Citat:
Ursprungligen postat av
2023-06-24
Nä det är perfekt. Är du ny med airtags och intresserad så finns det videos på youtube om du vill lära dig. Nej man blir inte varnad om man åker runt med en airtag.
Japp i skogen går inte då det krävs att någon som passerar har igång sin bluetooth (inte iPhone) då airtags skickar sina signaler via bluetooth.
Så, en aktiv bluetooth signal är allt som krävs för att kunna spåra den.
Suck... jag är definitivt inte "ny med airtags". Eller ja, jag har aldrig använt en. Jag beskrev exakt hur en airtag fungerar i mitt förra inlägg och nu förklarar du exakt samma sak fast mer oklart. Det krävs att det är en Iphone med Bluetooth påslaget.
Hela systemet fungerar som så att alla Iphones med bluetooth och platstjänster etc. påslaget ständigt skannar efter Airtags. Iphones rapporterar sedan vilka Airtags den varit nära till Apples servrar tillsammans med Iphonens ungefärliga position. Om en Androidtelefon med bluetooth påslaget, eller vilken annan icke Apple-enhet som helst är nära Airtagen så kommer den inte gå att spåra då dessa enheter inte kan rapportera till Apples servrar.
På grund av stalkers så kommer tjuven visst att få en notis om
1. AirTagen är utom räckhåll från sin "ägare", dvs ägaren av cykeln (man vill såklart inte notifiera alla på ex. ett tåg att de har en airtag som förföljer dem när ägaren av Airtagen sitter i samma vagn)
2. Den följer efter tjuven (i cykeln)
3. Tjuven har en Iphone
Såhär kommer det stå på tjuvens telefon samt att tjuven kommer kunna aktivera ljudet i Airtagen för att enkelt hitta den.
https://support.apple.com/library/co...tification.png
Citat:
If you get an alert that an AirTag, AirPods, or another Find My network accessory is traveling with you, follow these steps to find it. First, check on the Find My app if you're able to play a sound on the unknown accessory:
Tap the alert.
Tap Continue and then tap Play Sound.
Listen for the sound. You can play it again if you need more time to find the item.