Citat:
Du tycker inte att du generaliserar lite? Det finns nio kriterier som är typiska för Borderline, alla är inte manipulativa häxor, utan det finns alla varianter från enormt självhat, självskadebeteende för att det gör så ont i själen, tomhetskänslor, till de som du säger är så rädda att vara ensamma att de går från famn till famn. Det som stämmer för de flesta är ett fruktansvärt kaos av känslor och stort lidande. Såna här trådar gör så jävla ont att läsa.
Citat:
Samma svar till dig; du generaliserar rätt bra. Borderline är en av de personlighetsstörningar med flest självmord och det för att det är fruktansvärt att ha. Inte blir det bättre med stigmat att kallas monster eller Borderline-häxor. Jag blev diagnostiserad med Borderline för ett år sen och jag önskar så att det hade varit adhd eller nåt istället, just pga stigmat. Hur fan berättar man att man har Borderline för nån man just träffat, med tanke på vad du just skrev? Jag är högutbildad, har inte haft ett förhållande eller dejtat på över fem år för att jag är så rädd att komma nära någon och jag lider fruktansvärt av självhat och vänder allt inåt. Det gör ont att bli kallad monster bara för att jag blev så försummad som barn att jag inte lärde mig hur man reglerar sina känslor.
Citat:
Jag blir mer illa berörd vid tanke på hur dåligt din kollega säkert mådde på insidan. Runt tio procent av folk med Borderline tar livet av sig.
Min kollega har diagnostiserats med EIPS, och redan tidigare var det uppenbart att vederbörande inte var fullt tillräknelig, utan riktigt illa däran. Totalt impulsiv och ombytlig. Självmordsbenägen och man såg i blicken att personen var sjuk på riktigt. Flera kolleger blev illa berörda och mycket obekväma, då personen blev oberäknelig och destruktiv.