Citat:
Ursprungligen postat av
KrossedOut
Kollar man hennes instastorys så ser man att barnen är farligt nära traktorer och andra större fordon ofta. Ingen högoddsare om det är denna familj som drabbats. Fruktansvärt.
Just 2-5 år är barn som mest svårhanterliga, de förstår inte att en traktor som rullar är farlig, det kommer först när de är äldre. Samtidigt har de fysik att snabbt hamna i problem (klättra över räck, springa ut på vägen etc..)
sånt ställer höga krav på föräldrarna att ha koll och sätta extra hög säkerhet mellan barn och fara.
Fel att dra slutsatser utan mer fakta, men det finns en ökande trend av slarviga föräldrar där ute
såna som struntar i säkerhet. de låter barn krypa under bilar, mingla med kamphundar och bada utan uppsikt.
Jag hoppas jag har fel, men finns risk att traktorkörande samtidigt som barnvakt blir ny punkt i listan.
Var en bild på kontot ovan med en baby-traktor framför deras stora. Den känns väldigt orosbådande.
"Jag kör min traktor, du kör din". Man ska kunna förutse vad som händer om hon ramlar och slår sig, då springer hon såklart instinktivt mot föräldern för tröst som varken ser eller hör nått.