2023-06-22, 11:16
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikPerSullivan
Varför är du så mån om att gå i försvar för inavlade barnamördare? Är du själv ett resultat av incest? Kan bara beklaga isåfall.

Han ser inte ut som en hockeyspelare eller en fighter. Ni kvinnor måste sluta tänka med fittan.

Om du vill förstå varför en sak inträffar så är det bättre att försöka söka och förstå sanningen oavsett hur den ser ut.

Snarare än att göra som du. Förklara det med att han är dum i huvudet och inavlad. Han är högst sannolikt inte inavlad och något motiv har han ju. Klart mer intressant än den stillbild du har i din skalle.

Att resonera som du gör är ett tecken på låg intelligens. För sådana som du lär sig inget.
Citera
2023-06-22, 11:28
Medlem
ErikPerSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Om du vill förstå varför en sak inträffar så är det bättre att försöka söka och förstå sanningen oavsett hur den ser ut.

Snarare än att göra som du. Förklara det med att han är dum i huvudet och inavlad. Han är högst sannolikt inte inavlad och något motiv har han ju. Klart mer intressant än den stillbild du har i din skalle.

Att resonera som du gör är ett tecken på låg intelligens. För sådana som du lär sig inget.

Vad exakt är det vi ska försöka förstå eller lära oss, menar du?

Jag resonerade som du en gång i tiden, men insåg att det är lönlöst.
Det har gjorts omfattande forskning på varför människor mördar, men än så länge har vi inte lyckats stoppa det.
Det ligger dessvärre i människans natur.

Hans motiv är lika rubbade oavsett om han är inavlad eller ej.
Jag tycker inte att det är intressant, utan bara tragiskt.

Tycker det är ett tecken på låg intelligens att vara så naiv att tro att vi ska kunna få ut nåt av sådana här troglodyter.
Sluta tänk med fittan.
Senast redigerad av ErikPerSullivan 2023-06-22 kl. 11:43.
Citera
2023-06-22, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Hur ofta händer det i USA att en far radar upp sina tre barn och därefter avrättar dem?

Dessutom hade han planerat att göra det under flera månaders tid.
Var en snubbe, inte för så många år sedan.
Han ströp sina 5 barn. Fick dödsstraff.

https://www.wkyt.com/content/news/Mo...outputType=amp
Citera
2023-06-22, 11:44
Medlem
fido1986s avatar
Citat:

Det har gjorts omfattande forskning på varför människor mördar, men än så länge har vi inte lyckats stoppa det. Det ligger dessvärre i människans natur.

Tycker det är ett tecken på låg intelligens att vara så naiv att tro att vi ska kunna få ut nåt av sådana här troglodyter. Sluta tänka med fittan.

Tycker bara att det är intressant att förstå det mänskliga psyket. Vad det är som driver människor till att göra saker? Då är extrema människor som tappat greppet och gör konstiga saker mer intressanta än korkskruvar som du.

Nä, tror inte heller att man helt kan stoppa den här typen av dåd. Men det kan ju gå att minska frekvensen genom att reagera på signaler och ta dem på allvar.

Den här kille ska ju ha planerat saken under en tid. Är det något som hade gått att fånga upp? På vilket sätt signalerade han detta? Hur genomfördes planeringen?

Skötte han jobb och annat? Min röst i huvudet som säger åt mig att göra saker säger åt mig att killen betedde sig märkligt tiden innan dådet... Har den rätt?
Citera
2023-06-22, 12:02
Medlem
ErikPerSullivans avatar
Citat:
Tycker bara att det är intressant att förstå det mänskliga psyket. Vad det är som driver människor till att göra saker? Då är extrema människor som tappat greppet och gör konstiga saker mer intressanta än korkskruvar som du.

Det är klart du tycker. För att du tänker med fittan.
Extrema och farliga mördare gör dig våt, jag förstår. Det ligger i kvinnans natur.

Citat:
Nä, tror inte heller att man helt kan stoppa den här typen av dåd. Men det kan ju gå att minska frekvensen genom att reagera på signaler och ta dem på allvar.

Den här kille ska ju ha planerat saken under en tid. Är det något som hade gått att fånga upp? På vilket sätt signalerade han detta? Hur genomfördes planeringen?

