2024-06-30, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
En metod som alltid har visat sig vara effektiv i de flesta situationer är hårt arbete. Detta för att erhålla mat och bostad. Ett gott dagsverke för dessa som huserar på dessa hem torde vara just hårt arbete. Är man totalt uttröttad orkar man inte djävlas.
Problemet är att predator och våldsmän söker sig till arbeten där de kan utsätta flickor och kvinnor. Jag var inlagd en gång inom psykiatrin och såg till så att jag under inga som helst omständigheter åkte in på en avdelning igen efter att ha bevittnat det öppna våld, mobbning gen och beteenden männen hade gemensamt mot en u h tjej som var helt värnlös och nej hon var i te våldsam, utagerande eller något annat än en vandrande zombie. Glömmer aldrig hennes förtvivlan och hjärtskärande skräck i ögonen när jag lämnade avdelningen medan hon stod kvar och stirrade efter mig med ansiktet i frusen fasa. Hon klamrade sig fast vid mig dagligen för att undkomma den manliga personalstyrkan. Kände sådan skuld över att åka därifrån. Att hon var sjuk, rättfärdigar inte våld och övergrepp mot henne.

Man borde förbjuda män att arbeta med särskilt utsätta flickor och kvinnor. Dvs de som är satta u der tvångsvård eller andra tvångsåtgärder. De jävlarna hatar kvinnor och är där endast av det skälet. Hat.
Citera
2024-07-02, 21:54
Medlem
Samhällets fel som inte kräver utbildningar och anställer vilka babbar som helst ..
Citera
2024-08-28, 08:05
Medlem
Jag känner väl att då är man ganska dålig på sitt jobb.
Sedan så är ingångslöner nästan 29.000 för alla nya på vemyra, inte så mycket och det är ett tufft och tungt jobb men alla passar inte att jobba med utmanande beteenden.
Men 29.000 för helt nya på arbetsmarknaden som aldrig jobbat tidigare är helt okej.

Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Har en bekant som jobbade ett halvår på SIS hemmens "Alcatraz" Vemyra.

För 25.000 kr i månaden, med skiftjobb och nattpass. Dagligen spottad på, slagen, dragen i håret,
och ständiga påhopp. Vem fan vill jobba i den miljön ?
Lätt att klaga men INGEN vill ha det jobbet. Extremt utagerande ungdomar är inget att leka med.
Citera
2024-08-28, 08:10
Medlem
Nä asså personal ska aldrig tvinga eller tvångsbehandla intagna.
Dem behöver utbildas låter det som..
Men blir lätt så när det blir personalbrist, då får vem som helst plötsligt jobba och så skapas det ännu större behov än innan..

Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Eller så kanske personalen tvångsduschar de intagna för att inte bli spottad på, slagen och dragen i håret? (Närkamp)

Beundransvärt någon orkar jobba på ett sådant ställe för 25k i månaden, som någon ovan nämnde. Slår någon mig slår jag tillbaka. Vare sig det på jobbet eller privat.
Citera
2024-08-28, 08:15
Medlem
Men blir lätt så när det blir personalbrist, då får vem som helst plötsligt jobba och så skapas det ännu större behov än innan..

Citat:
Eller så kanske personalen tvångsduschar de intagna för att inte bli spottad på, slagen och dragen i håret? (Närkamp)

Beundransvärt någon orkar jobba på ett sådant ställe för 25k i månaden, som någon ovan nämnde. Slår någon mig slår jag tillbaka. Vare sig det på jobbet eller privat.
Citera
2024-08-28, 08:19
Medlem
Tyvärr är alla lätta jobb redan tagna haha kvar blir dessa "skitjobb"

Citat:
Spelar ingen roll, bättre att klippa gräsmattor åt kommunen för 25k än bli slagen, dragen i håret och spottad på när man arbetar.
Citera
2024-08-28, 10:54
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husmanskostas

Det går inte att utbildas till att ta hand om extremt utagerande personer.
Det finns ju regler. En person som utgör en omedelbar fara för sig själv eller andra måste
behandlas med tvång. Alla andra alternativ är sämre. Vi kan ju inte stå och titta på när någon
skadar sej själv då måste vi ju vidta tvångsmedel.
Citera
2024-08-30, 14:34
Medlem
Ja men det är för att man arbetar med fel metodik/pedagogik.
Att personen som har utmanande beteende inte blivit bemött på rätt sätt från början.

Sen finns det situationer som är väldigt svåra att bemöta och då kan det behövas åtgärder men även de kan oftast lösas utan tvång (inte alltid men många gånger)
Läs på om tex studio 3.
Vid fara för liv så ska absolut åtgärder tas, säger inte det.

Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Det går inte att utbildas till att ta hand om extremt utagerande personer.
Det finns ju regler. En person som utgör en omedelbar fara för sig själv eller andra måste
behandlas med tvång. Alla andra alternativ är sämre. Vi kan ju inte stå och titta på när någon
skadar sej själv då måste vi ju vidta tvångsmedel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in