2023-07-02, 11:14
Medlem
Tre: När kollade på avtalet för Obegränsad hos tre. Så såg jag en disclaimer att det var
Citat:
Ursprungligen postat av https://www.tre.se/handla/mobilabonnemang
max 100 GB/mån per extra användare
Känns det inte fel att kalla de Obegränsad då?

Tele2 hade det kunde ta slut men man kunde fylla på med ett sms. Men varför ska man behöva göra det manuellt?
Citat:
Ursprungligen postat av https://www.tele2.se/mobilt/mobilabonnemang/obegransad-snabb
Med våra obegränsade mobilabonnemang surfar du obegränsat i Sverige till en fast månadskostnad. När du har surfat 50 GB på en dag fyller du enkelt på med 5 GB i taget via sms. Du kan fylla på hur många gånger du vill utan att det kostar dig något extra.

Telia verkade ha Obegränsad. Hitta igen disclaimer men de skickade med massa streaming tjänster i mobilabonnemang. Varför baka ihop allt blir bara rörigt att jämföra.

Telenor Kunde inte hitta något om begränsning av Obegränsad hos dem.

Förstår dock att det måste finnas någon gräns(Fair Usage Policy), så ingen sätter upp och delar till alla i ett hyreshus o.s.v. Men 100GB på en månad är ju inte så mycket. Om man t.ex. laddar ner ett dataspel till ps5/xbox.
Citera
2023-07-02, 11:21
Medlem
Twizzs avatar
Vad menar du att Tre inte är obegränsat? Jag har abonnemang hos dem 399 i månaden och gör av med några tb i månaden
Citera
2023-07-02, 11:26
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Jag har obegränsat med Telia, men det är en sanning med modifikation, har obegränsat så länge det inte blir orimligt mycket högre än vad som anses vara normalt för då stänger dom ner min surf.

Så nä, det finns förmodligen ingen som har obegränsat med surf, även om dom själva tror det.
Citera
2023-07-02, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twizz
Vad menar du att Tre inte är obegränsat? Jag har abonnemang hos dem 399 i månaden och gör av med några tb i månaden

Intressant. Såg deras disclaimer "max 100 GB/mån per extra användare" Men det kanske bara gäller för extra familjer medlemmar. Funderade att flytta till tre för hela familjen tänkte om man skaffar obegränsat. Sen om det kostar bara 129kr för varje extra familj medlem så är det ju en väldigt bra deal om de också får obegränsat. Men kanske bara huvudägaren som får obegränsat.

Det är något man kan förstå annars hade man kunnat sälja abonnemang 129kr (+ splita på 399kr) till vänner.
Citera
2023-07-02, 13:34
Medlem
NyaHenriksss avatar
Jag har tre med obegränsad surf på grundabonnemanget.
Jag har även två familjemedlemmar tillagt och de får max 100gb var i månaden.
Citera
2023-07-02, 14:42
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leviathan90
Intressant.
Klarar du dig med en hastighet på 10mbit/s så kostar Chilimobil 249kr/mån om du betalar för ett år i förväg https://chilimobil.se/mobilabonnemang/10mbit/
Det verkar som att man kan ha något extra kort också.
Citera
2023-07-02, 15:28
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leviathan90
Tre: När kollade på avtalet för Obegränsad hos tre. Så såg jag en disclaimer att det var

Känns det inte fel att kalla de Obegränsad då?

Tele2 hade det kunde ta slut men man kunde fylla på med ett sms. Men varför ska man behöva göra det manuellt?

Telia verkade ha Obegränsad. Hitta igen disclaimer men de skickade med massa streaming tjänster i mobilabonnemang. Varför baka ihop allt blir bara rörigt att jämföra.

Telenor Kunde inte hitta något om begränsning av Obegränsad hos dem.

Förstår dock att det måste finnas någon gräns(Fair Usage Policy), så ingen sätter upp och delar till alla i ett hyreshus o.s.v. Men 100GB på en månad är ju inte så mycket. Om man t.ex. laddar ner ett dataspel till ps5/xbox.
Chili är billigaste obegränsade surfen jag känner till (129 kr/mån). Du betalar då för hastighet och inte surfmängd. Finns dock säkert någon disclaimer ifall man skulle använda 5 TB/mån eller liknande, för att undvika överbelastning/sabotage etc. Vore konstigt om någon op inte skulle ha det.
Citera
2023-07-07, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss
Jag har tre med obegränsad surf på grundabonnemanget.
Jag har även två familjemedlemmar tillagt och de får max 100gb var i månaden.

Det där lät jäkligt intressant.

Idag fick jag följande info av en Elgiganten försäljare

2 Fastpris med obegränsat surf
1 Mobilt Bredband Obegränsat surf
1 Galaxy Fold 4

Total pris: 1227 kr/mån i 24 mån

Jag fråga exakt, är det FRI surf, dvs INGEN begränsning på ALLA abonnemangen då svara hon ja.

Går vidare till en annan butik, så säger dem NEJ, hon ljuger för sig, den har en begränsning på 100 gb per extra användare.

Sedan konfrpnterar jag henne med ovanstående, och då babblar hon något i stil med att huvudabonnemanget läggs på det mobila bredbandet, sedan lägger man till extra användare x 2 = Fri surf som är obegränsat och inget maxtak

I min värld låter det väldigt skumt!
Eller har jag fel?

Hur tänker ni kunniga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in