2023-07-03, 19:20
Medlem
Är olyckan framme så är den. Jag har väl spräckt 3 skärmar på 30 år, surt när det händer men en sprucken skärm var tionde år...
Klättra upp i en lastbil med telefonen i jackfickan eller klättra upp på taket på en skåpbil som är 2 1/2 meter hög, mycket beror på vilka risker du exponerar din telefon för.
Citera
2023-07-03, 19:22
Medlem
CoralinesGhosts avatar
De har inget vettigt fodral och då går mobilen sönder när den tappas i exempelvis stengolv. Så mycket som alla fipplar med sina mobiler varje dag så är det omöjligt att aldrig tappa den.
Citera
2023-07-03, 19:27
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mistergreatest
Hur i helsike gör ni?

Jag tror slumpen är en stor faktor här. Landar den på ett sätt kan den klara en meter, men landar på ett annat kan det räcka med 20 cm. Du har kanske haft tur.
Citera
2023-07-03, 19:27
Medlem
Hestapos avatar
Enkelt att spräcka glaset på mobilen, faller den så uppstår det sprickor, alla mobiler med glas har jag lyckats knäcka. Har t.ex. brukat den klämd mellan öra och axel medans jag gjort något, vips så ligger den på backen med spräckt skärm. Bollar också av någon anledning med det mesta och då ökar sannolikheten att man får leva med sprucken mobil, en tidsfråga bara...
Citera
2023-07-03, 19:46
Medlem
pompom123s avatar
Aldrig tappat min så den går sönder heller. Folk måste lida av reumatism i stor utsträckning här i Sverige.
Citera
2023-07-03, 19:59
Medlem
Foliekavajs avatar
Trötthet är en återkommande faktor, båda ggrna jag lyckats dra mina telefoner i marken så dom spruckit har jag varit sjukt trött och tappat kollen på var luren var.
Citera
2023-07-03, 20:37
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Ramlar ur byxfickan när man reser/sätter sig ur/i bilen t.ex.
Citera
2023-07-03, 21:30
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hestapo
Har t.ex. brukat den klämd mellan öra och axel medans jag gjort något, vips så ligger den på backen med spräckt skärm.
Detta säger väl allt. Vissa förstår att ha mobilen klämd mellan axel och öra är att be om en förstörd mobil. Andra måste lära sig den smärtsamma vägen. Och vissa behöver väldigt många lektioner innan kunskapen går in..
Citera
2023-07-03, 22:12
Medlem
Hestapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Detta säger väl allt. Vissa förstår att ha mobilen klämd mellan axel och öra är att be om en förstörd mobil. Andra måste lära sig den smärtsamma vägen. Och vissa behöver väldigt många lektioner innan kunskapen går in..

Förstår hur du tänker, men en spräckt skärm spelar ingen större roll, ungefär som ett par repor eller bugglor på fordonet, shit happens och det räknar jag kallt med. Finns knappast någon lärdom att kunna stoltsera med prylar i nyskick forever, det säger mer om personens pedanteri och är inget avundsvärt, i mina ögon..
Citera
2023-07-03, 22:21
Medlem
Neroxxs avatar
Jag är ju rätt klantig men har dock ändå "endast" lyckats spräcka två skärmar (båda har dock fungerat utan några problem efter händelserna). Senaste gången var dock oflyt, min jobbmobil hade slut på batteri så var tvungen att använda min egen. Snubblade då i en trapp när jag hade mobilen i handen (använder mobil under arbetet) och tar emot mig med handen som jag håller mobilen i mot trappstegskanten som var av marmor (eller någon liknande stentyp).
Citera
2023-07-03, 22:26
Medlem
LeifD2s avatar
Jag tappade min i gatan medan jag cyklade. Bytte skärmen, men det blev något fel på antennen til telefonnätet när jag meckade dit den nya skärmen. Wifin funkar, så jag har fånen vid sängen för att nätsurfa.
Citera
2023-07-03, 22:47
Medlem
Har spräckt 4 skärmar på telefonerna jag ägt varav två var rena olyckor. De senaste två gångerna var för turbulens vid landning som var galet. Senaste telefonen tappade jag vid blodtrycksfall i affären. Det mest störande med det var att jag använder skydd med skal och skärmskydd, men skärmen var krossad under skyddet. Så det räcker med ”rätt” vinkel för att det ska gå snett
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in