Citat:
Ursprungligen postat av
L.o.a
Hej,
Jag minns när jag gjorde en systemåterställning på en stationär dator och det var mer än femton år sedan. Jag minns att datorn frågade mig om vilken tidpunkt jag vill gå till som datorn såg ut exakt vid det önskade tidpunkten. Visserligen hade man inte en hel frihet då heller, eftersom datorn gav enbart tre till två datum och tid som man ville gå till.
Men nu när jag ser över systemåterställning på min speldator som har Windows 10. Så kan jag endast välja systemåterställning och ta bort filer och appar och en annan alternativ där jag kan välja systemåterställning men behålla filer, bilder och så.
Men den ger ingen alternativ om tidpunkt. Datorn väljer själv, utan att jag får veta vilket datum den går tillbaka till. Det skulle ju kunna handla om enda från början när jag fick datorn?
Eller är det systemåterställning som det heter? Det kanske heter någonting annat? När jag googlar får jag i alla fall fram ordet ”systemåterställning”.
Jag minns i alla fall det som jag tänker på; att man kunde inkl fram kalla filer och dokument som har raderats. Eftersom man trots allt ”går tillbaks i tiden” och går till det datum och tid till exakt hur datorn såg ut under den önskade tidpunkten.
Är det verkligen systemåterställning jag tänker på?
Tack på förhand!
Du tänker på, och använde, återställningspunkter, även kallat, systemåterställningspunkter. Nutidens mest omnämnda återställning kallas systemåterställning och gör precis som det låter, en återställning av SYSTEMET. Men "punkter", finns även de, fortfarande ↓ ↓ ↓.