2025-09-15, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allleee
Luke Donald borde läsa här oftare, bänka dig själv nu Ludde. Norén är stekhet!

Min profetia var för pessimistisk, Norén är förbi före årsskiftet!
Jo, bänka Hojgaard, MacIntyre, Rose, Lowry, Fleetwood och McIlroy också till fördel för Saddier, Rai, Ferguson, McKibbin, Couvra och Lindell!
Citera
2025-09-15, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kameroda
Jo, bänka Hojgaard, MacIntyre, Rose, Lowry, Fleetwood och McIlroy också till fördel för Saddier, Rai, Ferguson, McKibbin, Couvra och Lindell!
Ja vore ännu bättre om det gick att bänka Hojgaard men går tyvärr inte. De andra är bättre än Ludde och det var hans plats jag snackade om så förstår inte riktigt argumentet..
Citera
2025-09-15, 19:31
Medlem
Citat:
Ja vore ännu bättre om det gick att bänka Hojgaard men går tyvärr inte. De andra är bättre än Ludde och det var hans plats jag snackade om så förstår inte riktigt argumentet..
De kom efter Ludde i tävlingen =)
Citera
2025-09-15, 23:38
Medlem
Jeppe950s avatar
Om denna tråden hade varit all information jag hade om Åberg skulle jag tro att han var rankad 150e i världen och inte en snart 26 årig kille med vinster på både DP World Tour och PGA touren, samt att han funnits i världseliten sedan han blev proffs lite mer än 2 år sedan. Lita på processen och få inte panik.
Senast redigerad av Jeppe950 2025-09-15 kl. 23:45.
Citera
2025-09-15, 23:45
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:

Man ska väl spela de som visar bäst form i tävlingarna inför Ryder Cup? Men du utvärderar snarare spelarnas insatser baserat på enskilda rundor. Typ: "Åberg spelade sämre på lördagen och därför suger han."

Här är slutplaceringarna för Europas Ryder Cupspelare i BMW PGA Championship, där Ludde placerade sig topp-20, vilket tar honom till den övre halvan bland spelarna i laget.

T5 Hatton -15
.... Hovland -15
.... Fitzpatrick -15
T13 Rahm -13
T20 Åberg -12
...... McIlroy -12
T46 Lowry -8
...... Fleetwood -8
T61 Rose -6
---------------------------------- Kvalgräns
T74 MacIntyre -2
T128 R. Höjgaard +5

Straka (spelade inte)
Citera
2025-09-16, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Man ska väl spela de som visar bäst form i tävlingarna inför Ryder Cup? Men du utvärderar snarare spelarnas insatser baserat på enskilda rundor. Typ: "Åberg spelade sämre på lördagen och därför suger han."

Här är slutplaceringarna för Europas Ryder Cupspelare i BMW PGA Championship, där Ludde placerade sig topp-20, vilket tar honom till den övre halvan bland spelarna i laget.

T5 Hatton -15
.... Hovland -15
.... Fitzpatrick -15
T13 Rahm -13
T20 Åberg -12
...... McIlroy -12
T46 Lowry -8
...... Fleetwood -8
T61 Rose -6
---------------------------------- Kvalgräns
T74 MacIntyre -2
T128 R. Höjgaard +5

Straka (spelade inte)

Rose skulle man också kunna lämna hemma men det går ju inte pga systemet och han är mycket mer clutch än Mr. Anti-Clutch själv. Om jag ska vara snäll mot Ludde kan han väl få vara med mot att Straka kan få vara hemma men sen är han näst på tur. Folk hypar dessutom upp han rejält från förra Ryder cup där han fick spela med Hovland som vid den tidpunkten var bäst i världen och stod för typ 80% av den prestationen. Hans prestation då var inte riktigt som Luddes helger 2025 men han var definitivt sämre än hans nivå det året i övrigt, någonting som de flesta härinne fortfarande trots konstanta misslyckanden i avgörande situationer vill förklara med slump hit och dit eller otur.
Citera
2025-09-16, 11:06
Medlem
Citat:
Rose skulle man också kunna lämna hemma men det går ju inte pga systemet och han är mycket mer clutch än Mr. Anti-Clutch själv. Om jag ska vara snäll mot Ludde kan han väl få vara med mot att Straka kan få vara hemma men sen är han näst på tur. Folk hypar dessutom upp han rejält från förra Ryder cup där han fick spela med Hovland som vid den tidpunkten var bäst i världen och stod för typ 80% av den prestationen. Hans prestation då var inte riktigt som Luddes helger 2025 men han var definitivt sämre än hans nivå det året i övrigt, någonting som de flesta härinne fortfarande trots konstanta misslyckanden i avgörande situationer vill förklara med slump hit och dit eller otur.
Du skriver jättemycket om hur dålig Ludde är men du har förväntningar på honom att han ska vinna varje tävling han ställer upp i och blir besviken varje gång han spelar dåligt några hål. Du kanske borde släppa dina förväntningar på honom och kommentera honom som att han är nr 15 i världen?

