Jag vet inte om något nytt har rapporterats, men ... en sak jag iaf reagerade på, det var ju varför nyheten om katastrofen inte presenterades tillsammans med åtminstone En bild på någon del av vraket.
Sånt gör att jag stör mig.
Det andra är ju att enligt den där konteramiralen så hade farkosten alltså hittats Rakt Nedanför moderskeppet, i den sk "Water Column".
Vilket man ju så borde kunna tolka som att den small precis när den kommit ner till botten, eller strax ovanför.
Ok ...
Men, varför hittade de då inte rakdelarna redan första gången moderskeppet skickade ner sin rover?
Att komma och påstå sig ha hittat vrakdelarna, precis nedanför moderskeppet, precis efter att den beräknade syrgasen ombord tagit slut.
Är det inte lite väl ... lägligt ???
---
Om jag får lov att ... gissa ... litet grand.
Så, tänk att ubåten var illa ute, och syrgasen höll på att ta slut.
Det var med andra ord riktig panik - den MÅSTE UPP, och det NU.
Det fanns ingen tid att vänta, den måste Upp, och det så fort som möjligt.
Bara att haspa på en krok och sen hissa upp för glatta livet.
Så brast linan ...
Och den rasade rakt ner och ... gick sönder.
Varför vill de då inte visa bilder på vrakdelarna för hela världens samlade Media?
Tja ... kanske eftersom det mitt bland bråtet hade legat en sån där "dum lina," som brustit på mitten.
---
När de skulle rädda den ryske ubåten Kursk, om ni minns, då var det ju ryssarna själv som försökte de första gångerna.
Men, den kunde inte fästa sig ordentligt vid skrovet, vid nödluckan. Förslutningen brast hela tiden.
Dvs det innebar alltså att om besättningen hade öppnat luckan, precis då förslutningen brast - då skulle ju vattnet rusa in, och när det kom ner i ubåten så kom det i kontakt med det brandfarliga, vattenkänsliga, materialet (som bevisligen hade börjat brinna) och då gjort slut på alla den andningsdugliga luft som fanns kvar inne i ubåten.
Pga ryssarna otur, dåliga förberedelser, för gamla teknologi, så misslyckades räddningsprojektet och räddningen blev besättningens död istället.
Självklart måste det tystas ner för alla.
Även detta verkar vara något "fuffens."
Gör varför inte visa bilden så fort de fått den.
Så Gör De Ju Alltid Annars.
Allt låter bara Så Fel.
---
Ja, kanske det rapporterats något nytt, som jag inte sett än.
Isf har jag såklart fel i allt detta.
Men, annars så återstår frågorna jag redogjort för.
- Varför ingen bild.
- Varför var det Moderskeppets rover som hittade ubåten först?
- Och varför Rakt under moderskeppet?
Fanns där verkligen inga andra "rover-skepp" på plats?
Var det verkligen bara ubåtens moderskepp som låg kvar på samma plats som ursprungligt?
Varför hittade de isf inte ubåten redan första gången de var nere och tittade.
Med tanke på att de slarvat med så mycket annat, så varför skulle de inte fortsätta slarva även vid detta, med räddningen alltså.
Och om de tappat ubåten när de skulle hissa upp den ... det hade fan blivit Globalt Ramaskri.
Självklart hade de gjort allt för att mörka det.
Ja, jag förstår inte.
Det är inte ... normalt, helt enkelt.