Citat:
Ursprungligen postat av
Tjeeeeeeeeeeeen
Det handlar väl knappast om moral, snarare att vara effektiv ? Du tar väl betalt efter resultat och prestanda och inte tid ? Eller sitter du och klockar dig själv när du springer på toa etc så du jobbar exakt 8h ? Tänk hur mycket mer tid med sin familj man får om man skippar att ha restid 2h varje dag, samt att kunna kasta in en maskin tvätt etc mitt under dagen så alla hushållssysslor är klara när man "stämplar ut" , borde nästan tolkas som en slags löneförmån att få jobba hemifrån.
Absolut ersätts man efter resultat men jag vet inte, jag har svår att se storheten med att sitta hemma i min ensamhet. Trivs för bra med att kunna prata med folk irl och lösa problem, kanske beror på typen av jobb jag har där jag har väldigt mycket kontakter och gillar lite hänget över en kaffe. Har också en märklig lycka att alltid få jäkligt bra arbetskamrater som jag på riktigt trivs att hänga med.
Min sambo jobbar mycket hemma och jag förstår inte hur hon pallar. Vakna, inte gå utanför dörren sitta hemma en hel dag för att sedan vara där i stort sett dygnet runt bortsett från kanske hämta på fritids, göra småärenden osv. att träffa kompisar osv hinner inte vi i veckan då vi alla i kretsen har krävande jobb. Men som sagt alla är vi olika...
Med detta sagt jobbar jag 1-2dagar/v hemifrån.