• 1
  • 2
2006-09-14, 23:26
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basket22
GE FAN I STILLNOCT!!!! HAR SAGT DET FÖRRUT OCH SÄGER DET IGEN!!!. vILL MAN HA KUL FINNS BÄTTRE DROGER SOM IMOVANE TEX.

Det är snarare du som borde ge fan i att ta sömntabletter för att ha kul. Låt oss som bara behöver dem för att sova få ha dem för oss själva, så kanske det inte blir så besvärligt att få något vettigt utskrivet när man har det besvärligt.
Citera
2006-09-14, 23:34
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ranxerox
Blir man lika seg när man vaknar på morgonen efter att ha använt stilnoct för att kunna sova, som man brukar bli av Propavan? Brukar bli som en jävla zombie av propavan i ett par timmar efter uppvaknandet, något jag inte är så glad i Är stilnoct bättre på den fronten??

Det är två saker som inte är bra med Stilnoct: Det ena är att du bör se till att inte bli störd när du har gått och lagt dig, för om du tar dem utan att somna så kan vad som helst hända. Det andra är att de har så kort halveringstid att om du blir väckt av någonting efter ett par timmar så har effekten av dem redan släppt. Fördelen med den korta halveringstiden är att du vaknar utan att vara seg.

Det bästa om man vill somna in snabbt och vakna efter lagom lång tid utan att vara alltför seg tycker jag är Flunitrazepam. Tyvärr så är det svårt att få recept på Flunitrazepam eftersom det finns en massa personer som missbrukar dem för helt andra syften än att sova, så vill du ha dem är det enklast att köpa en burk av någon i stället för att gå till doktorn.
Citera
2006-09-14, 23:44
Medlem
jaha jovissts avatar
stilnoct är en utmärkt insomningsmedicin, mycket bättre än propavan, kvaliteten på sömnen blir bättre.
Citera
2006-09-15, 00:30
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaha jovisst
stilnoct är en utmärkt insomningsmedicin, mycket bättre än propavan, kvaliteten på sömnen blir bättre.

Jag håller med om att den är helt OK som insomningsmedicin. Propavan tycker jag knappt har någon insomnande effekt alls. Däremot så kan jag sova länge utan att vakna på Propavan, bara jag väl somnar. Stilnoct tycker jag inte är lika bra på att hindra mig från att vakna. Har man något inbokat dagen efter så är Propavan kanske inte det bästa, eftersom man lätt kan känna sig seg när klockan ringer.
Citera
2006-09-15, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ranxerox
Blir man lika seg när man vaknar på morgonen efter att ha använt stilnoct för att kunna sova, som man brukar bli av Propavan? Brukar bli som en jävla zombie av propavan i ett par timmar efter uppvaknandet, något jag inte är så glad i Är stilnoct bättre på den fronten??

Jag har använt stilnoct i flera år nu och känner att jag måste lägga av med dem inom kort Dels för att min läkare verkar motvillig till att skriva ut mer men också för att jag börjar bli beroende och får lite panik när de börjar ta slut. Jag tar dem bara för att sova.
Jag upplever att jag får en sämre sömn hela natten när jag tar stilnoct. Jag vaknar aldrig lugnt och drömmer, vaknar och somnar om, nej jag bara slår upp ögonen. Sedan blir dagen rätt energilös och eftermiddagen i koma. De perioder då jag lyckats hålla mig ifrån stilnoct har jag haft en helt annan energi. Ska berätta om mitt stilnoctberoende i en egen tråd.
Citera
2006-09-15, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhantomBlot
Det är snarare du som borde ge fan i att ta sömntabletter för att ha kul. Låt oss som bara behöver dem för att sova få ha dem för oss själva, så kanske det inte blir så besvärligt att få något vettigt utskrivet när man har det besvärligt.

Amen!
Citera
2006-09-15, 22:50
Medlem
:d

Citat:
Ursprungligen postat av Ganjalf
Stilnoct är det både roligt och bra att somna in på

håller helt med. speciellt på roligt!

propavan ger ingenting tycker jag, fast det är ju väldigt individuellt. men för mej är det som att käka en macka.. funkar ju lagom bra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in