2023-06-22, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Så kanske man ska logga ut.

Återigen: om du inte vet hur TOR funkar så kan du väl hålla käften?

Men baserat på din posthistorik så håller du på censuristerna, så du sitter väl och myser åt detta.
Citera
2023-06-22, 20:23
Medlem
sommarlovs avatar
Hittills är denna tråd spännande, den har potential!

Ts, hur kan det ens vara som du säger, är inte en random ip tillräckligt, vart tar det stopp?
Citera
2023-06-22, 20:23
Medlem
Och medan TOR är blockat så kommer redditfolket och andra vänstermongon hit med sina trådar utan frågeställningar och skräpar ner. Är det verkligen ingen annan än jag som ser mönstret?
Citera
2023-06-22, 20:26
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sefipaw
Och medan TOR är blockat så kommer redditfolket och andra vänstermongon hit med sina trådar utan frågeställningar och skräpar ner. Är det verkligen ingen annan än jag som ser mönstret?

Det här är inte USA. 4chan är inte Flashback. Det existerar inget liknande Reddit vs 4chan i Sverige, så det är nog inte så många som bryr om redditfolk skriver här eller inte.
Citera
2023-06-22, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Det här är inte USA. 4chan är inte Flashback. Det existerar inget liknande Reddit vs 4chan i Sverige, så det är nog inte så många som bryr om redditfolk skriver här eller inte.

Reddit är vänster. Om vänstern vill sänka FB, och FB är gjort för diskussioner, så är en lämpligt metod att blocka användare som vanligtvis diskuterar och samtidigt överösa forumet med blogginlägg utan frågeställning och korspostningar överallt.
Citera
2023-06-22, 20:33
Medlem
Öronbedövande tyst från de ansvarigas håll, som vanligt...
Citera
2023-06-22, 20:39
Avstängd
2023-01-01s avatar
Konfigurera TOR att använda en svensk server som exit-node så fungerar det. Det fungerar 100% av gångerna för mig när jag genererar en ny session.
Citera
2023-06-22, 20:40
Avstängd
2023-01-01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Hittills är denna tråd spännande, den har potential!

Ts, hur kan det ens vara som du säger, är inte en random ip tillräckligt, vart tar det stopp?
Admin har identifierat hundratusentals IP-adresser tillhörande TOR exit-nodes och blockerat dessa från att övht nå forumet. Detta begränsar yttrandefriheten som vanligt på Flashback men det är enkelt att gå runt genom att forcera att använda en svensk exit-node.
Citera
2023-06-22, 21:45
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Att den begränsade friheten kan utnyttjas till att spåra användare om VPN-företagen säljer din data? Att det är oroväckande att FB över huvud taget lägger sig i vilka IP-adresser man får och inte får ha på forumet? Att det bara är vissa länder (Sverige, Norge och Frankrike, av vad jag kan se) som tillåts på forumet? Varför bryr de sig om det, nu när deras servrar ligger i Sverige och regelverket ändrats pga detta?

Snaran dras åt...
Varför tror du att du kommer spåras med din IP-adress? Du kommer spåras med hjälp av information som du själv har delat med dig av. Ingen spårar någon med IP-adress längre.
Citera
2023-06-22, 22:00
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Förstår du inte? Tor-nätverket är IP-blockerat.

Har man aldrig använt Tor och precis fått veta lite vagt vad det är så kanske man ska logga ut.

Citat:

Men baserat på din posthistorik så håller du på censuristerna, så du sitter väl och myser åt detta.
Tor är inte blockerat. Det troliga är att dina kakor gör att du blockeras. Ta bort dem, så ska du se att det blir bra.
Citera
2023-06-22, 22:03
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:

Och om det senaste, så torde jag väl ha järnkoll. Logga ut, ta bort kakor.
Citera
2023-06-22, 22:14
Medlem
KnolaDinMamas avatar
Citat:
Det har nu snart gått EN MÅNAD sedan jag senast kunde surfa på FB med TOR. Detta trots att admin sagt att ddos-attacken upphörde för typ två veckor sedan.

Varför är det INGEN på HELA FORUMET som upprörs av detta?
Tycker ni inte att det är riktigt jävla obehagligt?
Varför så tyst bland flashbackarna kring detta?

Ingen surfar väl med Tor?! Det är bara trams att vara så jävla paranoid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in