2006-07-28, 20:50
Medlem
SoWasteds avatar
För alla oss som bara älskar dom, och har nått att skriva.
Citera
2006-07-28, 22:32
Medlem
Forever Winters avatar
Nu tillhör inte jag dem som älskar dem, men...
När första skivan kom lyssnade jag ihjäl mig på den. Tycker att den är deras överlägset bästa album. kanske en av metalhistoriens bästa till och med.
När Toxicity släpptes blev jag besviken, den har några spår som håller och får ses som den näst bästa plattan, kraftigt distanserad av första.
Allt efter det är bara illa...

Glömmer aldrig när jag hårdpluggade första plattan i bilstereon till mina vänners förskräckelse. De totaldissade den...
När SOAD slog igenom med andra plattan älskade samtliga vänner bandet. Tänk så det kan gå... Vad fan är det som gör att ett band bara kan gillas om de börjar sälja bra och spelas i radio/TV???

Med tanke på att Daron verkat få hybris så dröjer det nog inte länge innan han startar solokarriär/nytt band. De kan ju lika gärna kicka Serj då Daron nog vill ta över sången helt.
Jag ger bandet ett album till...
Citera
2006-07-28, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Nu tillhör inte jag dem som älskar dem, men...
När första skivan kom lyssnade jag ihjäl mig på den. Tycker att den är deras överlägset bästa album. kanske en av metalhistoriens bästa till och med.
När Toxicity släpptes blev jag besviken, den har några spår som håller och får ses som den näst bästa plattan, kraftigt distanserad av första.
Allt efter det är bara illa...

Glömmer aldrig när jag hårdpluggade första plattan i bilstereon till mina vänners förskräckelse. De totaldissade den...
När SOAD slog igenom med andra plattan älskade samtliga vänner bandet. Tänk så det kan gå...
Vad fan är det som gör att ett band bara kan gillas om de börjar sälja bra och spelas i radio/TV???

Med tanke på att Daron verkat få hybris så dröjer det nog inte länge innan han startar solokarriär/nytt band. De kan ju lika gärna kicka Serj då Daron nog vill ta över sången helt.
Jag ger bandet ett album till...
Det tar ett tag innan man börjar uppskatta SOAD. Man måste lyssna in sig på dem..
Citera
2006-07-29, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scar
Det tar ett tag innan man börjar uppskatta SOAD. Man måste lyssna in sig på dem..

Stämmer verkligen.

Nån som vet föresten vad som är budskapet med titeln "Steal this album"? Är dom positiva till piratkopiering eller är det på nått sätt att säga ifrån?
Citera
2006-07-29, 00:20
Bannlyst
De ska tydligen göra en stor paus efter 13:e augusti, som ska bli deras sista konsert på "paus-turnén".

Ang. Steal This Album!-plattan:

Citera
2006-07-29, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garf
Stämmer verkligen.

Nån som vet föresten vad som är budskapet med titeln "Steal this album"? Är dom positiva till piratkopiering eller är det på nått sätt att säga ifrån?
Grymt album f.ö. Älskar A.D.D (american dream denial) !!
Citera
2006-07-29, 08:39
Medlem
lar_berts avatar
Kul idé att man kan "sätta ihop" "Hypnotize" och "Mezmerize" så att det blir ett dubbelalbum.

http://i7.tinypic.com/21boiu0.jpg
Citera
2006-07-29, 09:33
Medlem
OneUps avatar
Nu när det ändå var en rätt öppen tråd, vill jag slå ett slag för en låt som SOAD inte har gjort!
Nämligen denna: Zelda 'Rabbit Joint Cover', alltså en remix på Zeldalåten. Den är gjord av Rabbit Joint och inget annat, vem som helst borde höra att det inte låter som SOAD någonstans, men folk har fortfarande en felaktig uppfattning.
Citera
2006-07-29, 15:10
Medlem
ardel_murzighizs avatar
vart kommer dom där låtarna metro och samarbeterna med wu-thang ifrån osv... ifrån?

Åhh gillar förresten inte metal och sådant men system of a down älskar jag, det känns inte som vanlig metal direkt, riktigt duktiga musiker huh...
Citera
2006-07-29, 15:52
Medlem
Schnauzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneUp
Nu när det ändå var en rätt öppen tråd, vill jag slå ett slag för en låt som SOAD inte har gjort!
Nämligen denna: Zelda 'Rabbit Joint Cover', alltså en remix på Zeldalåten. Den är gjord av Rabbit Joint och inget annat, vem som helst borde höra att det inte låter som SOAD någonstans, men folk har fortfarande en felaktig uppfattning.

Riktigt störigt med alla fjortisar och lunarfejjor som bara "Ååååh den är så bra, jag älskar Soad!". Det låter inte ens som System så jag fattar inte vart dessa ärthjärnor har fått idéen ifrån
Citera
2009-06-18, 22:13
Medlem
Mitt favvoband! Förstår ändå om folk inte gillar dem, de är ju så konstiga.
Citera
2009-06-18, 22:17
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Misantropia
Mitt favvoband! Förstår ändå om folk inte gillar dem, de är ju så konstiga.
Välkommen till Flashback. Här bumpar vi bara 3 år gamla trådar om vi verkligen har något att tillföra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in