2023-06-29, 15:44
Medlem
Generalanderssons avatar
Som titeln säger, hur är det att börja inom travsporten när man är bra vuxen? Är man helt enkelt för gammal att bli travkusk (mest för skojs skull) när man har blickat 40? Har ”alltid” spelat på häst, även om jag först upptäckte denna fantastiska sporten för ca 4 år sedan. Genomförde kurs hos en travtränare förra sommaren, och känner mig riktigt motiverad för att börja tävla

Men igen, är jag för gammal till att börja tävla som travkusk vid det här skedet?
Citera
2023-06-29, 15:50
Medlem
Christopher.s avatar
https://www.atg.se/nyheter/230101-forsberg-aldsta-segerkusk

Kusken i artikeln är drygt 81 år - kör hårt.
Citera
2023-06-29, 15:54
Avstängd
Edit: Gör det om du vill och inga formella hinder finns. Jag menar, är det ens en grej att bekymra sig över?

Om du kommit på att du ska gå full Fritzl eller nåt så blir man lite mer oroad.
Citera
2023-06-29, 16:14
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tridnod
Edit: Gör det om du vill och inga formella hinder finns. Jag menar, är det ens en grej att bekymra sig över?

Om du kommit på att du ska gå full Fritzl eller nåt så blir man lite mer oroad.
Jag har verkligen fastnat för travsporten på senare år och är i dag helt tokig på häst, även om jag tidigare var helt ointresserad av trav och hästar i övrigt. Har varit med och tränat olika travhästar under det senaste eller så, och tycker det ser väldigt spännande ut att vara kusk.

Att börja med trav är min nya pojkdröm
Citera
2023-06-29, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jag har verkligen fastnat för travsporten på senare år, även om jag tidigare var helt ointresserad av trav och hästar i övrigt. Har varit med och tränat olika travhästar under det senaste eller så, och tycker det ser väldigt spännande ut vara kusk själv.

Är själv trav fantast !
Mitt råd : Kör bara !
Citera
2023-06-29, 16:19
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djuse
Är själv trav fantast !
Mitt råd : Kör bara !
Tävlar du inom sporten själv, och vilka råd har du att ge till en nybörjare?

Ja, jag måste bara se till att få denna dröm uppfylld vet att jag kommer att ångra resten av livet om jag inte gör det.
Citera
2023-06-29, 16:22
Medlem
Citat:
Tävlar du inom sporten själv, och vilka råd har du att ge till en nybörjare?

Ja, jag måste bara se till att få denna dröm uppfylld vet att jag kommer att ångra resten av livet om jag inte gör det.
Har suttit bakom en travare som jag var delägare i …Det var en stark känsla. Oerhörda krafter. Inget mer. Bara spel och gillar sporten !
Citera
2023-06-29, 20:30
Medlem
Citat:
Jag har verkligen fastnat för travsporten på senare år och är i dag helt tokig på häst, även om jag tidigare var helt ointresserad av trav och hästar i övrigt. Har varit med och tränat olika travhästar under det senaste eller så, och tycker det ser väldigt spännande ut att vara kusk.

Utforska din dröm. Värt att testa i alla fall!
Citera
2023-06-29, 20:43
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Utforska din dröm. Värt att testa i alla fall!
Tack. Ja, jag känner verkligen suget efter travbanan.
Citera
2023-06-29, 20:57
Medlem
poirotmoss avatar
Citat:
Som titeln säger, hur är det att börja inom travsporten när man är bra vuxen? Är man helt enkelt för gammal att bli travkusk (mest för skojs skull) när man har blickat 40? Har ”alltid” spelat på häst, även om jag först upptäckte denna fantastiska sporten för ca 4 år sedan. Genomförde kurs hos en travtränare förra sommaren, och känner mig riktigt motiverad för att börja tävla

Men igen, är jag för gammal till att börja tävla som travkusk vid det här skedet?

Börja med lätt jogging ett par månader innan du galopperar så att konditionen och knäna pallar ansträngningen.
Citera
2023-07-07, 01:24
Medlem
Skarparattarns avatar
Jag tror du kan bli vad somhelst generalen!

Nog ganska vanligt gå från försäljningschef till professionell travkusk
Citera
2023-07-07, 01:32
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Jag tror du kan bli vad somhelst generalen!

Nog ganska vanligt gå från försäljningschef till professionell travkusk
Frågan är om det inte kostar typ 10 000 ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in