• 1
  • 2
2023-07-04, 08:14
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IcyHeart
Det finns ju nåt slags mellan-alternativ, åtminstone för skinkorna skulle du kunna läsa på lite om IPL / epilator. Jag är absolut ingen expert på det själv. Men det ska ju vara sånt som man använder för hårborttagning så det håller sig borta i typ 6 veckor och möjligen skonsammare / billigare än just tex laser på klinik…

Här är nån sida med tester av olika men du kan säkert även googla själv.

https://annestest.com/basta-ipl-sver...SAAEgJ8c_D_BwE

Just mellan skinkorna bör du nog vara väldigt försiktig och låta ngn klinik ev. göra laser istället.

Jag förstår pinsamheten men tänk på att du bara gör det en gång, förhoppningsvis. Du behöver ju aldrig gå dit mer sen… bara googla fram ”laser hårborttagning intim” eller nåt sånt och kolla på olika kliniker.

Tror inte det måste vara så himla dyrt som 50.000 men kanske 20.000 -30.000? Obs bara gissning. Lycka till.
För det första gör epilator 10 gånger mer ont än vaxning och tar mycket längre tid. För det andra är inte lasring nånting som man gör en gång, vi snackar 5-10 gånger beroende på hur mottagliga hårsäckarna är.
Citera
2023-07-04, 08:26
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
För det första gör epilator 10 gånger mer ont än vaxning och tar mycket längre tid. För det andra är inte lasring nånting som man gör en gång, vi snackar 5-10 gånger beroende på hur mottagliga hårsäckarna är.

Det var därför jag skrev både ipl och epilator, så att TS kan kolla båda och skillnader osv.

IPL är ju tydligen nån slags ljus/lasergrej som man numera även kan göra hemma. Så försökte bara peka ts i lite olika riktningar så han kan kolla upp grejer själv istället för att bara vara hänvisad till just en klinik. Klinik är dyyyyyyrt.
Citera
2023-07-04, 08:43
Medlem
mcsmecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Vad är mycket? 50 000? Jag är en vit man med mörkt hår och några gråa hårstrån - kan det bli problem?

Säg att du kanske skulle betala 20k för 10 sessioner. Och sen måste du repetera detta år efter år. Men om du skulle svara bra på behandlingen så är det ju värt.

Jag har själv en IPL för hemmabruk om du hade funderingar över en sådan
Citera
2023-07-04, 08:50
Medlem
Har du cashen så vad är problemet ? Går du till ett seriöst ställe så har du inget du de inte sett tusen gånger förut.

Har visat och opererat min egen röv flera gånger utan något som helst problem. För salongen är det lika dramatiskt som att byta stift på bilen så du kan lungt gå dit utan att skämmas.

Kosta på lite analblekning och ett par fillers samtidigt så har du snart ett rövhål i topptrim !
Citera
2023-07-04, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorrelino
Har du cashen så vad är problemet ? Går du till ett seriöst ställe så har du inget du de inte sett tusen gånger förut.

Har visat och opererat min egen röv flera gånger utan något som helst problem. För salongen är det lika dramatiskt som att byta stift på bilen så du kan lungt gå dit utan att skämmas.

Kosta på lite analblekning och ett par fillers samtidigt så har du snart ett rövhål i topptrim !

Fillers i röven?
Citera
2023-07-04, 12:28
Medlem
Kommer det inte se rätt lustigt ut om du är sådär normal luden i övrigt och sen helt hårfri röv?
Citera
2023-07-04, 12:28
Medlem
Citat:
Fillers i röven?

Självklart, det är det nya ! Analblekning och en ringmuskel som ser ut som en KalleAnka-mun. 8)
Citera
2023-07-04, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Kommer det inte se rätt lustigt ut om du är sådär normal luden i övrigt och sen helt hårfri röv?

Grejen är att jag har en hårfri rygg och bara lite här på bröstet som jag brukar raka bort. Så det är det faktum att jag har en hårig röv som ser konstigt ut på mig.
Citera
2023-07-04, 17:37
Medlem
Ilove420s avatar
Citat:
Jag är en man i mina bästa år som är trött på att ha en hårig röv. Och nu snackar jag både själva skinkorna och rövhålet. Vad skulle det kosta, typ, att lasra bort detta?

Jag körde själv med epilator ett tag men det gör väldigt ont i början när man inte är van den. Tycker laser är värt pengarna helt klart.
Citera
2023-07-04, 18:04
Medlem
Besökte en gång en handelsträdgård på Sri Lanka där de sålde medikamenter som säljaren garanterade slog ut all hårväxt efter påstrykning sex gånger. Du kan ju alltid unna dig en resa och leta upp något sådant så får du en upplevelse också, antagligen till lägre pris än laserbehandling på hemmaplan. Säkert farliga och giftiga medikamenter förstås, men vad gör man inte för att bli vacker samt för att få chansen att öka risken för skavsår och rinnande svett!?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in