Citat:
Ursprungligen postat av
MidlifeMommy
Den 7 oktober var det en massaker på israeliska judar då 1 400 mördades och 200 togs som gisslan. Tre veckor senare hade Greta inte sagt ett ord av respekt för dessa offer, och då reagerade Luisa skarpt.
Däremot re-tweetade Greta ett inlägg om någon orkan i Acapulco. Det hade hon tid med.
Du som brukar kritisera andra för felaktig information- det står väl ingenting om ”en enda aktivist” där?
Däremot rapporterade Christoffer Wendick om att det hade läckt hemliga dokument som visar att det finns en grupp som styr och ställer och bl.a. hade bestämt om inlägget som sedermera fick så mycket kritik.
I den gruppen ingår garanterat inte Luisa, men kanske Greta själv? Hon tycks åtminstone inte ha haft stake nog att ta avstånd från inlägget. En fegis som låtit andra styra och ställa, eller ..?
Luisa är piskad att kritisera Greta. Hon har ju själv dragits ner i skiten. Bland annat den högste ledaren för judar i Tyskland och flera ledande politiker ställer nu krav på F4F.
Så vi kan nog inte vara säkra på att hon tror på några betydande förbättringar. Hon kanske snarare har tappat alla illusioner?
Å tusan, är hon åtminstone bra på något?
Pengar som har skänkts till stiftelsen (antar jag att du menar) har gjort det i syfte att följa vissa mål, inte att användas av Greta personligen.
Uppgiften om att en enda aktivist låg bakom den ytterst kontroversiella publiceringen stod inte i SR:s textade sammanfattning, men sas däremot i SR:s muntliga radiodebatt vad jag minns. (Den finns med i min länk)
Där sas vad jag minns också, att det var en enda aktivist, som hade rätt att skriva överallt, men som ändå var utesluten. Uppgifterna är dock ännu inte verifierade. Stämmer det tycks vi tala om en utesluten superadmin, och det är mycket få som är eller varit superadmin.
Greta är det, vilket innebär att hon hade kunnat radera omedelbart inlägget om Hamas och Gaza på F4F Internationals Instagram. Gretas använder dock rätt sällan sina befogenheter, hon är kluven till att vara ledare enligt vad hon själv säger. Kortare tider främst i kriser har hon varit väldigt aktiv, även som ledare, övriga tider verkar hon mest ha velat vara en symbol och en aktivist. Ja, då har andra mest fått leda och styra!
Greta har alltså haft ett mycket ryckigt ledarskap, där hon kortare tider gått all-in och övriga tider delegerat väldigt mycket. Detta kan delvis bero på hennes Asperger. Har dock förut påmint Greta att det är ett betydande ansvar även i att delegera, då måste man välja lämpliga mottagare och följa upp hur det går med delegationerna. Vid delegation måste man ju handleda!