Citat:
Ursprungligen postat av
Eventyrsdags
Jag tycker att det här är den enda lärdomen av det här.
Än otrevligare känner jag att det är att det här gänget inte är vanligt folk precis. Det är några gubbar med riktigt bra med resurser och goda förutsättningar, inga knegare eller familjefäder heller precis. Sedan att de också bestämt sig, av egen fri vilja, att besöka världens farligaste massgrav att besöka, det stryker inte min känsla för dem som personer medhårs precis.
Näe, jag känner faktiskt inte så mycket inför att det skulle skita sig med räddningen. Helt sant att det bara handlar om att det har underhållningsvärde, och sedan en del om att de väl har kopplingar till folket som är ute o letar nu.
Alla är vi människor! Fattar era tankegångar men mänskligt sett så ska varje människa i nöd försöka räddas! Rik eller fattig!
Sen är ju inte världen rättvis, men vi strävar väl dit alla?
Utöver det:
Vet ej exakt hur det förhåller sig med just dessa miljonärer/miljardärer men ofta ger de rätt mycket pengar till välgörenhet, skapar stiftelser för projekt eller stiftelser fattiga eller organisationer kan söka pengar från, skapar arbetstillfällen m m.
Frun till Harding driver något slags välgörenhetsarbete och är väl rätt känd för det. Gissar att det kanske inte varit möjligt för henne utan makens inflytande eller pengar. Men jag kan ha fel...
Något slags säkerhetstänk borde de haft för den fall de blev nödställda uppe på ytan? Signaler av något slag? Flytvästar och det från en ubåt som går att komma ut från inifrån. Men det kan ju vara så att den inte hade klarat trycket där nere, precis som så många här skriver. Själv är jag okunnig i ämnet undervattensfarkoster. Men skulle aldrig satt mig i denna skorv om jag så fick betalt!
Kan inte låta bli att fundera över vad det var för vit cylinderformad sak ett flygplan upptäckte i havet men fick order att lämna, för att prioritera ljuden som hörts.
Är det klarlagt vad det var för något?