2024-02-18, 13:42
Medlem
Det borde väl gå men kommer säkert att kosta en hel del.

Frågan är om man inte känner dig ännu mer ledsen att se det varje dag och veta att den aldrig kommer att komma tillbaka igen
Citera
2024-02-18, 20:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Tror det skulle vara svårt att få någon att sy en ny katt, väldigt dyrt och svårt att det blir likt.

Vid uppstoppning försvinner kattens ansiktsform.

Det bästa är frystorkning, vet inte om det finns i Sverige.
Men en hatt kan man väl sy av katten?
Citera
2024-02-18, 20:29
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Men en hatt kan man väl sy av katten?

Man kan snitta av huden av hela katten och lägga snitten på rätt sätt så att katten blir som en liten matta. Det är lätt att flå en katt. Det som är svårt är att få bort köttslamsor från skinnet samt bevara pälsen mot insekter. Så man kan lämna in hela katten till någon som sköter allt. Tyvärr så kan man bara skära till pannan så man får inte med ansiktshud.

Man får dock betänka att en gammal katt kan ha dåligt med päls och kanske inte blir en bra "matta". Men om den fortfarande är välpälsad går det bra.

Då kan man klappa på kattmattan när man vill. Man kan sätta den på väggen.

Det är nog svårt att göra en mössa av en enda katt. Man brukar få skarva när man gör av kanin.
Citera
2024-02-18, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldigflamingo
Finns en som stoppar upp djur i Porla
Men han gör inte husdjur

Jag känner en kille i Göteborg. Han kan inte ens stoppa upp djur.

Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra
Det är skinnet som stoppas upp, det mesta av innehållet brukar brännas eller ätas upp beroende på djurslag.

Det är lite gulligt med en katt som har stoppats upp så den ser ut att ligga och sova. En sån kan man flytta runt i huset och låta sova var man vill - i soffan, fåtöljen, sängen, uppe på bokhyllan, framför öppna spisen, på fönsterbrädan eller lite varsomhelst. En tant jag känner har sin uppstoppade hund liggande på ett fårskinn nedanför öppna spisen. Första gången jag såg den trodde jag att den var gammal och döv eftersom den inte kom och hälsade.

Det var faktiskt en rätt bra ide. Katten kommer att se väldigt konstig ut i ansiktet om en konservator ska stoppa upp den som sittande eller stående. Ögonen kommer inte att bli desamma heller. Med din idé så slipper TS att få en bisarr zombie-version av katten, och får ett fint minne i stället. Dessutom blir en sovande, ihoprullad katt antagligen betydligt billigare att stoppa upp.
Citera
2024-02-19, 17:51
Bannlyst
Jag skulle vilja äta min katt när den har dött. Hur tillagar man kattkött bäst?
Citera
2024-02-19, 18:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Man kan snitta av huden av hela katten och lägga snitten på rätt sätt så att katten blir som en liten matta. Det är lätt att flå en katt. Det som är svårt är att få bort köttslamsor från skinnet samt bevara pälsen mot insekter. Så man kan lämna in hela katten till någon som sköter allt. Tyvärr så kan man bara skära till pannan så man får inte med ansiktshud.

Man får dock betänka att en gammal katt kan ha dåligt med päls och kanske inte blir en bra "matta". Men om den fortfarande är välpälsad går det bra.

Då kan man klappa på kattmattan när man vill. Man kan sätta den på väggen.

Det är nog svårt att göra en mössa av en enda katt. Man brukar få skarva när man gör av kanin.
Den här katten har bra med päls. Väldigt fin är den.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in