Skötte han jobb och annat? Min röst i huvudet som säger åt mig att göra saker säger åt mig att killen betedde sig märkligt tiden innan dådet... Har den rätt?

Jag önskar jag kunde dela din optimism och naivitet, men jag är nog allt för cynisk.
Om man kollar på exempelvis seriemördare så är ju kännetecknande för dem hur pass vanliga de verkat.
Hur grannarna inte misstänkte någonting, för han gick ju i kyrkan varje söndag.

Hur ska man kunna förebygga sådant? Utred alla som går i kyrkan på söndagar?

Tror tyvärr vi får leva med att sådana här människor finns och fokusera på våra egna nära och kära och försöka se till att människor får leva under så bra omständigheter som möjligt.
Citera
2023-06-22, 12:38
Medlem
Aldrig hört talas om detta. Tänker nog inte läsa mer, men nu vet man ju.

Citat:

Det har gjorts omfattande forskning på varför människor mördar, men än så länge har vi inte lyckats stoppa det.
Det ligger dessvärre i människans natur.

Tycker det är ett tecken på låg intelligens att vara så naiv att tro att vi ska kunna få ut nåt av sådana här troglodyter.
Sluta tänk med fittan.

Du blir ägd i tråden och han har rätt. Ge dig. Pinsamt låg intelligens på dig.
Citera
2023-06-22, 12:45
Medlem
ErikPerSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Du blir ägd i tråden och han har rätt. Ge dig. Pinsamt låg intelligens på dig.

Well, that's like, your opinion, man

Ge mig? Det är ingen tävling. Det kallas diskussion.
Du får gärna delta om du känner att du har några faktiska argument att bidra med.
Citera
2023-06-22, 12:54
Medlem
Skaraborg2s avatar
SC augusti 2014.

Citat:
Ursprungligen postat av Perpetuate
Var en snubbe, inte för så många år sedan.
Han ströp sina 5 barn. Fick dödsstraff.

https://www.wkyt.com/content/news/Mo...outputType=amp

Ofattbart och vidrigt hur en far kan göra något sådant.

Har inget minne av det här fallet i South Carolina från 2014. Så Jones erhöll i slutändan dödsstraff även om hustrun var emot det.

Citat från länken.

"Amber Kyzer says the mother in her wants Timothy Jones Jr. to feel all the pain and fear she and her children felt when they were killed in August 2014."

På sätt och vis har ju hustrun rätt i detta men det kapitala straffet var ändå det enda riktiga och mest rättvisa straffet.
Citera
2023-06-22, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medlarn
Hur han kunde göra detta är väl ganska solklart? USA = vapen.

Intelligent svar.
Citera
2023-06-22, 13:58
Medlem
Skaraborg2s avatar
Länk.

Programmet Profiling Evil publicerat för fyra dagar sedan.

https://www.youtube.com/watch?v=-6nxl1YZjo8

Citat från kommentatorsfältet:

"Those tears are for himself. He wanted to hurt his wife so much he wiped our their legacy. He is not mentally ill. He is spiteful."

"He sounds so calm when being arrested, like it's no big deal. He just murdered his precious babies, and devastated his wife. Such an evil man. My heart goes out to the mom, daughter & family."
Senast redigerad av Skaraborg2 2023-06-22 kl. 14:02.
Citera
2023-06-22, 14:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Vad fan är det med USA? Visst händer det sjuka grejor här i Sverige ibland också men dom värsta fullblodsgalningarna verkar finnas på andra sidan Atlanten.

Påminner om den där Chris Watts som mördade sina 2 små döttrar plus gravid fru för att han enbart ville vara ihop med en bimbokollega, hade ju räckt att han tagit ut skillsmässa.

Var även en kvinna i North Carolina som i April strypte sina tre döttrar och sen tog livet av sig.
Citera
2023-06-22, 15:47
Medlem
Kedoxs avatar
Krävs att vara synnerligen kallblodad för att skjuta sina barn.

En sak om han som vissa mördar hela familjen och sen sig själv, lite lättare att "förstå". Men att själv sitta där och orka leva med sig själv efteråt, sjukt.

Får nog bli dödsstraff för denna. Helst exekutionspatrull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in