Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2006-07-31, 20:37
Medlem
Svensken Von Svenskens avatar
"Gyllene Prag" har god mat men har Helsingborgs orenaste kök enligt 3 olika "källor" men de kan ju ha fel...

Men som tidigare har sagts så är Teaterkatten ett säkert kort, deras plankstek är riktigt goda.
Filéfrossan är tyvärr på torsdagar men du kan ju kolla in andra rätter på deras hemsida http://www.teaterkatten.nu/
Citera
2006-07-31, 20:38
Medlem
On fires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irganox
Gyllene Prag är alltså även ett potentiellt suparställe?

Jag är mer ute efter en fin lugn restaurang för en romantisk afton, alltså befriat från drängfulla skåningar...

Tja låter som du får skippa det. Väldigt trevliga skåningar som är fulla där dock .
I norra hamnen finns också några bra stället. Kan rekommendera Smaka. Men annars är det bara att går igenom och se om du hittar någon mysig ute servering.
Haket gillar jag inte riktigt av någon anledning. En pizzeria är alltid en pizzeria men känns som om Haket försöker vara mer än så.
Citera
2006-08-01, 00:29
Medlem
Har liten förståelse för hur man kan rekommendera Haket. Det är för fasen en kebaberia (möjligen med storhetsvansinne). GP går man för att ta en öl med polarna efter att man har lämnat flickvännen hemma, inget annat. Gastro kan jag meddela att de är suveräna är även placerade högre upp i whiteguide än Niklas (alltså bättre). Är man ute efter något mer avslappnat så rekommenderas någon av restaurangerna i hamnen underbart i sommarväder och en trevlig utsikt över havet och småbåtshamnen, även en del liv och rörelse där på kvällen (rätt sorts liv och rörelse då alltså, den trevliga sorten) speciellt restaurang smaka har ett hyffsat och avslappnat kök med lagom ambitoner.

För att avsluta, mina tips är: 1.Gastro 2.Sofiero 3.Niklas 4.Smaka.

Mvh POP
Citera
2006-08-01, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av On fire
Tja låter som du får skippa det. Väldigt trevliga skåningar som är fulla där dock .
I norra hamnen finns också några bra stället. Kan rekommendera Smaka. Men annars är det bara att går igenom och se om du hittar någon mysig ute servering.
Haket gillar jag inte riktigt av någon anledning. En pizzeria är alltid en pizzeria men känns som om Haket försöker vara mer än så.

Exackt min mening. Försöker och misslyckas. Dit alla pizza-människor går när de ska "lyxa" till det.
Citera
2006-08-01, 01:54
Medlem
Jahs avatar
Gastro, varför inte käka lite thai på thai corner?
Citera
2006-08-01, 02:03
Medlem
Phun Thai på Hamntorget. Gyllene Prag är förträffligt!
Citera
2006-08-01, 08:35
Medlem
Le Cardinal

Är mitt tips.

Bra kött-restaurang med bra priser och trevlig personal.
Som grädde på moset är man ju sen inne på nattklubben Le Cardinal utan extra kostnad eller kö
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in