2023-06-20, 19:15
Medlem
Skaraborg2s avatar
Lynchningar.

Citat:
Ursprungligen postat av ErikPerSullivan
Är egentligen inte för dödstraff men jag skulle inte bli ledsen om han fick stolen eller värre. Lynchad kanske?

Detta vore helt klart hans rättmätiga straff att bli lynchad men detta lär inte ske.

Lynchningarnas tidevarv är sedan länge förbi och tur är väl det. Har för mig att den sista lynchningen tog plats i början av 1930-talet (1933?) då det var två vita män som blev det. En by i bl. a. Ohio heter Lynchburg än idag.

https://en.wikipedia.org/wiki/Lynchburg,_Ohio
Senast redigerad av Skaraborg2 2023-06-20 kl. 19:18.
Citera
2023-06-20, 19:24
Medlem
Citat:
Om du i din tur kan acceptera att jag tycker att han ser inavlad ut, hur snygg du än tycker att han är.
Ja men vad i hans utseende talar för inavel, menar du? Det är extremt liten sannolikhet att Doerman skulle vara en produkt av inavel, än mindre sannolikt att eventuell inavel skulle ha ett jota med det fruktansvärda brottet att göra, och du baserar din utsaga på ett fåtal foton varav de flesta är tagna efter att han mördat sina tre söner. Begripligt att man kan se lite medtagen ut efter en sån bestialisk gärning.
Citera
2023-06-20, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Vad fan är det med USA? Visst händer det sjuka grejor här i Sverige ibland också men dom värsta fullblodsgalningarna verkar finnas på andra sidan Atlanten.

Ja för det är ju mer normalt att rada upp sina barn på ett tågspår och invänta ett tåg för att ta livet av dom eller låsa in dom i en sommarstuga och tutta på och sen köra därifrån som man gör i Sverige.
För att inte tala om den som först knivade sina barn och sen kastade ut dom från en balkong, mycket mer friskt eller hur?
Citera
2023-06-20, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Nu ligger Clermont County inte långt från Cincinnati som i sin tur ligger i närheten av gränsen till just Kentucky.
Jaha. Men nu är Clermont County inte direkt banjovischan (ej heller närliggande Louisville, KY), utan tillhör Cincinnati storstadsområde med över 2 miljoner invånare. Det är både tätbebyggt och tätbefolkat och påståendet om inavel är helt och hållet draget ur röven samt helt ovidkommande för tråden.
Citera
2023-06-20, 19:35
Medlem
Skaraborg2s avatar
Länk.

I denna video ser man trippelmördaren Doerman står och gråter i rätten:

https://www.youtube.com/watch?v=C_8zO8_XEd4

Citat från kommentatorsfältet:

"He left the mom alive so she would have to suffer and live in agony for the rest of her life. There are no words to describe what kind of monster he is. To chase down one of your children, who escaped knowing he was about to be killed like his brothers is something I can't even fathom."
Senast redigerad av Skaraborg2 2023-06-20 kl. 19:37.
Citera
2023-06-20, 19:35
Medlem
ErikPerSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slothlorien
Ja men vad i hans utseende talar för inavel, menar du? Det är extremt liten sannolikhet att Doerman skulle vara en produkt av inavel, än mindre sannolikt att eventuell inavel skulle ha ett jota med det fruktansvärda brottet att göra, och du baserar din utsaga på ett fåtal foton varav de flesta är tagna efter att han mördat sina tre söner. Begripligt att man kan se lite medtagen ut efter en sån bestialisk gärning.

Okej, det kunde du inte acceptera det. Mest hans små skelögda och tätt ihopsittande ögon var nog det som fick mig att tänka inavel samt de stora utstående öronen. Lite som på min profilbild, men Erik Per är skön.

Och varför skulle det vara extremt liten sannolikhet att han skulle vara ett resultat av inavel? Bodde som sagt på gränsen till Kentucky där folk inavlade så pass back in the days att de blev blå i ansiktet. Bokstavligen. Kan du inte acceptera att nån som är inavlad kan begå ett brott? Men du har rätt i att även icke-inavlade folk kan begå brott.
Citera
2023-06-20, 19:36
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medlarn
Hade vapen varit olagliga så hade sönerna levt nu.
Men suck.
Hade vapen varit olagliga i Sverige hade en massa människor levt det sista halvåret istället för att bli skjutna från en Voi. Eller vänta nu...
Citera
2023-06-20, 19:36
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Hade vapen varit olagliga så hade sönerna levt nu.
För ingen har olagliga vapen?

If guns are outlawed, only outlaws have guns.

Dessutom är det olagligt att skjuta sina barn. Tycks det ha hjälpt?
Senast redigerad av mikaels 2023-06-20 kl. 19:38.
Citera
2023-06-20, 20:27
Medlem
Citat:
Okej, det kunde du inte acceptera det. Mest hans små skelögda och tätt ihopsittande ögon var nog det som fick mig att tänka inavel samt de stora utstående öronen. Lite som på min profilbild, men Erik Per är skön.

Och varför skulle det vara extremt liten sannolikhet att han skulle vara ett resultat av inavel? Bodde som sagt på gränsen till Kentucky där folk inavlade så pass back in the days att de blev blå i ansiktet. Bokstavligen. Kan du inte acceptera att nån som är inavlad kan begå ett brott? Men du har rätt i att även icke-inavlade folk kan begå brott.
De flesta skelar när de är väldigt trötta/utmattade.
Hans ögon sitter inte särskilt tätt ihop, och tätsittande ögon är för den delen inte karaktäristiskt särdrag för inavel.
Utstående öron är inte heller något som förknippas med inavel.

Kentucky är inte litet. Norra delarna runt Louisville är tätbebyggt. De där som knullade sig blåa bodde borta i Appalacherna sydöstra KY där det är extremt mycket mer oländigt och ruralt.

Du får tycka som du vill, men jag tycker att du spekulerar åt helvete galet när du drar upp inavel helt random.
Citera
2023-06-20, 20:27
Medlem
Skaraborg2s avatar
Verkar ha varit "viktigt" för honom att få avrätta sina egna barn,

Trippelmördaren avrättade dessutom sina tre söner inför vittnen så detta brydde han sig inte om att de såg honom när han gjorde det.

Förutom modern så var det också flickan som tillsammans med en svart Labradorvalp sprang och ropade på hjälp. Skall tydligen ha varit hans styvdotter så det verkar ha varit "viktigt" för honom var att han avrättade de barn han själv var far till. Jag vet inte men det fanns kanske fler vittnen?

Man kan ju fundera över hur föräldrarnas äktenskap såg ut fram till torsdagen den 15 september? Var de på väg att skiljas?
Senast redigerad av Skaraborg2 2023-06-20 kl. 20:40.
Citera
2023-06-20, 20:32
Medlem
dMoniques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Ser riktigt rubbad ut,
https://people.com/thmb/T76GJcy4bIzM...1b9c661d87.jpg
Mina tankar gick till Cletus Spuckler i Simpsons när jag såg den nunan.
Citera
2023-06-20, 20:36
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Hur han kunde göra detta är väl ganska solklart? USA = vapen.

Det är ju knappast vapnens fel. Han hade lika gärna kunnat använda kniv eller något annat för att ta livet av dem.

Ohio har dödsstraff, men alla avrättningar är uppskjutna på obestämd tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in