• 2
  • 3
2023-06-19, 23:03
Medlem
Iifyousaysos avatar
Länken är inte död kanske jag klistrade in dåligt och texten står där.

https://www.livsmedelsverket.se/livs...loidalt-silver

Att silver används för sårförband har inget med invärtesbruk att göra, det hoppas jag du förstår.

Om du har frågor efter att läst länken från livsmedelsverket att det endast får säljas som rengöringsmedel samt kanske ska förbjudas så tar vi vidare diskussion då.

Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
För det första så var din länk död och för det andra så får jag bl.a. upp detta när jag använder mig av samma källa som du:

Livsmedelsverket

Silver i sårsalvor och förbandsmaterial
Silver i form av joner/salt kan döda eller hindra bakterier eller svamp från att växa. Därför används det ibland i sårsalvor och förbandsmaterial i saltform. Silver i rent metallisk form har däremot inte sådan effekt.

Utöver det så använder t.ex. NASA kolloidalt silver som antibiotika och ingen människa blir någonsin allergisk mot (rent) silver, eftersom den inte är giftig för vår kropp. Giftinformationscentralen meddelar att det inte finns något dokumenterat fall där någon förgiftats av kolloidalt silver i Sverige. Läs på lite innan du uttalar dig.

Kolloidalt silver ej giftigt enligt Giftinformationscentralen – NASA använder det regelbundet
https://newsvoice.se/2014/11/kolloid...t-regelbundet/

Det finns hur mycket källor som helst som visar hur man använder sig av kolloidalt silver som vattenrenare på skepp och andra ställen. Du har uppenbarligen ingen egen erfarenhet av kolloidalt silver, vilket däremot jag har och därför kan jag med gott samvete rekommendera metoden, utan du repeterar bara som en papegoja saker som du inte har en aning om eftersom du inte förstår att det finns ekonomiska intressen som vill hindra naturliga och billiga ämnen (som silver) att ta marknadsandelar från läkemedelsindustrins patenterade dyra "mediciner".

Nu är inte det här en tråd om silver, men eftersom du far med osanning så måste jag få rätta till det.
Citera
2023-06-19, 23:08
Citat:
Ursprungligen postat av Iifyousayso
Länken är inte död kanske jag klistrade in dåligt och texten står där.

https://www.livsmedelsverket.se/livs...loidalt-silver

Att silver används för sårförband har inget med invärtesbruk att göra, det hoppas jag du förstår.

Om du har frågor efter att läst länken från livsmedelsverket att det endast får säljas som rengöringsmedel samt kanske ska förbjudas så tar vi vidare diskussion då.

Ja, som vattenrengörare bl.a.. Hur fan tror att man ska kunna undvika kolloidalt silver för invärtes bruk som vattenrengörare för dricksvatten? Och fortfarande så kan inte Giftinformationscentralen presentera ett enda fall av förgiftning i Sverige. Ta för fan och läs på innan du öppnar käften.
Senast redigerad av RobRoys 2023-06-19 kl. 23:12.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in