2023-06-30, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluntzillo
Skojar du? Är det inte bättre att få ut hans namn för att rädda framtida offer?

Shit vilken lirare du är.

Någonstans är väl det viktigaste här och nu att inte outa offret och att så få som möjligt vet vem det är som drabbats. Gällande GM så ärhan ännu inte dömd, men skulle han dömas så lär han sitta inspärrad ett bra tag. Därefter byter väl 99,9% av pedofiler ändå namn, så då kommer du antagligen inte ha någon större nytta av det ändå.

Det bästa vore förstås om han fick livstids fängelse, utan benådning eller permissioner. Låt aset ruttna bort. Men för offrets skull hoppas jag att så få som möjligt får kännedom.
Citera
2023-06-30, 22:09
Medlem
Givetvis ska man värna om offrets identitet.
Men hur i helvete folk kan ifrågasätta att man hänger ut kriminella as som våldtar och misshandlar minderåriga?
Citera
2023-07-01, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maltet
Givetvis ska man värna om offrets identitet.
Men hur i helvete folk kan ifrågasätta att man hänger ut kriminella as som våldtar och misshandlar minderåriga?

Du svarar själv på frågan i din första mening. Sen sitter personen häktad, så man kan vänta tills det finns en dom. Vi har haft x antal oskyldiga suttit häktade och även dömda för hemska brott.

Om MGM är skyldig döm honom men direkt man vet namnet på honom så känner man till offren.
Citera
2023-07-01, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyliner.
Okej eller så blir inte alla bra på bild helt enkelt
Jag är en utav dom som alltid lyckas se ut som något helt annat än vad jag är. Undviker därav att lägga ut foton pågrund av anmärkande personer som du bland annat.

Nu var det inte utseendet jag refererade till.

Det var sättet hon klär sig, hennes frisyr och sättet hon sminkar sig jag pratade om.
Citera
2023-07-01, 15:58
Medlem
Skyliner.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Nu var det inte utseendet jag refererade till.

Det var sättet hon klär sig, hennes frisyr och sättet hon sminkar sig jag pratade om.
Utseendet då med andra ord? 😂
Citera
2023-07-02, 13:10
Medlem
Väldigt tyst om händelsen från media, och till och här inne av experterna på flashback. Skulle inte förvåna mig att personen i frågan är oskyldig och att allt är påhittat. Skulle dom haft tillräckligt med bevis för åtal så skulle de stått i häktningsframställan en helt annan sak än "på sannolika skäl" och detta är inte den högsta graden som misstänkt utan mer för att hålla om häktad tills åklagaren har mer att gå på. Så räkna med att på Torsdag kommer svaret om GM blir släppt, då de isåfall saknas bevis för att något har inträffat eller om de blir en om häktning men då måste de har hittat bevis för att kunna hålla GM kvar. Annars säger jag grattis till er som lagt ut adress och dyligt här på flashback på en oskyldig person utan att ha fakta, för att istället bara har gått på vad media har skrivit .....
Citera
2023-07-02, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brentanol86
Väldigt tyst om händelsen från media, och till och här inne av experterna på flashback. Skulle inte förvåna mig att personen i frågan är oskyldig och att allt är påhittat. Skulle dom haft tillräckligt med bevis för åtal så skulle de stått i häktningsframställan en helt annan sak än "på sannolika skäl" och detta är inte den högsta graden som misstänkt utan mer för att hålla om häktad tills åklagaren har mer att gå på. Så räkna med att på Torsdag kommer svaret om GM blir släppt, då de isåfall saknas bevis för att något har inträffat eller om de blir en om häktning men då måste de har hittat bevis för att kunna hålla GM kvar. Annars säger jag grattis till er som lagt ut adress och dyligt här på flashback på en oskyldig person utan att ha fakta, för att istället bara har gått på vad media har skrivit .....

I såna här fall tar det tid.

Personen GREPS den 20 Juni - drygt 1,5 vecka sedan.

Nu kommer det hållas massa förhör med alla inblandade och sedan kommer det gå till åtal.

Personen som greps kommer med största sannolikhet sitta häktad fram till rättegång.

