2024-03-26, 08:16
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coden-reborn
Inte ett rätt där.

Det högre rankade laget spelar de två första matcherna hemma, sedan två borta och sen hemma-borta-hemma om det krävs.

Det gäller samtliga lag, inte bara brunsås som kom etta.

Skulle t.ex Djurgården och Mora gå vidare från sina kvartar så blir rankingen inför semifinalerna :
1.Brunsås
2.DIF
3.Mora
4.Karlskoga

Brunsås och DIF har då fyra hemmamatcher i respektive matchserie.

Man tar alltså INTE över ranking om man slår ett högre rankat lag (Karlskoga rankas alltså inte som nummer 2 iom segern över SSK.)

Jag menade hur det skulle kunna se ut inte hur det ser ut. Att man istället låter det högst rankade laget spelar de tre första matcherna hemma.
Citera
2024-03-26, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Jag menade hur det skulle kunna se ut inte hur det ser ut. Att man istället låter det högst rankade laget spelar de tre första matcherna hemma.
Det är ett dåligt förslag och kan lätt bli ekonomiskt orättvist
Citera
2024-03-26, 09:19
Medlem
Mittpunkts avatar
Undra om Brynäs får ångest nu ifall Mora slår ut AIK. Antar att Brynäs väljer Karlskoga ändå?
Citera
2024-03-26, 09:56
Medlem
Citat:

Aight....gotcha

Hade blivit en intressant serie minst sagt.
Citera
2024-03-26, 10:20
Medlem
Citat:
Undra om Brynäs får ångest nu ifall Mora slår ut AIK. Antar att Brynäs väljer Karlskoga ändå?

Ett spännande val minst sagt.

Brynäs har väl 4-0 mot bikbok i serien men Mora kommer ju vara mer tröttkört och är mer skadedrabbat.

Blir intressanta semifinaler oavsett.
Citera
2024-03-26, 17:25
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coden-reborn
Ett spännande val minst sagt.

Brynäs har väl 4-0 mot bikbok i serien men Mora kommer ju vara mer tröttkört och är mer skadedrabbat.

Blir intressanta semifinaler oavsett.
SSK hade 8-0 mot BIK. Valet var självklart. Utfallet blev ändå inte så kul.
Vilket annat lag som helst hade gjort samma val i det läget.
Lika så nu.
Brynäs kommer garanterat att välja BIK. Det skulle alla göra i det här läget.
Hur det sen går återstår att se.
Men om Brynäs slipper skador och sjukdomar ska dom slå BIK hyfsat enkelt, vilket SSK också hade gjort om situationen varit normal.
Men BIK har självförtroende nu och kan säkert skaka om lite, men bör inte gå längre än då här. Men de vore kul
Citera
2024-03-26, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
SSK hade 8-0 mot BIK. Valet var självklart. Utfallet blev ändå inte så kul.
Vilket annat lag som helst hade gjort samma val i det läget.
Lika så nu.
Brynäs kommer garanterat att välja BIK. Det skulle alla göra i det här läget.
Hur det sen går återstår att se.
Men om Brynäs slipper skador och sjukdomar ska dom slå BIK hyfsat enkelt, vilket SSK också hade gjort om situationen varit normal.
Men BIK har självförtroende nu och kan säkert skaka om lite, men bör inte gå längre än då här. Men de vore kul

Tror på 4-2 till Brynäs mot BIK ifall dom nu väljer BIK vilket dom bör göra. Brynäs är starka när allt klickar, bara dom inte tappar det så bör det gå hela vägen till SHL. Dom är överlägset det bästa laget i serien och har bevisat det gång på gång
Citera
2024-03-26, 18:37
Medlem
perry2s avatar
Citat:
SSK hade 8-0 mot BIK. Valet var självklart. Utfallet blev ändå inte så kul.)

Vad tycker du om Bogrens fortsättning?
Citera
2024-03-26, 19:33
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Vad tycker du om Bogrens fortsättning?
Jag tycker det är bra.
Bogren & Zacke är det bästa tränarna i SSK på många år.
Sen hoppas jag att dom hittar en lösning för 3e tränare direkt från start.
Grossa var en bra lösning men känns kanske inte som den bästa på sikt.
Dom borde varit 3 från början, vilket dom också hade önskat.

Jag kan till viss den förstå kritiken mot dom då och då, det känns ibland som dom är lite passiva i båset.
Men samtidigt får man komma ihåg att alla har sin tränarstil. Bogrens är at göra klart redan innan vad som ska göras och hur man ev ska ändra om det inte fungerar istället för att köra på för mycket i båset.
Jag hade gärna sett någon som eldar på spelarna mer. Det behöver inte vara tränarna utan kan lika gärna vara en spelare som har den rollen, en kapten. Saknar någon som skapar extra energi. Det har vi nog inte haft sen Popovic. Han var väldigt bra på det både som spelare och tränare.

Jag tror, vad jag hört att både spelare och ledning är väldigt nöjda med tränarna och då tycker jag inte att man ska byta. Dom har tagit SSK från att vara en bottenlag till att faktiskt vara med i toppen, även om det rasat i slutspelet. Men varför det gick så illa nu har nog flera förklaringar, som galet mycket sjukdomar, skador osv.

Georgsson, Bogren och Zacke gör ett bra jobb tillsammans!
Citera
2024-03-26, 19:34
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Jag tycker det är bra.
Bogren & Zacke är det bästa tränarna i SSK på många år. som galet mycket sjukdomar, skador osv.

Bra
Inte ledarnas fel att man förlorar 3 OT
Citera
2024-03-26, 19:45
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Bra
Inte ledarnas fel att man förlorar 3 OT
Nej. Och SSK har haft enormt många tränare genom åren och det har ju inte gått bättre för att man bytt hela tiden.
Nu när man har några som faktiskt verkar göra något bra så är det väl bra att behålla dom.
Jag tror det är bra!
Citera
2024-03-26, 20:20
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Jag tycker det är bra.
Bogren & Zacke är det bästa tränarna i SSK på många år.
Sen hoppas jag att dom hittar en lösning för 3e tränare direkt från start.
Grossa var en bra lösning men känns kanske inte som den bästa på sikt.
Dom borde varit 3 från början, vilket dom också hade önskat.

Jag kan till viss den förstå kritiken mot dom då och då, det känns ibland som dom är lite passiva i båset.
Men samtidigt får man komma ihåg att alla har sin tränarstil. Bogrens är at göra klart redan innan vad som ska göras och hur man ev ska ändra om det inte fungerar istället för att köra på för mycket i båset.
Jag hade gärna sett någon som eldar på spelarna mer. Det behöver inte vara tränarna utan kan lika gärna vara en spelare som har den rollen, en kapten. Saknar någon som skapar extra energi. Det har vi nog inte haft sen Popovic. Han var väldigt bra på det både som spelare och tränare.

Jag tror, vad jag hört att både spelare och ledning är väldigt nöjda med tränarna och då tycker jag inte att man ska byta. Dom har tagit SSK från att vara en bottenlag till att faktiskt vara med i toppen, även om det rasat i slutspelet. Men varför det gick så illa nu har nog flera förklaringar, som galet mycket sjukdomar, skador osv.

Så här bra säsong har väl inte Sport haft sedan Tellemars tid. Att det går trøgt i några matcher kan hända, det tråkiga är när det händer i slutspelet.

Men kom i håg, andra halvan av serien var Bofors tvåa i serien, lätt att undervärdera motståndet om man bara kollar tabellplaceringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in