2023-06-19, 12:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
EPA eller en riktig traktor? Känns omöjligt att bli påkörd av en traktor dessa brukar ju inte köra snabbare än 10-15km/h?

Du har aldrig satt din fot i närheten av en traktor!
Citera
2023-06-19, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejHojen123
Finns en bondgård i Nyland, Asby gård

Gäller det Nyland är det nog Nyland i Nordingrå som avses
Citera
2023-06-19, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1nfern0
Det gäller åsäng
Citera
2023-06-19, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detvaenbonde
Det gäller åsäng
Är det åsäng, så handlar det nog om ovanstående influenser
Citera
2023-06-19, 12:48
Medlem
KrossedOuts avatar
Kollar man hennes instastorys så ser man att barnen är farligt nära traktorer och andra större fordon ofta. Ingen högoddsare om det är denna familj som drabbats. Fruktansvärt.
Citera
2023-06-19, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Personen har mest troligt inte några barn eller så bilder personen fast barnet vid ett träd. Att ha full koll på ett barn 100% av tiden är helt omöjligt. Då måste man bära ungarna i en sele jämt även på dass

Med det resonemanget är det tur att inte fler barn förolyckas. Att ha full koll på yngre barn 100 % av tiden är extremt jobbigt, men det är fan din skyldighet som förälder.
Olyckor kan hända men olyckor där barn/fordon och barn/vatten är inblandade ska inte kunna hända.
Citera
2023-06-19, 13:24
Medlem
VargMajonass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1nfern0

Det var Nyland i Nordingrå jag syftade på, men jag hade fel.
Tragiskt vilken gård det än sen gäller.
Citera
2023-06-19, 13:35
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrossedOut
Kollar man hennes instastorys så ser man att barnen är farligt nära traktorer och andra större fordon ofta. Ingen högoddsare om det är denna familj som drabbats. Fruktansvärt.

Just 2-5 år är barn som mest svårhanterliga, de förstår inte att en traktor som rullar är farlig, det kommer först när de är äldre. Samtidigt har de fysik att snabbt hamna i problem (klättra över räck, springa ut på vägen etc..)
sånt ställer höga krav på föräldrarna att ha koll och sätta extra hög säkerhet mellan barn och fara.

Fel att dra slutsatser utan mer fakta, men det finns en ökande trend av slarviga föräldrar där ute
såna som struntar i säkerhet. de låter barn krypa under bilar, mingla med kamphundar och bada utan uppsikt.

Jag hoppas jag har fel, men finns risk att traktorkörande samtidigt som barnvakt blir ny punkt i listan.
Var en bild på kontot ovan med en baby-traktor framför deras stora. Den känns väldigt orosbådande.
"Jag kör min traktor, du kör din". Man ska kunna förutse vad som händer om hon ramlar och slår sig, då springer hon såklart instinktivt mot föräldern för tröst som varken ser eller hör nått.
Citera
2023-06-19, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Just 2-5 år är barn som mest svårhanterliga, de förstår inte att en traktor som rullar är farlig, det kommer först när de är äldre. Samtidigt har de fysik att snabbt hamna i problem (klättra över räck, springa ut på vägen etc..)
sånt ställer höga krav på föräldrarna att ha koll och sätta extra hög säkerhet mellan barn och fara.

Fel att dra slutsatser utan mer fakta, men det finns en ökande trend av slarviga föräldrar där ute
såna som struntar i säkerhet. de låter barn krypa under bilar, mingla med kamphundar och bada utan uppsikt.

Jag hoppas jag har fel, men finns risk att traktorkörande samtidigt som barnvakt blir ny punkt i listan.
Var en bild på kontot ovan med en baby-traktor framför deras stora. Den känns väldigt orosbådande.
"Jag kör min traktor, du kör din". Man ska kunna förutse vad som händer om hon ramlar och slår sig, då springer hon såklart instinktivt mot föräldern för tröst som varken ser eller hör nått.

Jag reagerade också på den bilden. Om det nu är på den gården det hänt så hoppas jag vid gud att det inte är ett storasyskon som satts att vakta flickan( om hon har sådana vill säga)..
Citera
2023-06-19, 13:39
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pussywanker
Med det resonemanget är det tur att inte fler barn förolyckas. Att ha full koll på yngre barn 100 % av tiden är extremt jobbigt, men det är fan din skyldighet som förälder.
Olyckor kan hända men olyckor där barn/fordon och barn/vatten är inblandade ska inte kunna hända.

Väl talat
Citera
2023-06-19, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrossedOut
Hon skrev att barnen roar sig själva i timmar på gården medan föräldrarna jobbar på gården.
Oavsett om det är hennes barn olyckan handlar om eller inte, så är bondgårdar riktigt farliga platser för barn, och små treåringar ska inte leka där utan uppsyn.
Citera
2023-06-19, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qvissla
Jag reagerade också på den bilden. Om det nu är på den gården det hänt så hoppas jag vid gud att det inte är ett storasyskon som satts att vakta flickan( om hon har sådana vill säga)..

Om det gäller familjen på kontot som nämndes innan så skrev hon för två dagar sedan att de just nu kör skörden och att mor och farföräldrar då passar barnen så att de kan jobba långa dagar eftersom de inte har några anställda.
Sen vet man ju inte när och hur olyckan skett för det.
De verkar ha levt i en härlig bondgårds-idyll med utevistelse och mycket kunskap om natur och djur. Fruktansvärd olycka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in