Citat:
Ursprungligen postat av
Methos
Sverige har en bra mycket värre historia vad det gäller social omsorg än några tvångssteriliseringar. Dock jämför du medvetet äpplen med päron. Blodspillan mellan algerier och fransoser är mer att jämföra med blodspillan mellan svarta och britter i USA alt. indianer och britter i USA.
Jag ville bara ge en konkret exempel, men jag kanske misstog mig,
historiska ospecifcerade orätvisar helt frikoplad individer idag är inte rationalisering för dig?
Citat:
Okej, så du vet att han var en kriminell person?
Det är väll uppenbart, att inte lyda polisens order när du som 17åring utan körkort framför en bil är vadå,
1. en kriminell handling
2. ett utyck för för historiska konflikter mellan algerier i algeriet och den franska kolonialmakten
Citat:
Inte en vanlig tonåring som flydde från polisen?
med en pistol riktad mot sig....
du förstår väll den potentiella risken med att ha en pistol riktad mot dig, gör du inte det så säg till så ska jag utbilda dig?
Citat:
Du vet, vi har flera hundra av dessa tonåringar i Sverige, alla är lintottar och sitter på A-traktorer eller moppar... Ska svensk polis börja skjuta ihjäl ditt barn för att han tyckte det var roligt att köra från polisen med sin moppe?
Det gör de ju inte, som du själv säger så sker detta "100 tals gånger" och antalet fall där polisen skjuter är försvinnande få, det betyder inte att det aldrig kommer hända.
men antagandet att kriminella utsätter sig för (relativa) extrema risker att skjutas till döds när de gör kriminella saker kommer aldrig förändras, så det är mycket bättre att acceptera att det är så, och därefter börja hänvisa tlll historiska händelser som saknar relevans för individen i en specefik händelse.