2024-05-05, 03:25
Medlem
Citronfrommages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Frågeställningen är inte helt galen. Borderline-tjejer är livsfarliga när de går från kille till kille och gör dem självmordsbenägna. Kanske skulle samhället bli bättre om dessa typer av människor avlägsnades från det offentliga rummet.
Du tycker inte att du generaliserar lite? Det finns nio kriterier som är typiska för Borderline, alla är inte manipulativa häxor, utan det finns alla varianter från enormt självhat, självskadebeteende för att det gör så ont i själen, tomhetskänslor, till de som du säger är så rädda att vara ensamma att de går från famn till famn. Det som stämmer för de flesta är ett fruktansvärt kaos av känslor och stort lidande. Såna här trådar gör så jävla ont att läsa.

Citat:
Ursprungligen postat av Etanthegreat
Absolut, det är inte bara i relationer till killar eller tjejer. Det värsta är när de är föräldrar, eller har barn i sin närhet.

Det är synd att dom blev monster, men de är likväl monster.
Samma svar till dig; du generaliserar rätt bra. Borderline är en av de personlighetsstörningar med flest självmord och det för att det är fruktansvärt att ha. Inte blir det bättre med stigmat att kallas monster eller Borderline-häxor.
Jag blev diagnostiserad med Borderline för ett år sen och jag önskar så att det hade varit adhd eller nåt istället, just pga stigmat. Hur fan berättar man att man har Borderline för nån man just träffat, med tanke på vad du just skrev? Jag är högutbildad, har inte haft ett förhållande eller dejtat på över fem år för att jag är så rädd att komma nära någon och jag lider fruktansvärt av självhat och vänder allt inåt. Det gör ont att bli kallad monster bara för att jag blev så försummad som barn att jag inte lärde mig hur man reglerar sina känslor.

Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Min kollega har diagnostiserats med EIPS, och redan tidigare var det uppenbart att vederbörande inte var fullt tillräknelig, utan riktigt illa däran. Totalt impulsiv och ombytlig. Självmordsbenägen och man såg i blicken att personen var sjuk på riktigt. Flera kolleger blev illa berörda och mycket obekväma, då personen blev oberäknelig och destruktiv.
Jag blir mer illa berörd vid tanke på hur dåligt din kollega säkert mådde på insidan. Runt tio procent av folk med Borderline tar livet av sig.
Citera
2024-05-05, 08:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Du tycker inte att du generaliserar lite? Det finns nio kriterier som är typiska för Borderline, alla är inte manipulativa häxor, utan det finns alla varianter från enormt självhat, självskadebeteende för att det gör så ont i själen, tomhetskänslor, till de som du säger är så rädda att vara ensamma att de går från famn till famn. Det som stämmer för de flesta är ett fruktansvärt kaos av känslor och stort lidande. Såna här trådar gör så jävla ont att läsa.

Samma svar till dig; du generaliserar rätt bra. Borderline är en av de personlighetsstörningar med flest självmord och det för att det är fruktansvärt att ha. Inte blir det bättre med stigmat att kallas monster eller Borderline-häxor.
Jag blev diagnostiserad med Borderline för ett år sen och jag önskar så att det hade varit adhd eller nåt istället, just pga stigmat. Hur fan berättar man att man har Borderline för nån man just träffat, med tanke på vad du just skrev? Jag är högutbildad, har inte haft ett förhållande eller dejtat på över fem år för att jag är så rädd att komma nära någon och jag lider fruktansvärt av självhat och vänder allt inåt. Det gör ont att bli kallad monster bara för att jag blev så försummad som barn att jag inte lärde mig hur man reglerar sina känslor.

Jag blir mer illa berörd vid tanke på hur dåligt din kollega säkert mådde på insidan. Runt tio procent av folk med Borderline tar livet av sig.

Vad är det du inte förstår? Du har borderline för att man kan generalisera och kategorisera ditt beteende och dina tankar, tankar som konsekvent leder till att alla andra lider omkring dig. Beteenden som i värsta falla skapar nya kluster B, pga hur du är.

Sedan är det ju alltid så att en del med C-PTSD får diagnosen BPD och tvärtom, psykologi(speciellt diagnoser) är subjektivt.

En vettig BPD tar bort sig själv ur ekvationen, på vilket sätt den vill.

Det går utmärkt att vara dels offer och dels förövare.
Citera
2024-05-05, 10:33
Citat:
Ursprungligen postat av EgyptiskKatt
Ja speciellt män då de står för våldet i nära relationer. De blir fucking livsfarliga när de blir arga.
Kvinnorna är inte ett dugg bättre eftersom det handlar om att bryta ner mentalt.
Citera
2024-05-05, 10:34
Medlem
Citronfrommages avatar
Citat:
Vad är det du inte förstår? Du har borderline för att man kan generalisera och kategorisera ditt beteende och dina tankar, tankar som konsekvent leder till att alla andra lider omkring dig. Beteenden som i värsta falla skapar nya kluster B, pga hur du är.

Sedan är det ju alltid så att en del med C-PTSD får diagnosen BPD och tvärtom, psykologi(speciellt diagnoser) är subjektivt.

En vettig BPD tar bort sig själv ur ekvationen, på vilket sätt den vill.

Det går utmärkt att vara dels offer och dels förövare.
Vad är det du inte förstår? Man KAN inte generalisera så för att ALLA med Borderline är olika. Jag har en kompis som precis stämmer in på den bild män på Flashback har av kvinnor med Borderline; hon ligger runt, kan inte vara ensam och hon får galna ilskeutbrott. MEN det jag försöker säga är att alla med Borderline är inte så. Enormt många med störningen föredrar att vara singlar just för att vi har så svårt med relationer. Vi mår tillräckligt dåligt med vår dåliga självkänsla ändå.

