Visst går det, men är sällan värt det. Närmsta något vettigt jag sett är väl att ibland ser man nån som slumpar bort en bil för att den inte orkar/inte vill betala för att laga den, är man händig kan man tjäna några tusenlappar.
Men det är sällan man hittar något som är värt besväret. Räknar man på det så är det sällan man kan göra några "klipp" som är värda den motsvarande timlönen.
Dessutom, nu för tiden tycker jag de flesta på både marketplace och blocket tar helt andra priser än man gjorde förr. Förr kunde man ofta hitta grejer rätt billigt, folk som lade ut för någon liten summa istället för att slänga, idag verkar folk istället lägga högt pris och antingen pruta eller vänta på köpare.
Bara några exempel, man ser ofta beskrivningar av att man kan bygga egna växthus av gamla fönster, men de råden är från tiden då man ofta kunde hitta folk som skänkte bort fönster eller sålde jättebilligt, nuförtiden vill de ofta ha 200-400 per fönster även om de är i dåligt skick. Sjukaste jag sett var en som ville ha 200 kr per plåt för gammal rostig takplåt som egentligen var kass.