Citat:
Ursprungligen postat av
Mufflis
Man kan spekulera en hel del, handlingarna kanske inte är offentliga, det kanske inte finns några bevis. Vad jag vet kan man se dna ganska långt tillbaka men minns inte hur långt. Om det finns en berättelse och inga bevis kan det bli ord mot ord. Det värsta vore tycker jag om flickan blivit sexuellt utnyttjad på något sätt , behöver inte vara samlag. Att taffsa räcker för att vara illa nog tycker jag och att det inte finns några bevis, flickans ord om det nu är hon som berättat måste tas på allvar annars sviks hon av hela vuxenvärlden. Om det är någon annan som berättat kanske det finns vittnen. Om han nu är skyldig och rört henne på något sätt en vuxen inte ska så hoppas jag han åker dit för det. Barn som blir utnyttjade sexuellt från ung ålder av närstående förstår inte alltid att det är fel från början , det kan börja med småsaker, att han tar på henne, säger saker, vill pussas, obehagligt närgången. Sedan är han mellanåt en för barnet trygg vuxen, han har byggt upp ett förtroende hos barnet som han sviker. Barnet skäms , känner sig äcklad och även äcklig själv. Barnet kan bli rädd att någon får veta för de vill inte att andra ska tycka man är äcklig. Barnet kan va rädd att mamman ska bli arg, vill inte flrstöra familjen. Men ju äldre barnet blir så inser det tillslut att det inte är rätt och berättar för någon den litar på.
Hmmm, jag lägger det moraliska åt sidan, jag är inte rätt person för det.
Om han har gjort något så tror jag också att det börjat i liten skala för att sedan avancera tills han åkte dit.
DNA kan du se långt efter. Men det ska ju vara på ett sätt att det betyder något. Att han lämnat fingeravtryck och DNA-spår i sitt eget hem är ju ingen avgörande bevisning direkt.
Är bevisningen bra så är han antagligen skyldig och ska dömas. Är bevisningen dålig så ska han frikännas vare sig han är skyldig eller oskyldig. Just eftersom vi inte vet vilket.
Har han ett sexuellt intresse för barn så är min uppfattning att ofta brukar synas på andra sätt i utredningen.