2023-06-29, 14:26
Medlem
Chris Christies kampanj går ut på att försöka plocka upp konservativa väljare som absolut vill att Trump inte ska få möjlighet att stjäla mer sekretessbelagda dokument och helst inte vill rösta på D heller.

Frågan är om de som är mest Trumptrogna i och med alla åtal kommer att lämna Trump för att gå över till Christie? Det låter som något som inte kan hända men det händer rätt mycket som inte kan hända så kanske det ändå är möjligt?

Jag tänker mig att det kan ske genom att personer i polisen och militären faktiskt tog väldigt illa upp av Trumps tramsande om något som skulle kunna äventyra militärens säkerhet. Och att det sen sprider sig.

Psykologiskt kanske MAGA känner att det Christie säger om Trump är rätt. De vill inte erkänna det men känner innerst inne att det är rätt det Christie säger men kommer att motivera det hela med att Christie har en bra syn på whatever liksom.

Jag vet inte själv om jag riktigt tror på det här men tanken dök upp så jag skulle vilja veta hur andra tänker kring Christies varje dag med klatschiga uttalanden om vilken förlorare Trump är. med mera.

Så här skriver CNN. Han kanske aldrig blir president men han blir republikanernas kandidat. Vid debatterna så kommer han inte att överväldigas av Trumps gafflande och namecalling.

Citat:
Republican Chris Christie is hoping the second time’s the charm when it comes to White House runs. The former New Jersey governor took part in a CNN town hall Monday night, less than a week after declaring his bid for the presidency.

History is not on Christie’s side, however. To capture his party’s nomination, he and a slew of other candidates competing in the GOP primary would need to register a comeback not seen in at least 50 years.
https://edition.cnn.com/2023/06/13/politics/chris-christie-2024-president-long-shot/index.html
Citera
2023-06-29, 14:45
Avstängd
Sagodjurs avatar
2% stöd.

Trump har 57%
Santis 19%
Citera
2023-06-29, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
2% stöd.

Trump har 57%
Santis 19%

Okej, hade inte Trump samma siffror 2016?
Citera
2023-06-29, 15:10
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=wB5YgDfbDsQ

Han låter ju mer sansad än rambling Donald när han pratar om vem som ska bestämma om ett barn ska ändra kön. Och det här är ju en viktig åsikt. Även om man tänker sig att det finns fruktansvärda människor som inte supportar ett barn som är sexton och i tio års tid velat vara det andra könet så är det ju ovettigt om myndigheter ska gå in och bestämma i de frågorna. Naturligtvis ska det finnas stöd utanför hemmet för barn som är självmordsbenägna. Men att gå in och bestämma över en sån sak som könsbyten är ju något helt annat. Resultaten när det gäller barn är inte lätta att förutse.
Citera
2023-06-29, 15:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
https://www.youtube.com/watch?v=wB5YgDfbDsQ

Han låter ju mer sansad än rambling Donald när han pratar om vem som ska bestämma om ett barn ska ändra kön. Och det här är ju en viktig åsikt. Även om man tänker sig att det finns fruktansvärda människor som inte supportar ett barn som är sexton och i tio års tid velat vara det andra könet så är det ju ovettigt om myndigheter ska gå in och bestämma i de frågorna. Naturligtvis ska det finnas stöd utanför hemmet för barn som är självmordsbenägna. Men att gå in och bestämma över en sån sak som könsbyten är ju något helt annat. Resultaten när det gäller barn är inte lätta att förutse.

Är det en stor valfråga over there? För övrigt tror jag att Trump gjort sitt oavsett vem som utmanar. Tippar på att DeSantis är slug nog för att manövrera sig till republikanernas kandidat och får tävla om presidentrösterna med Kennedy som motståndare.
Citera
2023-06-29, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Är det en stor valfråga over there? För övrigt tror jag att Trump gjort sitt oavsett vem som utmanar. Tippar på att DeSantis är slug nog för att manövrera sig till republikanernas kandidat och får tävla om presidentrösterna med Kennedy som motståndare.

Det är en stor fråga för MAGA som jag fattar det. Trump är nog på väg ut. Det är så många saker som är emot honom och hans är stressad. Och han har aldrig kunnat hålla ett tal utan att bete sig som en clown.

