Hej igen! Vi har haft heta debatter men haft en gemensamt intresse för Greta! Goda råd och tips är rätt ovanliga så får jag sådana ska jag göra mitt bästa för att Greta ska få dem, även juridiska sådana! Mitt intryck är att arbetsgruppen behöver särskild juridisk kompetens.
I Aurora målet har Greta med kompisar anlitat en ung miljöjurist. I Ukraina-gruppen lär fler sådana behövas.
Att få en stat fälld i Internationella domstolen är en verkligt stor juridisk uppgift!
Greta själv är inte jurist och har aldrig utgett sig för att vara sådan. Idag har hon en samhällsvetenskaplig gymnasieutbildning med spetsinriktning. Trevligt att hon även valde att plugga filosofi, det vidgar vyerna! Engelska valde hon att plugga upp till höga nivån sju.
Då vi och Greta nu har verkat i fem tuffa år, har flera utvärderingar nu gjorts. Se gärna
https://www.euronews.com/green/2023/...ut-sure-change
Gretas senaste skylt, som även är en slags utvärdering säger,
I can't believe I have to protest this shit!
"När hon nu lämnar gymnasiet bakom sig är det med toppbetyg. Hon har fått högsta betyg, A, i alla ämnen förutom ett. Greta Thunberg har gått samhällsvetenskapliga programmet, läst franska och skrivit examensarbete om romers strategier för att bemöta diskriminering i Sverige."