2023-11-04, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zlidan
äntligen kan jag svara på din fråga . jag visste att han filmade inne hos Pontus, men kunde inte skriva de utifall om de hade något med utredningen att göra. men nu är de kört för idioten..

När fick du reda på de? Om du visste de innan mordet, tycker jag det är fruktansvärt dåligt av dig att inte gör någonting... Hade kunnat räddat liv.
Om du inte visste om de när han var där, ta inte åt dig.

Jag tycker de är mycket märkligt att flera personer fått filmer osv av ante, men ingen kan visa civilkurage och ringa polisen.
Den rädsla och smärta Pontus måste ha hunnit känt...
Citera
2023-11-04, 23:07
Medlem
Rättegång 9/11 och 10/11 med start 09.00 båda dagarna på Gävle tingsrätt.

Hoppas många kommer och stirrar ut svinet.
Citera
2023-11-05, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pumbaj
Rättegång 9/11 och 10/11 med start 09.00 båda dagarna på Gävle tingsrätt.

Hoppas många kommer och stirrar ut svinet.

Jag ska helt klart dit, jag har fyra platser i bilen för er som vill med
Citera
2023-11-05, 01:17
Medlem
Hardcorebobos avatar
Citat:
När fick du reda på de? Om du visste de innan mordet, tycker jag det är fruktansvärt dåligt av dig att inte gör någonting... Hade kunnat räddat liv.

Jag tycker de är mycket märkligt att flera personer fått filmer osv av ante, men ingen kan visa civilkurage och ringa polisen.
Jani, alla som han skickade till är bottenskrap. Förrådspundare hela bunten
Citera
2023-11-05, 15:37
Medlem
Citat:

Hur skulle jag kunna rädda liv när de redan hade hänt. Bilder och film fick jag red på några dagar efteråt...
Citera
2023-11-05, 18:05
Medlem
Citat:

Kan väl vara så att Zlidan är en av de som blivit förhörd hos polis där de har frågat om personen känner igen grejerna på bild och film? Och därför vet om det innan det blev allmänt känt

För övrigt delar jag din uppfattning om bristen på civilkurage hos de som ändå måste ha förstått att det var pågående stöld/inbrott, som andra sagt beror det väl på att de är luffare hela bunten och inte har något vettigt innanför pannbenet
Citera
2023-11-05, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zlidan
Hur skulle jag kunna rädda liv när de redan hade hänt. Bilder och film fick jag red på några dagar efteråt...

läs igen, om du inte visste de innan, ta ej åt dig !
Citera
2023-11-05, 19:15
Medlem
Vad tror ni förövrigt om scenariot som AE framställer? Att det är PK som kommer med kniven?
Om tex PK har hört någon inifrån garaget när han kommer hem, gått till köket, tagit med en kniv och gått till garaget där han stött på AE, sedan uppstår tumult, AE får tag på kniven och hugger PK?
Samtidigt borde det mest rimliga för AE vara att springa ut genom dörren och fly, om det ändå är som han säger att han precis stod vid ytterdörren när PK kommer in i garaget.

Eller är det mer troligt att AE redan innan har bestämt sig att beröva PK livet och då sitter och lurar beväpnad för att sedan överfalla honom? Tänker på förhöret där någon säger att AE sagt att han vill mörda någon random för att sitta i fängelse med grovt kriminella och där gå med i HA eller Bandidos.
Citera
2023-11-05, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ignoranten
Eller är det mer troligt att AE redan innan har bestämt sig att beröva PK livet och då sitter och lurar beväpnad för att sedan överfalla honom? Tänker på förhöret där någon säger att AE sagt att han vill mörda någon random för att sitta i fängelse med grovt kriminella och där gå med i HA eller Bandidos.

Osannolikt, av flera anledningar.
Dels är AE ett pundhuvud helt utan förmåga till rationellt tänkande eller konsekvensanalys. Att han skulle planera något mer avancerat än att knyta skorna är i princip omöjligt, den mentala kapaciteten har han inte. Nu är ju hela situationen ett totalt kaos från början till slut, så visst, skulle AE försöka snida ihop en plan skulle det nog gå ungefär så här jävla käpprätt åt helvete allting, men jag tror ändå inte det var planerat.
Dessutom, om det var ett planerat mord och han ville åka dit, varför då fly från platsen och försöka gömma bevisen? Varför börja samla ihop pant och annat skrot? Varför skicka filmer och meddelanden och skryta om "värsta brytet" om det nu var mord han var ute efter?

