2023-06-20, 17:12
Medlem
Det finns ju inom denna löjliga rörelse och terminologi, något som kallas "femcell" och "gaycell", alltså kvinnor och bögar som är ofrivilligt sexlösa.

Att killar kan ha svårt att få till det kan jag förstå, men när det gäller bara sex är det ju bara att ta för sig för kvinnor och bögar.

Typ om en tjej som bara vill ha sex, lägger ut en en annons på erotisk kontaktsajt. "Tjej vill ha sex med kåta män". Gärna kompletterat med bild på del av kroppen eller något, men inte nödvändigt. Svaren kommer rassla in...

Bög? Ja, någon måste nog vara ful som själve Quasimodo för att inte få något erbjudande på en gay bar, och även om så vore fallet är kåta bögar inte så nogräknade.

Jag är själv inte bög men har träffat på killar som försökt ragga upp mig irl flera gånger. Har chattat lite med yngre killar som skrivit typ "jag kommer över. Gör vad du vill med mig" och många andra gånger bögar försökt ragga på mig online. Då har jag inte ens sökt efter detta på något sätt...

Så frågan kvarstår... Hur kan tjejer och bögar inte få bara sex, om det är vad de vill? Att män i vissa fall är ofrivilligt sexlösa är lättare att förstå...

Senast redigerad av Snobird 2023-06-20 kl. 17:15.
Citera
2023-06-20, 17:17
Medlem
ErikPerSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Har chattat lite med yngre killar som skrivit typ "jag kommer över. Gör vad du vill med mig"

Varför har du chattat med yngre killar?

Ont: Kanske handlar om bristande självkänsla precis som för manliga straighta incels.
Citera
2023-06-20, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikPerSullivan
Varför har du chattat med yngre killar?

Ont: Kanske handlar om bristande självkänsla precis som för manliga straighta incels.

Haha. Jag har chattat på anonyma chattar där man kan råka chatta med vem som helst.

Jo, kan ju vara så men om någon ser det som ett stort problem att de "inte fått" sex när det är så lätt för dessa grupper, verkar lite löjligt.
Citera
2023-06-20, 17:28
Medlem
Glostrups avatar
De kanske inte är bekväma med okända tillfälliga sexkontakter, utan vill ha något mer meningsfullt och långvarigt än ett one night stand. Då är de incels eftersom de hellre är celibatära än har sex på ett sätt som inte passar dem.

Lite som alla män som hellre är incels än har sex med en kvinna som inte möter deras standard, som säkerligen ofta är satt alldeles för högt.
Senast redigerad av Glostrup 2023-06-20 kl. 17:29. Anledning: Stavfel
Citera
2023-06-20, 17:29
Medlem
grungewhores avatar
Alla är ju inte lika, alla incels är inte fula, alla som har sex är inte snygga o s v.

För en del människor är det svårt att ta initiativ, det kan vara insteget som är det stora problemet. Det kan vara en psykisk åkomma eller psykologisk spärr.
Citera
2023-06-20, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
De kanske inte är bekväma med okända tillfälliga sexkontakter, utan vill ha något mer meningsfullt och långvarigt än ett one night stand. Då är de incels eftersom de hellre är celibatära än har sex på ett sätt som inte passar dem.

Lite som alla män som hellre är incels än har sex med en kvinna som inte möter deras standard, som säkerligen ofta är satt alldeles för högt.

Kan ju vara så att om de kräver förhållande kan det bli svårare... Fast även det borde vara hyfsat lätt för kvinnor att ordna, då det finns många desperata män.

Sen det med att ha hög standard. Visst, kan vara en förklaring. Men ändå konstigt om folk i dessa kategorier klagar på just att de aldrig haft sex...
Citera
2023-06-20, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Alla är ju inte lika, alla incels är inte fula, alla som har sex är inte snygga o s v.

För en del människor är det svårt att ta initiativ, det kan vara insteget som är det stora problemet. Det kan vara en psykisk åkomma eller psykologisk spärr.

Jo, men har någon som inte ens försökt rätt att klaga?
Citera
2023-06-20, 17:35
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Kan ju vara så att om de kräver förhållande kan det bli svårare... Fast även det borde vara hyfsat lätt för kvinnor att ordna, då det finns många desperata män.

Sen det med att ha hög standard. Visst, kan vara en förklaring. Men ändå konstigt om folk i dessa kategorier klagar på just att de aldrig haft sex...

