2023-09-16, 13:04
Medlem
Hej igen! Vi har haft heta debatter men haft en gemensamt intresse för Greta! Goda råd och tips är rätt ovanliga så får jag sådana ska jag göra mitt bästa för att Greta ska få dem, även juridiska sådana! Mitt intryck är att arbetsgruppen behöver särskild juridisk kompetens.

I Aurora målet har Greta med kompisar anlitat en ung miljöjurist. I Ukraina-gruppen lär fler sådana behövas.
Att få en stat fälld i Internationella domstolen är en verkligt stor juridisk uppgift!

Greta själv är inte jurist och har aldrig utgett sig för att vara sådan. Idag har hon en samhällsvetenskaplig gymnasieutbildning med spetsinriktning. Trevligt att hon även valde att plugga filosofi, det vidgar vyerna! Engelska valde hon att plugga upp till höga nivån sju.

Då vi och Greta nu har verkat i fem tuffa år, har flera utvärderingar nu gjorts. Se gärna
https://www.euronews.com/green/2023/...ut-sure-change

Gretas senaste skylt, som även är en slags utvärdering säger,
I can't believe I have to protest this shit!

"När hon nu lämnar gymnasiet bakom sig är det med toppbetyg. Hon har fått högsta betyg, A, i alla ämnen förutom ett. Greta Thunberg har gått samhällsvetenskapliga programmet, läst franska och skrivit examensarbete om romers strategier för att bemöta diskriminering i Sverige."
Senast redigerad av inspiratoeren 2023-09-16 kl. 13:41.
Citera
2023-09-16, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Greta är nu en känd återfallsförbrytare så några tips behöver hon säkert. Vilken anstalt kommer hon till? Hinsan? Fotboja?
Greta kanske har motsvarande den ideella livsinkomst några ledande aktivister i XR har. Denna livsinkomst för ens mat, bostad och resor, betalar dock EJ några böter! Om Greta har motsvarande, kan hon få ekonomiska problem med nya böter.

Redan de tidigare böterna omfattande i så fall det mesta av Gretas ytterst blygsamma deklarerade årsinkomst!

Det är EJ troligt att Greta får annat än böter, det brukar krävas många återfall i sådana här småbrott innan fängelse blir aktuellt. Greta betonar noga, att ingen skadas i hennes miljö- och klimataktioner! Hon såg noga till, att de bara var nio nu senast. En folksamling brukar juridiskt definieras som minst tio, vad jag har uppfattat.
Senast redigerad av inspiratoeren 2023-09-16 kl. 13:44.
Citera
2023-09-16, 13:54
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Tack för transkriberingen.
Förstår att Greta blev lite trött på uppvaktningen Och inte tar honom helt på allvar. Hehe.
Hon är en offentlig person som är galjonsfigur för vad som påstås vara en allvarlig rörelse. Då kan man inte bete sig som en jävla fnissmödis. Hade hon varit duktig på riktigt, eller i alla fall lyssnat på sin mediatränare, så hade hon bara svarat "No comments" på allting.
Citera
2023-09-16, 14:04
Medlem
Har Greta startat en FansOnly-sida än?
Citera
2023-09-16, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Hej igen! Vi har haft heta debatter men haft en gemensamt intresse för Greta! Goda råd och tips är rätt ovanliga så får jag sådana ska jag göra mitt bästa för att Greta ska få dem, även juridiska sådana! Mitt intryck är att arbetsgruppen behöver särskild juridisk kompetens.

I Aurora målet har Greta med kompisar anlitat en ung miljöjurist. I Ukraina-gruppen lär fler sådana behövas.
Att få en stat fälld i Internationella domstolen är en verkligt stor juridisk uppgift!

Greta själv är inte jurist och har aldrig utgett sig för att vara sådan. Idag har hon en samhällsvetenskaplig gymnasieutbildning med spetsinriktning. Trevligt att hon även valde att plugga filosofi, det vidgar vyerna! Engelska valde hon att plugga upp till höga nivån sju.

Då vi och Greta nu har verkat i fem tuffa år, har flera utvärderingar nu gjorts. Se gärna
https://www.euronews.com/green/2023/...ut-sure-change

Gretas senaste skylt, som även är en slags utvärdering säger,
I can't believe I have to protest this shit!

