• 3
  • 4
2023-07-05, 04:54
Medlem
Nostradumbasss avatar
För 3k netto skillnad skulle jag välja att jobba hemma. Alla dar i veckan.
Citera
2023-07-05, 08:07
Medlem
mastejags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjeeeeeeeeeeeen
Det handlar väl knappast om moral, snarare att vara effektiv ? Du tar väl betalt efter resultat och prestanda och inte tid ? Eller sitter du och klockar dig själv när du springer på toa etc så du jobbar exakt 8h ? Tänk hur mycket mer tid med sin familj man får om man skippar att ha restid 2h varje dag, samt att kunna kasta in en maskin tvätt etc mitt under dagen så alla hushållssysslor är klara när man "stämplar ut" , borde nästan tolkas som en slags löneförmån att få jobba hemifrån.
Absolut ersätts man efter resultat men jag vet inte, jag har svår att se storheten med att sitta hemma i min ensamhet. Trivs för bra med att kunna prata med folk irl och lösa problem, kanske beror på typen av jobb jag har där jag har väldigt mycket kontakter och gillar lite hänget över en kaffe. Har också en märklig lycka att alltid få jäkligt bra arbetskamrater som jag på riktigt trivs att hänga med.

Min sambo jobbar mycket hemma och jag förstår inte hur hon pallar. Vakna, inte gå utanför dörren sitta hemma en hel dag för att sedan vara där i stort sett dygnet runt bortsett från kanske hämta på fritids, göra småärenden osv. att träffa kompisar osv hinner inte vi i veckan då vi alla i kretsen har krävande jobb. Men som sagt alla är vi olika...

Med detta sagt jobbar jag 1-2dagar/v hemifrån.
Citera
2023-07-06, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itkillen23
Jag tjänar strax över 50 men fått ett erbjudande på nästan 65.

Jag skulle få ut 5k mer netto men behöva jobba typ 3+ dagar på kontoret om jag bytte

Här kan jag jobba hemma 100% och ta mig en tupplur på lunchen

Jag avskyr kontoret och har trivts väldigt bra senaste året på att jobba hemma.

Det andra jobbet låter kul och stimulerande men jag gillar villkoren hos min nuvarande firma. Är det värt pengarna att byta?

Dessa jävla flashbackare med lyxproblem sk nyrika

" Hej , jag jobbar som systemutvecklare och råkar bara tjäna 45 000 i lön , jag vet inte vad jag skall göra med lönen jag får"

Meanwhile på hemtjänsten som har ingångslön 21800 kr.
Citera
2023-07-06, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Dessa jävla flashbackare med lyxproblem sk nyrika

" Hej , jag jobbar som systemutvecklare och råkar bara tjäna 45 000 i lön , jag vet inte vad jag skall göra med lönen jag får"

Meanwhile på hemtjänsten som har ingångslön 21800 kr.

jag har tjänat 25k 9 timmar arbetsdag inklusive 2 timmar resa så i praktiken 11 timmars arbetsdagar.

sen insåg jag att det är skit och studerade vidare och nu tjänar jag bra, så ska du sitta och tjura för det? ta dig i kragen och gör något av ditt liv istället för att bara klaga som en fjant.
Citera
2023-07-06, 21:43
Medlem
Hade inte bytt. Att kunna jobba hemifrån 100% är en rejäl bonus och att istället behövs komma in tre dagar är absolut inte värt ynka 5000 spänn. Det är trots allt din frihet som du kompromissar med och den är för mig värt bra mycket mer.
Citera
2023-07-06, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itkillen23
jag har tjänat 25k 9 timmar arbetsdag inklusive 2 timmar resa så i praktiken 11 timmars arbetsdagar.

sen insåg jag att det är skit och studerade vidare och nu tjänar jag bra, så ska du sitta och tjura för det? ta dig i kragen och gör något av ditt liv istället för att bara klaga som en fjant.

Problemet är att det är ett lyxproblem. Miljontals svenskar sliter bokstavligen ut sin rygg för att på sikt då 30 000 i bruttolön efter kanske 10-20 års slit på hemtjänsten.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in