Citat:
Ursprungligen postat av
Terminator75
Inte säker på om det finns regler på FB mot detta.
Jag tror att jag säljer mig själv för lågt och skulle vilja förhandla om ett rimligt pris - inte lågt och inte galet högt. Kan du ge råd om hur mycket jag kan förvänta mig med en profil neda? Alla som jag har arbetat med säger att jag är bra på mitt jobb och att jag även har en god social kompetens.
Om du kan dela din profil och pris, kommer det att hjälpa andra.
Antal års erfarenhet: 15
Teknik: .net/C++/Javacript(React/Angular)
Pris per timme: 900
Stad: Stockholm
Det verkar som keyman vill få betalt nu
https://www.keyman.se/prisbarometern/
Säljer du C# och lite klientkluddande för webb till små och medelstora företag och det handlar om relativt långa uppdrag som planeras med god framförhållning och du dessutom gillar dem så är 900 SEK/h rimligt, men det är på en sådan nivå att alla lönsamma motparter kommer att tycka att det är lätt att betala så du kan antagligen ta mer betalt. Har du stammisar så nästa gång du gör en införsäljning så anger du några hundringar högre pris och känner av hur det tas emot.
Vill du krama ut ordentligt med pengar behöver du nischa dig på något vis och motparten behöver förstå att det finns andra som redan betalar ett relativt högt pris för dina tjänster. För någon som hållit på i femton år förväntar jag mig att programmeringsspråk är närmast irrelevant, det är branscher, problemdomäner, svåråtkomliga erfarenheter, osv. som är intressant att känna till hos någon som inte är en färsking.
Edit: Det är bara färskingar och mellanchefer som tror att det går att spara tid på att generera kod med chattbotar. Har man varit med ett tag vet man att kodgranskning och revidering är det som tar tid när man väl är flytande i hantverket, och där är chattbotarna helt värdelösa.