Som jämförelse så var det i ett annat fall denna tidslinje:

(FB) Häktas för våldtäkt mot barn, Bräcke kommun, Jämtland (Januari 2023)

Greps i början av Januari 2023.

Rättegången var nu för någon vecka sedan.

Det finns inget att skriva då allt är sekretess. Personen är häktad och det kommer genomföras förhör av alla inblandade och det kommer ta några månader minst.
Citera
2023-07-02, 14:51
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Jo, "på sannolika skäl" är den högsta misstankegraden. Den lägre är "skäligen misstänkt".

Den fjärde graden "tillräckliga skäl för åtal" är naturligtvis inte aktuell. För den måste man vara "caught in the act".
Citera
2023-07-03, 00:28
Medlem
Citat:

Man behöver inte va sherlock holmes för att lista ut vem det var , ville man veta så hittar man. Inom 2 veckor ska häktes förhandlingar ske. På sannolika skäl så betyder det att det är sannolikt att man är skyldig. Det kan ta flera månader innan en rättegång sker. Varför tror du att han är oskyldig och allt är påhittat?
Citera
2023-07-03, 00:39
Medlem
Skyliner.s avatar
Citat:
Varför skulle du inte bli förvånad?
Varför tror du det är påhittat?
Varför skulle de lyckas få fram tillräckligt med bevis för åtal på 1.5 vecka när det handlar om misstänkta grova våldtäkter under 4 års tid?
Jo sannolika skäl är den högsta misstankegraden.
Nästa steg är ”tillräckliga skäl” och då är det knappast ”misstanke” ens. Den rubriceringen används dock i princip aldrig.
Okej. Ska bli intressant att se på torsdag. Eftersom du menar att vi ska ”räkna med att han bli släppt”.
Ja vi vet vad omhäktning betyder och innebär. Men du verkar du vara säker på att det inte sker.
Så om han inte bli släppt då?
Kommer du dyka in i tråden och tjura då också?
Eller vad e det med dig egentligen?
Är du inte trygg med att allmänheten och polisen är engagerade i barnens väl o ve?
Vill du hellre att våldtäktsmän och pedofiler går lösa på stan ”ifall att det kanske inte ens stämmer” ?
Herregud
Citera
2023-07-03, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyliner.
Varför skulle du inte bli förvånad?
Varför tror du det är påhittat?
Varför skulle de lyckas få fram tillräckligt med bevis för åtal på 1.5 vecka när det handlar om misstänkta grova våldtäkter under 4 års tid?
Jo sannolika skäl är den högsta misstankegraden.
Nästa steg är ”tillräckliga skäl” och då är det knappast ”misstanke” ens. Den rubriceringen används dock i princip aldrig.
Okej. Ska bli intressant att se på torsdag. Eftersom du menar att vi ska ”räkna med att han bli släppt”.
Ja vi vet vad omhäktning betyder och innebär. Men du verkar du vara säker på att det inte sker.
Så om han inte bli släppt då?
Kommer du dyka in i tråden och tjura då också?
Eller vad e det med dig egentligen?
Är du inte trygg med att allmänheten och polisen är engagerade i barnens väl o ve?
Vill du hellre att våldtäktsmän och pedofiler går lösa på stan ”ifall att det kanske inte ens stämmer” ?
Herregud

Med största sannolikhet så kommer han omhäktas. Det kommer ta tid att gå igenom och genomföra alla förhör.

Enda chansen att han skulle släppas skulle vara om målsäganden tog tillbaka hela sin historia och sa att det var fejk men när man läser denna tråd så låter det otroligt.
Citera
2023-07-03, 10:18
Medlem
Skyliner.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Med största sannolikhet så kommer han omhäktas. Det kommer ta tid att gå igenom och genomföra alla förhör.

Enda chansen att han skulle släppas skulle vara om målsäganden tog tillbaka hela sin historia och sa att det var fejk men när man läser denna tråd så låter det otroligt.
Ja precis.
Vette tusan varför den andra användaren tjurar. Att eventuella pedofiler hålls inne är knappast något negativt 🤷🏻‍♀️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in