Citat:
Ursprungligen postat av
sjödalsvägen
Vet inte, men kanske 25meter och det är högt, folk som hoppar från klippor med mera, vet ju hur man gör, om man inte vet det så är nog risken stor att man dör,Västerbron är ju 26meter hög,förr i tiden så tog många sitt liv att hoppa från den.
Sorgligt. Men de gör väl magplask hopp medvetet då? Ingen vill ju överleva fallet med benen ner
som man bör ha.
De kan ha varit väldigt knarkade och fulla med. Tror få gör det helt skarpa och nyktra.
Dessa är nog på gränsen till medvetslösa så det precis klarar hoppet ens:
Sömnpiller blandat med alkohol, eller kraftig dos av ena.
Eventuelt massor morfin med, eller bara det och sprit så och hopp då man börjar få svårt andas.
Eller andra tunga droger troligtvis.
Få saknar ändå mod och lust att hoppa helt nyktra då det skulle bli mycket mer lidsamt om man
av misstag landar rätt med benen ner.
Citat:
Ursprungligen postat av
liten.igelkott
Sannolikheten att hamna i propellern och dö en snabb död ska vara stor även om du är bra på att simma så som jag har förstått det.
Du måste hoppa ganska långt för att inte drabbas av strömmar och liknande från båten (vilket du ju inte gör vid en olycka då man mera ramlar i precis bredvid båten) och även om du hoppar långt ska risken för död vara ganska stor. Du trycks inte iväg av vågorna utan trycks mera under båten.
Ja så kan det ju vara, Specielt om båten åker i höghastighet ute på havet och om man hoppar även
i fel eller värsta tänkbara ställe, som nog är mitten, eller närmare motorn. Hoppar man i längst fram har man större chans simma ut en liten bit faktiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av
448
20m är inte så farligt med benen ner så dom lär fixat det
Iaf
Seglar ni båtar och så och har iaf lite bra grejer ombord som VHF med ais och gpsplotter/ais o så finns det små sändare och sätta på flytvästen(vilket man skall ha) som denna
https://www.pilotshop.se/product/rescueme-mob1
Då ser ni direkt vart personen ligger(utom svärmor som har en dummyunit

)
Skulle lagt dom stålarna om ni kör lite utomskärs med vågor
Auto flytväst med gaspatron och mobil i vattentät ficka hade jag.
Vid olycka kunde man ha ringt SOS. Då jag hade motorbåt ute på havet och fiska.
Och även skickat SMS först utan att öppna bagen med text FARA till medveten mottagare.
Som kontaktat SOS och berättat rutten.
Hade säkert varit möjligt spåra var SMS skickats exakt med GPS koordinater.
Vet ni om det går spåra ett SMS var den kommit ifrån vid nöd ?
Om det varit vågit och man hade sumpat eller skadat telefonen efter sms när man försökt ringa SOS
och hade behövt ta ut mobilen ur vattentäta fickan ?
Citat:
Ursprungligen postat av
Cyborg2030
En van simhoppare klarar det lätt. Men är du ovan och landar hårt kan luften i lungorna tryckas ut och på ren reflex försöker du dra in luft men får vatten i lungorna. Du börjar sjunka och utan syre har du ingen kraft att simma. Man drunknar snabbt om det händer.
Ja men jag undrar stenhårt hur man ska kunna ramla i av en olycka ?
Vad jag vet så låses dörrarna ut till däcket, och däcket checkas direkt innan vid vågor/olämpligt väder
så alla kommer in, och ingen blir kvar ute. De har ganska bra koll på sådant faktiskt.
7åringar är korta. Måste varit en jävligt galen vild unge som klättrat, Morsan borde vetat om
ungen har damp, adhd typ att inte gå ut på däck utan att hålla i ungen hårt i handen, eller helst helt
undvikit.
Det här luktar mord.
Men seriöst finns kameror eller ej?
Borde ha kommit fram nu.
Om kameror ej fanns, då är det stört fan.
Folk kan ju lätt mörda kasta i folk utan att åka fast då ju.
Så får det fasiken inte vara.
Det är känt att många hoppat ifrån dessa typen av båtar. Polen/Finland/Tallin/Sverige.
En del som saknats men stigit på och fastnat i filmer inne i båtarna.
Förut var det helst sjukt när man inte behövde visa leg ens, jag och en bekant åkte på kryssning
och uppgav fel namn början av 2000 talet då vi var fulla.
Vi hade inte ens legg. Min bekant var lite störd på fyllan. Jag hade aningar om att det kunde
bli problem på båten. Var väldigt ung själv. Jag uppgav helt fel namn direkt.
Sen så gjorde polaren det med som tur var.
Ja han hamnade i jätteknas. Men kom undan med att inte ha legg och han kunde uppge samma namn igen som han gav vid bokningen. Vi bokade biljett direkt vid hamnen på morgonen efter en blöt natt ute i sthlms krogar sent. Tok flip att åka på kryssning, minns inte ens hur vi kom på så dum grej.
Jag menar här nu att Mördare som vill kasta folk hade ju kunnat boka i fel namn biljett. Riktigt sjukt
Då hade inte bilder inuti innan man går ut hjälpt så mycket heller om man haft keps eller hatt
samt ovanlig klädsel för just den stunden.
Men övervakningskameror ute, finns de eller inte? Tydliga bra kameror ?
Vet att för 5-10 år sedan var dom usla utomhus och gick inte se vid skymning.
Men dagens kameror kan visa bra nattbilder även och kostar inte skjortan ens.
Vilken tid hände detta? Tänkte på om det var ljust eller mörkt ute?
Är ju ganska ljust sent nu mitt på sommaren.
Knappast att 7åringar är uppe nätter på däck om morsan var frisk ?