Citat:
Ursprungligen postat av
allleee
Rose skulle man också kunna lämna hemma men det går ju inte pga systemet och han är mycket mer clutch än Mr. Anti-Clutch själv. Om jag ska vara snäll mot Ludde kan han väl få vara med mot att Straka kan få vara hemma men sen är han näst på tur. Folk hypar dessutom upp han rejält från förra Ryder cup där han fick spela med Hovland som vid den tidpunkten var bäst i världen och stod för typ 80% av den prestationen. Hans prestation då var inte riktigt som Luddes helger 2025 men han var definitivt sämre än hans nivå det året i övrigt, någonting som de flesta härinne fortfarande trots konstanta misslyckanden i avgörande situationer vill förklara med slump hit och dit eller otur.
Du skriver jättemycket om hur dålig Ludde är men du har förväntningar på honom att han ska vinna varje tävling han ställer upp i och blir besviken varje gång han spelar dåligt några hål. Du kanske borde släppa dina förväntningar på honom och kommentera honom som att han är nr 15 i världen?
Hypen för honom sen 1-2 år tillbaka har ju stagnerat rejält, det håller nog alla med om, även om vi är många som hoppas att det här året bara är en s.k sophomore slump och att han kan vända på det och bli en stabil topp 5 spelare i världen, och kanske världsetta någon gång i framtiden.
Men jag tror i nuläget att
du är den på forumet som har högst förväntningar på honom, du nämner honom i varje inlägg som att du är frustrerad på att han inte presterar så bra som du vill att han ska göra. Så dämpa förväntningarna och bli positivt överraskad om han vänder på det och kommer tillbaka.
Kul att han är med i Ryder Cup ändå tycker jag, kan passa honom bra i och med att en av hans svaghet hittills har varit att han klappar ihop totalt vissa hål med dubblar, tripplar osv. I matchspel är det mycket bättre att göra 6 birdies och 2 tripplar än att göra 18 par. Han gjorde t.ex lika många birdies som Norén i senaste tävlingen.