2023-06-22, 19:01
Medlem
Jag blir så inihelvete förbannad när dom inte ens kan ge ett besked på om man är kvar i en anställningsprocess eller inte.

Gör dom sitt arbete till 100% när dom inte gör det?
Citera
2023-06-22, 19:03
Medlem
Ja de gör dom.

Deras arbete utgår på att rekrytera, inte informera.

Ett tips är att söka fler jobb än att sitta och vänta.
Citera
2023-06-22, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dodde03
Jag blir så inihelvete förbannad när dom inte ens kan ge ett besked på om man är kvar i en anställningsprocess eller inte.

Hej!

Tack för visat intresse!

Vi har valt att gå vidare med en annan sökande!

Get fucked!
Citera
2023-06-22, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForbannadJavel
Ja de gör dom.

Deras arbete utgår på att rekrytera, inte informera.

Ett tips är att söka fler jobb än att sitta och vänta.

Jag söker jobb, jag hade inte blivit arg om det handlade om att jag inte får jobbet men när det är en oändlig oviss väntan så blir man förbannad. Dom utövar en maktposition och mår bra av det.
Citera
2023-06-22, 19:08
Medlem
Citat:
Jag söker jobb, jag hade inte blivit arg om det handlade om att jag inte får jobbet men när det är en oändlig oviss väntan så blir man förbannad. Dom utövar en maktposition och mår bra av det.

Dom har troligen filtrerat bort ditt cv innan dom ens läst det på riktigt. Man lägger ej tid att svara på alla trams cvn.

Som sagt ett tips är att söka fler jobb, förvänta dig inte att just du ska få de jobb du söker. Du lär inte direkt vara ensam om just att söka tjänsten om du tror det
Citera
2023-06-22, 19:09
Medlem
Citat:

söker jobb?

är inte rekryterare till för att ha "jobbet" och söka upp dig?
Citera
2023-06-22, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
söker jobb?

är inte rekryterare till för att ha "jobbet" och söka upp dig?

Jaha, får du många samtal av en rekryterare?
Citera
2023-06-22, 19:15
Medlem
Citat:
Jaha, får du många samtal av en rekryterare?

två-tre per år skulle jag gissa de senaste åren. oftare de mailar/skriver på linkedin.
Citera
2023-06-22, 20:07
Medlem
tnems avatar
Citat:

De som jobbar kvantitativt och skickar till så många som ser det minsta intressanta ut, de har ofta dålig koll.
De som jobbar kvalitativt, och fokuserar på ett mindre antal kandidater som de har noggrant sållat bland, tycker jag har bra koll.
Citera
2023-06-22, 20:52
Medlem
Belters avatar
Citat:
Du ska väl inte sitta och vänta på dom heller. Du ska söka nästa jobb och nästa jobb.
Rekryterare hör av sig om deras uppdragsgivare är intresserade. Annars inte.
Citera
2023-06-22, 21:03
Medlem
Citat:

Du är inte kunden. Kunden är den som anlitat dem för rekryteringen. Du som arbetssökande är bara en produkt för dem.
Citera
2023-06-22, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
Du är inte kunden. Kunden är den som anlitat dem för rekryteringen. Du som arbetssökande är bara en produkt för dem.
Ja exakt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in