2023-06-23, 12:35
Medlem
Alonens avatar
Jag undrar så, om man vill berömma en mod/admin t.ex för ett ”rådigt ingripande” kan man då lik förbannat torska för ”kommenterar moderatorsåtgärder” 00.6…
Citera
2023-06-23, 12:48
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Jag undrar så, om man vill berömma en mod/admin t.ex för ett ”rådigt ingripande” kan man då lik förbannat torska för ”kommenterar moderatorsåtgärder” 00.6…
Därför skickar man ett PM till dem istället.
Citera
2023-06-23, 12:48
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Gör inte sådana infall i trådarna - använd ex den här tråden istället:

(FB) Jag vill ge alla Mods på Flashback en ROS
Citera
2023-06-23, 12:49
Moderator
Ancistruss avatar
Du kan ju posta det här: (FB) Jag vill ge alla Mods på Flashback en ROS
Citera
2023-06-23, 13:18
Moderator
Ruskigbusss avatar
Beror på.

Om det är sist i ett långt inlägg, kan det passera, om inte massor av andra kommenterar det och därför skapar OT.

Om det bara är det i ett inlägg, så raderar jag det oftast.

Det är extremt sällan som man varnas för det i alla fall. Jag kan inte påminna mig om att ha gjort det.

Som alltid så är det en bedömningssak, och mycket beror på omständigheterna.
Citera
2023-06-23, 13:53
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Beror på.

Om det är sist i ett långt inlägg, kan det passera, om inte massor av andra kommenterar det och därför skapar OT.

Om det bara är det i ett inlägg, så raderar jag det oftast.

Det är extremt sällan som man varnas för det i alla fall. Jag kan inte påminna mig om att ha gjort det.

Tack för din återkoppling.

Det jag tänker på är att ibland stöter man på en ”bålgeting” i nån tråd som far runt och tillrättavisar, läxar upp och föreläser för övriga skribenter, gärna varvat med påhopp, och invektiven står som spö i backen. Man får en känsla av att vederbörande bara är i tråden för att mucka gräl…

Man ser oxå folk lämna trådar, pga en härskare i tråden som ”alltid måste ha rätt”

Sedan ser man en förlösande avstängning av dåren, då har jag någon gång haft sån lust att skicka ett ”tack” till vederbörande skarprättare.

Men så slog mig tanken då är ju jag ju själv en ”0.06” are…
Citera
2023-06-23, 18:05
Medlem
Iifyousaysos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Gör inte sådana infall i trådarna - använd ex den här tråden istället:

(FB) Jag vill ge alla Mods på Flashback en ROS

Varför skulle man det?
Det vettiga är väl att skriva direkt till moderatorn i fråga i ett PM och bara ge uppskattning.
Alla moderatorer ska väl inte få uppskattning.
En del är ju rent ut sagt riktiga rövhål.
Så de är ju de som modererar bra och skriver smarta kommentarer kring modereringar som ska belönas.
Som inte går in i forum och kommenterar och sedan raderar i samma trots att man väl inte ska vara kommentator och moderator i samma forum....
ett kollektiv bestående av alltifrån fårskallar till genier ska inte premieras i flock.
Citera
2023-06-23, 18:30
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:

Kanske det,

0.06. Moderatorsåtgärder
Moderatorsåtgärder ska inte kommenteras i tråden. Vid frågor och synpunkter ska berörd moderator kontaktas via PM.

men frågan har ställts tidigare...

(FB) Angående 0.06

I trådar så gäller det såväl negativa som positiva kommentarer kring modereringen. Vore väl snudd på hyckleri av oss annars.
admin5

/VV
Citera
2023-06-23, 18:40
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Kanske det,

0.06. Moderatorsåtgärder
Moderatorsåtgärder ska inte kommenteras i tråden. Vid frågor och synpunkter ska berörd moderator kontaktas via PM.

(FB) Angående 0.06

I trådar så gäller det såväl negativa som positiva kommentarer kring modereringen. Vore väl snudd på hyckleri av oss annars.
admin5

/VV

Ååååh fan… den har jag missat!

From nu får man gå upp i stram givakt - med vattenkammat hår - innan man ens tilltalar en mod/admin.

Flashback-piskan viner över våra stackars ryggar…
Citera
2023-06-23, 18:56
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Kanske det,

0.06. Moderatorsåtgärder

(FB) Angående 0.06

admin5

/VV

Visst, men å andra sidan så brukar berömmande ord sällan följas av en skara andra som vill hålla med, på samma sätt som negativa ord brukar göra.

Regeln är inte till för att vi är särskilt ömhudade, i så fall vore modshatten på Flashback ett sällsynt dåligt val, utan för att förhindra att trådarna dras off topic. En viktig princip är att användare ska få diskutera det ämne de tagit upp, och det är extremt sällan som modereringen är ämnet från början.
Citera
2023-06-23, 19:05
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:

Bedömningssak säger du, men varierar det mellan moderatorer eller är det något enhälligt inom moderator-kåren på Flashback?

Så har ni någon typ av kriterie-lista eller kör ni på känsla?
Citera
2023-06-23, 19:18
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Bedömningssak säger du, men varierar det mellan moderatorer eller är det något enhälligt inom moderator-kåren på Flashback?

Så har ni någon typ av kriterie-lista eller kör ni på känsla?

Det tillhör sånt jag inte vill diskutera publikt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in