Citat:
Ursprungligen postat av
Vilsen86
Vilken befriande mening det jag fetmarkerat i din text. Jag jämför mig med andra som åstadkommit saker och jag skäms en hel del för att jag själv inte gjort det och meningen du skrev är så befriande, vill du skriva mer om det och hur man kommer dit och inte bryr sig?
Det är väl bara fråga sig vad poängen är. Vi söker naturligt efter mening, men all mening är skapad, påhitt, en bluff. Finns ingen poäng med att åstadkomma något över huvud taget. Människan kommer nog inte existera om 100 000 år i vilket fall.
Åstadkomma saker är för robotar. Det kommer bli i verkligheten, så som det skett i spel. Folk använder bottar i datorspel för att slippa göra saker och alla som gör det manuellt känner sig som om de vore en bott, meningslöst klickande på tangenterna för att ett tal på skärmen ska öka. Nu när AI kommer mätta behovet av allehanda informationskrävande tjänster så kommer alla tänka, det här kunde en AI gjort 10x bättre, 1000x snabbare och 100x billigare.
Det man måste fokusera på är att göra det man själv vill, det som ingen annan kan göra åt en.