Det där med att sitta i fängelse och gå med i HA eller Bandidos är bara tomt snack, han har knappast vad som krävs för att ens bli insläppt som springpojke i dom kretsarna. Jag tror att PK helt enkelt överraskade AE som förstås blev rädd som den råtta han är och högg PK i ren panik.
Citera
2023-11-05, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av n.lite
Osannolikt, av flera anledningar.
Dels är AE ett pundhuvud helt utan förmåga till rationellt tänkande eller konsekvensanalys. Att han skulle planera något mer avancerat än att knyta skorna är i princip omöjligt, den mentala kapaciteten har han inte. Nu är ju hela situationen ett totalt kaos från början till slut, så visst, skulle AE försöka snida ihop en plan skulle det nog gå ungefär så här jävla käpprätt åt helvete allting, men jag tror ändå inte det var planerat.
Dessutom, om det var ett planerat mord och han ville åka dit, varför då fly från platsen och försöka gömma bevisen? Varför börja samla ihop pant och annat skrot? Varför skicka filmer och meddelanden och skryta om "värsta brytet" om det nu var mord han var ute efter?

Det där med att sitta i fängelse och gå med i HA eller Bandidos är bara tomt snack, han har knappast vad som krävs för att ens bli insläppt som springpojke i dom kretsarna. Jag tror att PK helt enkelt överraskade AE som förstås blev rädd som den råtta han är och högg PK i ren panik.

Köper det du säger, men frågan kvarstår då om det är AE eller PK som är den som har kniven från början? Om AE har övermannat PK och tagit kniven från honom eller om AE redan innan hade den på sig medan han samlade tomburkar
Citera
2023-11-05, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ignoranten
Köper det du säger, men frågan kvarstår då om det är AE eller PK som är den som har kniven från början? Om AE har övermannat PK och tagit kniven från honom eller om AE redan innan hade den på sig medan han samlade tomburkar

Jag tror att om det nu var PK som hade kniven från början så skulle han tveka in i det längsta innan han använde den, och det skulle ge AE en chans att helt enkelt ta kniven ifrån honom. PK var inte den aggressiva typen så jag har väldigt svårt att tänka mig honom attackera någon annan med kniv. I självförsvar kanske, men definitivt inte den som går till attack och hugger först.

Man får inte glömma att PK kände AE eller åtminstone visste mycket väl vem han var. Skulle PK nu ha en kniv och upptäcka att AE var i hans hus så tvivlar jag starkt på att han skulle gå till attack. Att AE gör inbrott i typ varenda hus i hela Hamrångefjärden är något folk är ganska vana vid därute så tror inte PK hade överreagerat på det sättet. Detta förutsätter förstås att PK hann uppfatta att det var just AE som var där, men helt ärligt så har jag otroligt svårt att se PK attackera någon som helst med kniv, även i ett väldigt hotfullt läge.
AE däremot är typen som skulle kunna be PK lägga ifrån sig kniven och därefter plocka upp den och hugga honom i ryggen när han vänder sig om.
Citera
2023-11-05, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av n.lite
Jag tror att om det nu var PK som hade kniven från början så skulle han tveka in i det längsta innan han använde den, och det skulle ge AE en chans att helt enkelt ta kniven ifrån honom. PK var inte den aggressiva typen så jag har väldigt svårt att tänka mig honom attackera någon annan med kniv. I självförsvar kanske, men definitivt inte den som går till attack och hugger först.

Man får inte glömma att PK kände AE eller åtminstone visste mycket väl vem han var. Skulle PK nu ha en kniv och upptäcka att AE var i hans hus så tvivlar jag starkt på att han skulle gå till attack. Att AE gör inbrott i typ varenda hus i hela Hamrångefjärden är något folk är ganska vana vid därute så tror inte PK hade överreagerat på det sättet. Detta förutsätter förstås att PK hann uppfatta att det var just AE som var där, men helt ärligt så har jag otroligt svårt att se PK attackera någon som helst med kniv, även i ett väldigt hotfullt läge.
AE däremot är typen som skulle kunna be PK lägga ifrån sig kniven och därefter plocka upp den och hugga honom i ryggen när han vänder sig om.

Jag kan inte heller se mig PK vara den som attackerar först, det är inte heller så jag känner honom. Däremot om han tar med sig kniven för en avskräckande effekt utan tanke på att faktiskt använda den

Sedan vad jag förstår blev ju PK huggen framifrån vilken också är lite av en gåta, då känns det inte som att AE har "sprungit ikapp honom" när han försökt fly, utan för mig talar det mer för att det faktiskt har varit tumult där kanske PK har försökt försvara sig och knuffa undan AE (att de står ansikte mot ansikte), att han har backat och då ramlat baklänges och då har AE huggit honom när han ligger ner på rygg..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in