Hypen för honom sen 1-2 år tillbaka har ju stagnerat rejält, det håller nog alla med om, även om vi är många som hoppas att det här året bara är en s.k sophomore slump och att han kan vända på det och bli en stabil topp 5 spelare i världen, och kanske världsetta någon gång i framtiden.

Men jag tror i nuläget att du är den på forumet som har högst förväntningar på honom, du nämner honom i varje inlägg som att du är frustrerad på att han inte presterar så bra som du vill att han ska göra. Så dämpa förväntningarna och bli positivt överraskad om han vänder på det och kommer tillbaka.

Kul att han är med i Ryder Cup ändå tycker jag, kan passa honom bra i och med att en av hans svaghet hittills har varit att han klappar ihop totalt vissa hål med dubblar, tripplar osv. I matchspel är det mycket bättre att göra 6 birdies och 2 tripplar än att göra 18 par. Han gjorde t.ex lika många birdies som Norén i senaste tävlingen.
Citera
2025-09-16, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kameroda
Du skriver jättemycket om hur dålig Ludde är men du har förväntningar på honom att han ska vinna varje tävling han ställer upp i och blir besviken varje gång han spelar dåligt några hål. Du kanske borde släppa dina förväntningar på honom och kommentera honom som att han är nr 15 i världen?

Hypen för honom sen 1-2 år tillbaka har ju stagnerat rejält, det håller nog alla med om, även om vi är många som hoppas att det här året bara är en s.k sophomore slump och att han kan vända på det och bli en stabil topp 5 spelare i världen, och kanske världsetta någon gång i framtiden.

Men jag tror i nuläget att du är den på forumet som har högst förväntningar på honom, du nämner honom i varje inlägg som att du är frustrerad på att han inte presterar så bra som du vill att han ska göra. Så dämpa förväntningarna och bli positivt överraskad om han vänder på det och kommer tillbaka.

Kul att han är med i Ryder Cup ändå tycker jag, kan passa honom bra i och med att en av hans svaghet hittills har varit att han klappar ihop totalt vissa hål med dubblar, tripplar osv. I matchspel är det mycket bättre att göra 6 birdies och 2 tripplar än att göra 18 par. Han gjorde t.ex lika många birdies som Norén i senaste tävlingen.

Det är inte bara vilken placering han kommer på som gör det frustrerande utan framför allt hur han kommer till den positionen. Man vill ju se att man höjer sig när det gäller som mest eller åtminstone inte helt ballar ur. Hade han slaskat runt från början och spelat okej resten och kommit på 20:e plats är det en annan sak än att sätta sig i förarsätet och sen lägga i ettans växel gång på gång. Att hypen lagt sig kanske gäller för dig men för de flesta har den absolut inte gjort det, bara titta på valfri kanal eller journalisters ord när han spelar.. i alla fall i Sverige.

Ryder cup kan passa han bättre ja, speciellt bästboll då högsta nivån är typ 3-4 i världen, foursome lär han få chansen med Hovland första omgången med tanke på senast.. går det dåligt där blir det nog bara bästboll på lördag och singeln.
Citera
2025-09-26, 14:22
Medlem
Kul start, Fitzpatrick spelar bra och räddar från Åbergs misstag hittills. Åberg blandar som vanligt, men det är inte lika farligt i lagspel.

Tycker Henley ser skakig ut.
Citera
2025-09-26, 14:48
Medlem
Kul att ha fel om Fitzy
Citera
2025-09-26, 16:47
Medlem
Åberg och Fitzpatrick 7 birdies på 15 hål, bäst av alla idag.
Citera
2025-09-26, 16:49
Medlem
Enastående start kan man lugnt säga, får han lira dubbelt upp nu? Lite klurigt att veta vilka man ska ställa över förutom grabbarna som ligger under då.

Apropå ingenting, kan någon informera Sjöstrand om att man kan prata svenska och spara ord genom att säga kommer istället för kommer upp hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in