Citat:
Ursprungligen postat av
fido1986
Tycker bara att det är intressant att förstå det mänskliga psyket. Vad det är som driver människor till att göra saker? Då är extrema människor som tappat greppet och gör konstiga saker mer intressanta än korkskruvar som du.
Det är klart du tycker. För att du tänker med fittan.
Extrema och farliga mördare gör dig våt, jag förstår. Det ligger i kvinnans natur.
Citat:
Ursprungligen postat av
fido1986
Nä, tror inte heller att man helt kan stoppa den här typen av dåd. Men det kan ju gå att minska frekvensen genom att reagera på signaler och ta dem på allvar.
Den här kille ska ju ha planerat saken under en tid. Är det något som hade gått att fånga upp? På vilket sätt signalerade han detta? Hur genomfördes planeringen?
Skötte han jobb och annat? Min röst i huvudet som säger åt mig att göra saker säger åt mig att killen betedde sig märkligt tiden innan dådet... Har den rätt?
Jag önskar jag kunde dela din optimism och naivitet, men jag är nog allt för cynisk.
Om man kollar på exempelvis seriemördare så är ju kännetecknande för dem hur pass vanliga de verkat.
Hur grannarna inte misstänkte någonting, för han gick ju i kyrkan varje söndag.
Hur ska man kunna förebygga sådant? Utred alla som går i kyrkan på söndagar?
Tror tyvärr vi får leva med att sådana här människor finns och fokusera på våra egna nära och kära och försöka se till att människor får leva under så bra omständigheter som möjligt.