• 1
  • 2
2023-07-02, 21:48
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffekoppen
Tror man kan bli väldigt (fysiskt) sjuk av sorg.... ibland så sjuk att man stryker med.
Detta hände iaf en av mina fastrar när hennes dotter dog; endast något år efter att dottern dog, så gick min faster bort.
Beklagar.
Citera
2023-07-02, 22:18
Medlem
ekerilars avatar
Jag har fåttförklarat för mig att social ensamhet är ungeför lika farligt/dödligt som att röka två paket cigaretter om dagaen.
Citera
2023-07-03, 07:18
Medlem
Sorg, längtan och ensamhet, är nog inte sällan vad som föregår självmord eller depressioner som leder till självmord. Så svaret är: ja, man kan dö av dessa.
Citera
2023-07-03, 20:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av noprivacyinSweden
Sorg, längtan och ensamhet, är nog inte sällan vad som föregår självmord eller depressioner som leder till självmord. Så svaret är: ja, man kan dö av dessa.

När ens nära och kära alla är borta känns livet helt tomt och meningslöst. Att leva ensam kvar är som dödens väntrum.
Citera
2023-07-03, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ButtButter
När ens nära och kära alla är borta känns livet helt tomt och meningslöst. Att leva ensam kvar är som dödens väntrum.
Har man haft det, så kan jag helt klart förstå det, ja. Men är man inte en dålig mänska, så bör man försöka stå ut och fortsätta leva. För dom flesta lättar känslorna nog.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in