Citat:
Ursprungligen postat av
Saras1057
Om kronan blir svag jmfrt med euron. Borde det inte g att tjna p att kpa tex anvnda vattenskotrar i Sverige och sen slja i tex Tyskland ? Jag la ut min vattenskoter fr 3 veckor sedan. En Sea doo rxt 300 -2022. Svenskar verkar inte ha rd att lgga dessa pengar i dagslget. Utan ville ge 10% av vrdet som dom alltid vill. Vissa ville vl att jag skulle betala dom fr att hmta en produkt som r vrd 200k
Hur som helst jag fick mejl frn en kille i Holland som grna ville kpa den fr Euro. Och det fick han. S jag fick mitt fulla pris och han fick en sjukt bra deal jmfrt med vad dom kostar i Holland.
Nu var vattenskoter ett exempel. Men det borde ju finnas ngot man kan kpa hemma i Sverige relativt billigt som gr att slja utanfr Sverige?
Jag tycker du r krnkande. Svenskar r vl typ smst i vrlden p att pruta och ge skambud? Frsker du frskna ngot annat p bekostnad av svenskar eller vad var ditt ml med denna text?
Jag kan inte ngot om din leksakshobby. S det r fr mig svrt att svara p. Men nej, om man ska gra rtt fr sig, s har jag svrt att tro att du kan idka grnshandel p detta stt.