2023-06-21, 14:44
Medlem
Tycker vänsterfolk är roligare än högerfolk.

Min upplevelse är att de är mer lättsinniga och roliga medans vi högerfolk är ordningsamma och tillknäppta. Vänsterfolk kan dra något busigt sexskämt som vi aldrig skulle tänka oss. Kanske påverkar att de inte varit i opposition också, tar på en att vara i det.
Min åsikt är att det finns fler skoj människor inom vänsterrörelsen även om deras åsikter är helt världsfrånvända.

Håller ni med?

Pratar nu om de lite mer världsvana. Inte den outbildade kvinnan som tänker vad Aftonbladet säger åt henne eller mannen som aldrig lämnat den skånska byn och dricker folköl hela dagarna som röstar på SD.
Senast redigerad av godschild 2023-06-21 kl. 14:56.
Citera
2023-06-21, 14:48
Medlem
TonyBergmans avatar
Tycker det är helt tvärtom.
Vänstermänniskor är så jävla skitnödiga och skulle absolut inte dra ett grövre skämt då någon kan bli kränkt.
Jag har flera vänster vänner jag tycker mycket om. Men dom är absolut inte roligare än mina högervänner.

Men dom är mer lättsinniga det håller jag med om.
Citera
2023-06-21, 14:50
Medlem
SnutteFia03s avatar
De som är vänster brukar lägga band på sin humor på ett annat sätt. Man får inte skämta om vissa saker enligt dem.
Citera
2023-06-21, 15:02
Medlem
Tänker att brist på moral också kan göra en väldigt rolig. Att man säger det som avviker från vad som är okej och normalt. Tänker mycket på sånt som sex men även att vara slapp och omotiverad, falsk och elak, överlägsen och sånt.

Det enda de kanske inte skämtar om är ras och sexualitet men jag tycker inte sådana skämt är roliga.

Har inte träffat SÅ många normala i min ålder sen tonåren privat så detta är en uppfattning som jag till viss del har fantiserat ihop.

Är öppen för att den kan vara helt fel.
Citera
2023-06-21, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godschild

Min upplevelse är att de är mer lättsinniga och roliga medans vi högerfolk är ordningsamma och tillknäppta. Vänsterfolk kan dra något busigt sexskämt som vi aldrig skulle tänka oss. Kanske påverkar att de inte varit i opposition också, tar på en att vara i det.
Min åsikt är att det finns fler skoj människor inom vänsterrörelsen även om deras åsikter är helt världsfrånvända.

Håller ni med?

Pratar nu om de lite mer världsvana. Inte den outbildade kvinnan som tänker vad Aftonbladet säger åt henne eller mannen som aldrig lämnat den skånska byn och dricker folköl hela dagarna som röstar på SD.
Vänsterfolk är inte roligare än högerfolk om vi talar om riktiga högern, inte brunsossarna SD för det är samma pöbel egentligen. Den riktiga högern är så klart roligare för den har pengar, stora hus, bostäder utomlands, båtar, bilar och kapital att göra roliga saker med och för. Tro mig.
Citera
2023-06-21, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Vänsterfolk är inte roligare än högerfolk om vi talar om riktiga högern, inte brunsossarna SD för det är samma pöbel egentligen. Den riktiga högern är så klart roligare för den har pengar, stora hus, bostäder utomlands, båtar, bilar och kapital att göra roliga saker med och för. Tro mig.
Sådant är inte roligt. Bara vane.
Citera
2023-06-21, 15:13
Medlem
Tuors avatar
Citat:

Håller ni med?

Endast en vänsterbliven kan tycka att en annan vänsterbliven är rolig.
Citera
2023-06-21, 15:15
Medlem
ApanNegersons avatar
Vad är roligare flashback eller reddit? om flashback är ditt svar så är högerfolk roligare
Citera
2023-06-21, 15:33
Medlem
triptykens avatar
Vänsterfolk 99 fall av 100.

Högerfolk är alldeles för nervösa och tillknäppta. När dom ska vara litet "busiga" missar dom grovt och tror att saker som alla redan skämtar om är förbjudna eller litet edgy. Det bästa dom klarar är typ "knulla döda bebisar skämt" eftersom det enda dom tror det är frågan om är att ta i från tårna eftersom dom inte förstår vad som är kul i skämt.

Dom är ofta autistiska, eller har problem att prata med andra. Dom saknar självsäkerhet och ska alltid ha bekräftelse och godkännande av andra.

Till slut när dom bara får applåder av folk som vet att dom är höger, och själva är höger, så hajjar dom tricket och vänder sig till andra som tror att man inte får säga "bög" längre och fnittrar inställsamt med.

Det är väl det som är problemet med Sveriges höger överlag med. Dom har fantiserat upp en värld där folk som inte är dom är jättetaskiga mot dom ... och det är typ skämtet?
Vid nån punkt får dom litet kuk får man hoppas och skaffar nån form av tjockare hud - som det är just nu verkar det mest vara ett gäng fetton som går runt och gnäller och gråter när nån säger emot dom (sry "attackerar dom")
Citera
2023-06-21, 15:40
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:

Håller ni med?

Ja. Utan tvekan. Säger Idi från andra sidan skranket. Bara kolla på musiker. Vi på högersidan får hålla tillgodo med Wille Craaford.
Citera
2023-06-21, 15:50
Medlem
Är det någon som tycker att Jimmie eller Jomshof är speciellt roliga. Jag har aldrig sett någon av herrarna skratta. Har dock hört att de kan dra ett judeskämt bakom lykta dörrar.
Citera
2023-06-21, 15:51
Avslutad
En del människor är roliga, andra inte. Ju mer någon tenderar att identifiera sig "vänster" eller "höger" och agera utifrån sin grupptillhörighet istället för som en tänkande individ, desto mindre intressant blir personen. I min erfarenhet korrelerar det beteendet rätt väl med överskattad egen intelligens hos individen, och såna människor är allmänt fruktansvärda att ha att göra med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in