DeSantis har en del att bevisa men han kan nog glida om Trump rätt snart. Eller Trump sjunker neråt rättare sagt.
Citera
2023-06-29, 15:31
Medlem
pn222jws avatar
Pence/Cruz är min "take".
Citera
2023-06-29, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Pence/Cruz är min "take".

Varför?
Citera
2023-06-29, 16:17
Medlem
klybans avatar
Christie tror jag är en som rätt enkelt kan gå under huden på trumpen och reta upp trumpen svårt.
Men chanserna är väl rätt låga får man nog tillstå att säga ändå, men kan bli väldigt roligt att se
Citera
2023-07-02, 21:09
Medlem
Madagascars avatar
Christie är min favorit i republikanska startfältet. Han står emot Trump och är inte rädd för honom och hans supportrar. Här är en intressant op-ed om Christie:

https://www.thedailybeast.com/win-or-lose-chris-christie-is-running-the-best-campaign-against-trump, 29/6
Citera
2023-07-03, 00:25
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
Chris Christies kampanj går ut på att försöka plocka upp konservativa väljare som absolut vill att Trump inte ska få möjlighet att stjäla mer sekretessbelagda dokument och helst inte vill rösta på D heller.

Frågan är om de som är mest Trumptrogna i och med alla åtal kommer att lämna Trump för att gå över till Christie? Det låter som något som inte kan hända men det händer rätt mycket som inte kan hända så kanske det ändå är möjligt?

Jag tänker mig att det kan ske genom att personer i polisen och militären faktiskt tog väldigt illa upp av Trumps tramsande om något som skulle kunna äventyra militärens säkerhet. Och att det sen sprider sig.

Psykologiskt kanske MAGA känner att det Christie säger om Trump är rätt. De vill inte erkänna det men känner innerst inne att det är rätt det Christie säger men kommer att motivera det hela med att Christie har en bra syn på whatever liksom.

Jag vet inte själv om jag riktigt tror på det här men tanken dök upp så jag skulle vilja veta hur andra tänker kring Christies varje dag med klatschiga uttalanden om vilken förlorare Trump är. med mera.

Så här skriver CNN. Han kanske aldrig blir president men han blir republikanernas kandidat. Vid debatterna så kommer han inte att överväldigas av Trumps gafflande och namecalling.

https://edition.cnn.com/2023/06/13/politics/chris-christie-2024-president-long-shot/index.html

Intressant jämförelse. Det borde mynna ut i ett monsterstöd för Christie då man enligt dig och andra vänstervridna i trådarna just gjorde detta med emfas 2016 och det var så Biden som inte ens kampanjade lyckades slå alla tidigare Presidenter, inkl sin kollega och fd President Obama. Biden gjorde ju väsentligt mycket bättre ifrån sig i just några få svarta områden, och vann med sina 36 counties, färre än någon President i historien hela 81 miljoner röster där. Precis alla röstade ju i dessa områden på Biden, som aldrig satt sin fot i området.

...Nu såg jag att Christie ligger på nån procent så det verkar funka sådär. Men så har han ju inte Bidens "Biggest voter fraud team in history" för att citera Biden själv bakom sig.
Senast redigerad av Nixter 2023-07-03 kl. 00:28.
Citera
2023-07-03, 12:32
Medlem
Nej han kan inte bli deras kandidat. Jag förstår inte varför politiker som han, Haley och Pence ställer upp. Vad är meningen med det? Det finns inte en chans i världen att de kan vinna primärvalet. Trump har nästan 60% av rösterna, och om Desantis inte hade ställt upp hade han haft typ 80%. De flesta konservativa och många independents vill ha Trump. Han gjorde ett riktigt bra jobb, och därför finns det ingen som helst mening med att välja någon annan. Dessutom är de andra establishment-RINOS, vilket folk inte längre vill ha.

Om Trump inte hade ställt upp hade Desantis vunnit. Men han kommer inte att vinna. Framförallt inte nu när det har kommit fram att han arbetar åt sina donors och inte vill avsluta kriget i Ukraina. När det gäller Demokraterna är jag helt övertygad om att de flesta vill ha någon annan än Biden. Om RFK hade fått mer uppmärksamhet och tillåtits att debattera, tror jag att han hade vunnit.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in