Citat:
Ursprungligen postat av
Motstroms
Föredrar ni autogiro eller e-faktura? Själv föredrar jag autogiro eftersom betalningarna dras automatiskt varje månad utan att man behöver göra något. I mitt jobb ingår det dock bland annat att svara på frågor om kunders fakturor. De flesta kunder väljer hellre e-faktura än autogiro. Vad kan detta bero på?
Jag har haft autogiro i många år och det har flutit på bra. Tills tidigare i år då en löpande räkning jag haft i många år plötsligt inte hade blivit betald.
När jag själv försöker betala den via internetbanken så går inte det heller.
Där och då tvingades jag pausa min vardag och försöka hitta felet innan det blev konsekvenser för mig.
Jag ringer banken och där hade de ju också försökt betala min räkning och felet låg inte hos dem.
Sedan ringer jag företaget och då ljuger man mig rakt upp i ansiktet och säger att de bytt bankgironummer. Det hade de alltså INTE.
Jag undrar hur en räkning plötsligt kan falla bort ur samma system den funnits på i flera år?
EDIT:
Den här händelsen kom upp i mitt minne nu då jag var inne på min internetbank tidigare idag och upptäcker att det är helt tomt i listan för kommande utbetalningar.
Detta har aldrig tidigare hänt! Det är den 4: e idag och jag vet att det i den rutan och alltid denna tiden på en ny månad står några räkningar listade för att betalas både aktuell månad och kommande månad.
Så nu blir det till att bevaka även detta.