2023-07-03, 22:51
Medlem
Jag har tänkt samma sak som ts. Har aldrig lyckats spräcka en skärm någonsin, trots väldigt ovsrsam hantering regelbundet.

Sen tappade jag telefonen ur handen och ner på köksbänken för nån månad sen, ett fall på typ 2dm max, och nog fan sprack den.
Citera
2023-07-03, 23:25
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hestapo
Förstår hur du tänker, men en spräckt skärm spelar ingen större roll..
Nja, en småbucklig bil kan vara ett mindre bekymmer gentemot att inte kunna använda sin mobiltelefon under i värsta fall flera dagar. Jag säger inget om en allmänt sliten telefon, sådant kommer med tiden. Men en telefon kan lätt gå från i perfekt skick till obrukbar på en sekund. Och då sitter man där utan Swish, utan mejl, utan Bankid, utan SJ-app etc.
Citera
2023-07-03, 23:27
Medlem
Är ungefär som dig. Pajar aldrig en mobil och har aldrig någon jättedyr, utan mer mot mellansegmentet.
Dock kör jag alltid med sådan där skyddsglas ovanpå det vanliga glaset.

Tror ej det beror på adhd, hos dom som pajar den, utan att dom bara har otur eller är klantiga.
ADHD så ska det in en massa mer symptom än att bara vara klantig.
Citera
2023-07-03, 23:37
Medlem
Hestapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Nja, en småbucklig bil kan vara ett mindre bekymmer gentemot att inte kunna använda sin mobiltelefon under i värsta fall flera dagar. Jag säger inget om en allmänt sliten telefon, sådant kommer med tiden. Men en telefon kan lätt gå från i perfekt skick till obrukbar på en sekund. Och då sitter man där utan Swish, utan mejl, utan Bankid, utan SJ-app etc.

Oki do, inser att jag har haft tur hittills, alltid fungerande mobiler trots krossade skärmar och baksidor, de har bara tuffat på som vanligt men sett och ser ut som kriget. Försökt med fodral och skal men det är precis som jag bara ska få mobilens skärm spräckt, kunde lika gärna varit skadad från fabrik...
Citera
2023-07-03, 23:41
Medlem
joceks avatar
Brukar hålla grejerna hela men en gång spelade jag Ingress på mobilen samtidigt som man cyklar och någon fällt en vägbom över vägen. Efter att ha samlat upp mig och cykeln så var glaset rätt trasigt.
Citera
2023-07-03, 23:46
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Har haft en ipad som föll i golvet, skärmen sprack.
På alla mina telefoner så har jag alltid haft plånboksfodral, lite större och klumpigare men aldrig spräckt en enda skärm. Är inte personen som måste ha telefonen i handen hela dagar heller.

Alltid haft apple så är väl inne på min femte telefon sen 2010. Har alltid haft firmatelefon och bytt jobb ett par gånger under denna tid så därför har det också blivit telefonbyten. Har alltid sett ut som nya när jag bytt.
Citera
2023-07-04, 00:28
Medlem
Har tappet nån i golvet och då går den ibland sönder.
Har lyckats kliva på den.
Har tappat den när jag cyklar.
En gång blev jag arg på den för den segade som fan så jag slog skärmen men näven lite och då gick den sönder.
Citera
2023-07-04, 00:31
Medlem
enlevandemans avatar
Jag har heller aldrig lyckats ha sönder min mobilskärm. Förstår verkligen inte heller hur folk lyckas. Har dessutom haft samma mobil nu i typ 7 år och inte ens en repa.
Citera
2023-07-04, 00:33
Medlem
Jag tappar telefonen konstant, men har sånt där gorillaglas nuförtiden.

Har förr tappat så det blir sprickor på flera stycken, en gång ramlade den ur fickan när jag gick ut bilen, en annan gång skulle jag betala på em bensinstation så tappade jag den, en annan gick av på mitten när jag hade den i bakfickan.

Senast i förrgår tappade jag den ur bröstfickan ned för en byggställning, ett fall på ca 5 meter men den höll.

Tycker det är mest skitungar man ser med trasiga skärmar och mig själv.

Gör allt möjligt med telefonen, hugger i skogen, snickar, sköter djur, kör traktor etc etc då får den aldrig sönder. Det är främst när jag gör banala ting som att ta upp den eller stoppar i fickan det brukar skita sig.

Har en släkting som är en riktig slarvpelle och inte ens han har trasig skärm.
Citera
2023-07-04, 00:47
Medlem
laddsteffes avatar
Efter att telefonen trillat ur fickan när man stått och fiskat på fyllan bland annat. Lätt hänt att man nitat till skärmen när mobilen hakat upp sig eller dylikt också.
Citera
2023-07-04, 01:21
Medlem
Ja man undrar hur en del gör. Aldrig haft sönder en enda display. Använde skärmskydd och så vidare i yngre dar när man la 7 månadspengar på en telefon men har inte använt varken displayskydd eller skal sedan typ 2011...

Om man nu ska ha en telefon i ca 2-4 år som sedan blir värd 0 spänn, vad är då poängen med att hålla den repfri? Njuter man mer av att ha en repig plastfilm över mobilen i 3 år och sen när man ska kassera skiten kan man dra bort filmen och äntligen njuta av den repfria displayen i två timmar innan man skrotar skiten?
Senast redigerad av kalleboool 2023-07-04 kl. 01:24.
Citera
2023-07-04, 02:16
Medlem
Folk tar inte hand om sina grejer helt enkelt. Jag kan heller inte förstå hur folk kan vara så vårdslösa med sina telefoner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in