"När hon nu lämnar gymnasiet bakom sig är det med toppbetyg. Hon har fått högsta betyg, A, i alla ämnen förutom ett. Greta Thunberg har gått samhällsvetenskapliga programmet, läst franska och skrivit examensarbete om romers strategier för att bemöta diskriminering i Sverige."

Förstår jag dig rätt att ett FN(?)-uppdrag har dragits igång trots otillräcklig juridisk kompetens? Hur vet du det, förresten? Hoppas verkligen att någon Flashback-läsare kan rycka in och ställa saker och ting till rätta. Den där unga miljöjuristen tycks inte heller vara sitt uppdrag mäktig och hela ärendet väcker mest skratt.

Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
Jag tycker att du och Greta med tillhörande pack skall gå efter hennes linjer och föra oss tillbaka till stenåldern, där hör ni hemma

De förstår inte själva vad de kämpar för.

Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Hon är en offentlig person som är galjonsfigur för vad som påstås vara en allvarlig rörelse. Då kan man inte bete sig som en jävla fnissmödis. Hade hon varit duktig på riktigt, eller i alla fall lyssnat på sin mediatränare, så hade hon bara svarat "No comments" på allting.

Det där fnissandet leder förstås inte heller någonstans. En fjortis som fyllt 20 och mest tramsar omkring.

Nu dessutom som kriminell, enligt svensk lag.
Citera
2023-09-16, 21:57
Medlem
Blev en felskrivning, ska stå ett gemensamt intresse i mitt tidigare inlägg. Greta själv är en ovanlig, men spännande intelligent blandning av allvar och skämt.

Arbetsgruppen verkar vara associerad med FN, men är fristående. Tanken var (och kanske än är) att Greta och de andra till stor del ska rekrytera fler. Uppenbart är att betydande juridisk kompetens behöver snart tillföras.

Greta hoppas, att hennes civila motstånd nu ska få fler aktiva i Fridays for future. Vissa av oss aktiva gillar dock inte bråk med poliser. Observera att när Greta stoppar oljelastbilar är det inte alls arrangerat av F4F.

Det är känsligt om man har internationella uppdrag att utföra civil olydnad. First Nations kallar dock Greta ibland för Eco worrier. Greta får ansvarsmedvetet tolka sina uppdrag. Med stort inflytande följer stort ansvar!

Vi kämpar för Climate justice, Social Justice!

Vad gäller den unga miljöjuristens insatser vet vi först vad dessa är värda när dom med laga kraft finns i Auroramålet mot staten. Tror målet lär vandra hela vägen upp HD!
Senast redigerad av inspiratoeren 2023-09-16 kl. 22:03.
Citera
2023-09-17, 08:23
Medlem
Hygrotorks avatar
Får hon mer intresse från killar nu när hon börjar få lite mer former på kroppen? Någon måste ju försökt lägga in en stöt tänker jag.
Citera
2023-09-17, 09:54
Medlem
Helt upp till Greta vem som hon vill skänka sitt unga hjärta till!
Citera
2023-09-17, 10:41
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hygrotork
Får hon mer intresse från killar nu när hon börjar få lite mer former på kroppen? Någon måste ju försökt lägga in en stöt tänker jag.
Varför det? Det finns tusentals sötare och roligare 20-åringar i Stockholm. Såna som till exempel klarar att äta riktig mat själv. Bara en sån sak liksom.
Citera
2023-09-17, 10:56
Medlem
Greta verkar i alla fall få i sig mera idag, hon ser inte längre ut som ett svältoffer, så det är beundransvärda ansträngningar från hennes sida, att bli klart bättre! Intelligensen är strålande men förut hade hon svårt för att få i sig tillräckligt med näring, nu klart bättre!
Citera
2023-09-17, 11:27
Medlem
Hygrotorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Varför det? Det finns tusentals sötare och roligare 20-åringar i Stockholm. Såna som till exempel klarar att äta riktig mat själv. Bara en sån sak liksom.

Kändisskap räcker rätt långt. Finns nog många som skulle vilja vara hennes första.
Citera
2023-09-18, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hygrotork
Kändisskap räcker rätt långt. Finns nog många som skulle vilja vara hennes första.
Greta säger just nu, att hon inte är intresserad av en date just nu! Hon tänker säkert mest på den pågående internationella klimatveckan!

Fast en sådan utesluter inte en date! Fridays for future Israel började köra med givande speed-dating på vissa protestmöten, när man upptäckte att många aktivister letade efter någon, att vara ihop med!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in