Det finns många möjliga anledningar. Osäkerhet, rädsla för könssjukdomar, otrygghet inför att umgås med okända män, önskan om något mer varaktigt etc. Och man kan ju sakna sex även om man förstår att man skulle få ligga om det bara var sexet som var viktigt.
Citera
2023-06-20, 17:35
Medlem
SnutteFia03s avatar
Jag har haft en ytlig kontakt med en kvinna som kallade sig för "femcell". I det fallet handlade det om att hon hade sociala svårigheter och avbokade träffar på grund av social ångest. Det fanns alltså killar som ville dejta henne, men det blev inte av ändå. Hon hade även komplex över sitt utseende på ett, för mig som utomstående, överdrivet sätt. Lite annorlunda, men inte på ett så negativt sätt som hon själv ansåg.

Jag kan tycka att det är märkligt att benämna sig som "femcell" när det är man själv som tackar nej till att träffas.
Citera
2023-06-20, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Jag har haft en ytlig kontakt med en kvinna som kallade sig för "femcell". I det fallet handlade det om att hon hade sociala svårigheter och avbokade träffar på grund av social ångest. Det fanns alltså killar som ville dejta henne, men det blev inte av ändå. Hon hade även komplex över sitt utseende på ett, för mig som utomstående, överdrivet sätt. Lite annorlunda, men inte på ett så negativt sätt som hon själv ansåg.

Jag kan tycka att det är märkligt att benämna sig som "femcell" när det är man själv som tackar nej till att träffas.

Jo, då det trots bakomliggande problematik är självvalt.
Citera
2023-06-20, 18:14
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Jo, men har någon som inte ens försökt rätt att klaga?
Så här: min uppfattning om incels är att det rör sig om en slags autism blandad med narcissism i värsta fall (eller "entitlement" som kommer av för hårt curlande föräldrar).

Deras bild av sig själva bygger på föräldrars falska bild att de är Guds gåva till en framtida partner. Vanliga människor får den illusionen krossad rätt snart, och nöjer sig med vad de får, de trevar sig fram och lär sig vad som är värdefullt i en relation såsmåningom.

Svettiga WoW-nördar som tror de är guds gåva till kvinnan tror det ska regna ner Slitzmodeller och när det inte gör det är det något fel på världen, inte dem.

Därför är det ett fall för psykologin eller psykiatrin, men istället hamnar de i sällskap med samma mekanismer som skapar andra slags aktivister, oftast med Marxistisk grund, där det är fel på strukturen och kvinnorna, inte dem själva
Citera
2023-06-20, 18:29
Medlem
Citat:
Det finns ju inom denna löjliga rörelse och terminologi, något som kallas "femcell" och "gaycell", alltså kvinnor och bögar som är ofrivilligt sexlösa.

Att killar kan ha svårt att få till det kan jag förstå, men när det gäller bara sex är det ju bara att ta för sig för kvinnor och bögar.

Medan en vanlig föreställning, så är detta dock ett felslut, då det inte tar i beaktning att alla helt enkelt inte är intresserade av enbart sex och ennattsligg, varför det då givetvis också blir ointressant att engagera sig i dylika aktiviteter.

Därtill, så är det absolut inte så att alla kvinnor kan få ens sex, även om detta är en vanlig föreställning inom manosfären, men talande nog endast inom denna och just enbart bland bland män; ty jag har ännu att höra en enda kvinna hävda detta att alla kvinnor lätt kan få sex.

Här hade jag egentligen tänkt återge mina personliga observationer och erfarenheter av incelkvinnor från tiden som jag klubbade mycket, men ändrade mig då inlägget blir på tok för långt.

Men kort sagt, det fanns kvinnor på klubbarna som var helt ignorerade av män, inklusive de oattraktiva männen. Detta är i och för sig inte alltför chockerande, då män också är kräsna, och enligt viss forskning så lägger de till och med större vikt på utseende framför personlighet än kvinnor gör:
Citat:
Men are more consciously aware — or more willing to admit — that good looks in a woman are more important to them than personality, Fugère said.
Men's emphasis on looks in a mate choice may have a biological basis, because men may associate a woman's physical attractiveness with her fertility, Fugère said.
https://news.yahoo.com/men-apos-looks-matter-more-002200002.html
2: https://www.livescience.com/25457-fertile-women-attractiveness.html

Detta exemplifieras även inom sfären av heterosexuella incelmän, som konstant tjatar om så kallade "stacies", alltså incelvokabulär för kalaspinglor.
Ett par mer käbda exempel är ju Elliot Roger (som tjatade om "heta blondiner") liksom Alek Minassian (som var helt fixerad på "stacies" och hur att vinna dessa genom ett "incel-uppror" där alla snygga män skulle massmördas).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in