Citat:
Ursprungligen postat av
Snobird
Det finns ju inom denna löjliga rörelse och terminologi, något som kallas "femcell" och "gaycell", alltså kvinnor och bögar som är ofrivilligt sexlösa.
Att killar kan ha svårt att få till det kan jag förstå, men när det gäller bara sex är det ju bara att ta för sig för kvinnor och bögar.
Medan en vanlig föreställning, så är detta dock ett felslut, då det inte tar i beaktning att alla helt enkelt inte är intresserade av enbart sex och ennattsligg, varför det då givetvis också blir ointressant att engagera sig i dylika aktiviteter.
Därtill, så är det absolut inte så att alla kvinnor kan få ens sex, även om detta är en vanlig föreställning inom manosfären, men talande nog endast inom denna och just enbart bland bland män; ty jag har ännu att höra en enda kvinna hävda detta att alla kvinnor lätt kan få sex.
Här hade jag egentligen tänkt återge mina personliga observationer och erfarenheter av incelkvinnor från tiden som jag klubbade mycket, men ändrade mig då inlägget blir på tok för långt.
Men kort sagt, det fanns kvinnor på klubbarna som var helt ignorerade av män, inklusive de oattraktiva männen. Detta är i och för sig inte alltför chockerande, då män också är kräsna, och enligt viss forskning så lägger de till och med
större vikt på utseende framför personlighet än kvinnor gör:
Citat:
Men are more consciously aware — or more willing to admit — that good looks in a woman are more important to them than personality, Fugère said.
Men's emphasis on looks in a mate choice may have a biological basis, because men may associate a woman's physical attractiveness with her fertility, Fugère said.
https://news.yahoo.com/men-apos-looks-matter-more-002200002.html
2:
https://www.livescience.com/25457-fertile-women-attractiveness.html
Detta exemplifieras även inom sfären av heterosexuella incelmän, som konstant tjatar om så kallade "stacies", alltså incelvokabulär för kalaspinglor.
Ett par mer käbda exempel är ju Elliot Roger (som tjatade om "heta blondiner") liksom Alek Minassian (som var helt fixerad på "stacies" och hur att vinna dessa genom ett "incel-uppror" där alla snygga män skulle massmördas).