Hur fan kan du ens säga så att "alla runt omkring mig lider"? Jag har familj och vänner som älskar mig precis som du förhoppningsvis har. Drar du alla andra över en kam också? Det om något är Borderlinetänkande; svartvitt utan nyanser. Är du säker på att du inte passar in på kriterierna du också? Välkommen till klubben!
Citera
2024-05-05, 10:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Vad är det du inte förstår? Man KAN inte generalisera så för att ALLA med Borderline är olika. Jag har en kompis som precis stämmer in på den bild män på Flashback har av kvinnor med Borderline; hon ligger runt, kan inte vara ensam och hon får galna ilskeutbrott. MEN det jag försöker säga är att alla med Borderline är inte så. Enormt många med störningen föredrar att vara singlar just för att vi har så svårt med relationer. Vi mår tillräckligt dåligt med vår dåliga självkänsla ändå.

Hur fan kan du ens säga så att "alla runt omkring mig lider"? Jag har familj och vänner som älskar mig precis som du förhoppningsvis har. Drar du alla andra över en kam också? Det om något är Borderlinetänkande; svartvitt utan nyanser. Är du säker på att du inte passar in på kriterierna du också? Välkommen till klubben!

Jag vet flera som du, jag vet antagligen mer om Kluster B än vad du gör. Visst kan BPD vara trevliga, snälla, omtänksamma, tills deras trigger kommer, tills det går illa.

Inte ditt fel att du är sådan, men du är sådan. Det är därför du är farlig, inte bara fysiskt utan mest psykiskt. Du kommer skada alla omkring dig, såvida de inte är som jag som inte bryr sig.

Det finns bra skäl varför BPDs gärna träffar narcissister/ASP och blir använda, förolämpade, för det känns rätt för dom.
Citera
2024-05-05, 12:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IQ60
Kvinnorna är inte ett dugg bättre eftersom det handlar om att bryta ner mentalt.
Jag har läst samma typ av kommentar säkert 20 gånger här nu. Män verkar uppriktigt ha lite svårt att förstå detta alltså? Att 1) en våldsam man är inte snäll i övrigt. Han börjar alltid med mental nedbrytning - förstår ni inte det? 2) att nästan bli strypt eller jagad med kniv t ex = akut fara för livet (= livsfarligt)

Inte så att jag rättfärdigar mental nedbrytning eller kvinnor med diagnosen, men…
Citera
2024-05-05, 12:48
Bannlyst
Kan vi placera alla narcissister med EIPS då så att de blir mentalt nedbrutna? Det hade nog tagit ned dem på jorden och spräckt deras uppblåsta självbild. Terapi för antisociala finns inte. Det är fel i hjärnan på dem.
Citera
2024-05-05, 13:05
Medlem
zombie-nations avatar
Att man skulle ta bort folk är ju en sådan där oempatiskt grej som gör att man själv hamnar i den oempatiska gruppen.

Har kompisar med narcissistmorsor, skulle då mina kompisar mått bättre av att ha sina mammor avlivade och uppfostrade av staten?

Hur skulle man hitta dem man ville avliva? Skulle inte risken vara att man råkar avliva folk som är högst empatiska men visar sin empati på ett udda sätt? Och att de oempatiska så klart spelar empatiska.
Citera
2024-05-05, 13:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Att man skulle ta bort folk är ju en sådan där oempatiskt grej som gör att man själv hamnar i den oempatiska gruppen.

Har kompisar med narcissistmorsor, skulle då mina kompisar mått bättre av att ha sina mammor avlivade och uppfostrade av staten?

Hur skulle man hitta dem man ville avliva? Skulle inte risken vara att man råkar avliva folk som är högst empatiska men visar sin empati på ett udda sätt? Och att de oempatiska så klart spelar empatiska.

Med tanke på att Kluster B lever på empati, tror du det är bra att vara empatiska med dom? Lite som kvinnorna som bjuder in flyktingmän i sina hem så de kan våldta döttrarna.

SÅ EMPATISKT!
Citera
2024-05-05, 13:39
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Med tanke på att Kluster B lever på empati, tror du det är bra att vara empatiska med dom? Lite som kvinnorna som bjuder in flyktingmän i sina hem så de kan våldta döttrarna.

SÅ EMPATISKT!

Det finns ju rätt många som har ett visst mått av narcissism. Vad ska du göra med dem?

Vad gör du med barn som visar drag av dålig empati? Avlivning direkt?
Citera
2024-05-05, 13:41
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Tanken är att även kompisarna skulle avlivas eftersom även de bär på den oönskade genen.
Citat:
Hur skulle man hitta dem man ville avliva?
I framtiden kommer vi förhoppningsvis ha alla människor i ett DNA-register samt kunskap om exakt vilka gener som gör vad, varpå man kan sätta ett kryss över de som skall bort och sedan "ta bort dem".
Citera
2024-05-05, 13:44
Avstängd
Citat:
Det finns ju rätt många som har ett visst mått av narcissism. Vad ska du göra med dem?

Vad gör du med barn som visar drag av dålig empati? Avlivning direkt?

Det beror helt på barnet, du vet att narcissister har hjärnskador va?

"Researchers have found that people with narcissistic personality disorder have less gray matter in the left anterior insula, a region of the brain linked to empathy."

Kluster B, behöver tas bort från samhället, den absolut mest problematiska gruppen. De kan få bo på södra Öland och traumatisera varandra. Kastrerade givetvis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in