2023-06-17, 10:42
Medlem
KSOEskribents avatar
Vet inte om ämnet istället bör ligga under Relationer och samlevnad men då får tråden flyttas dit.

https://www.svd.se/a/1583mK/payam-moula-vanstern-sviker-de-ensamma-mannen

Jag propagerar på intet sätt att högern i dagsläget erbjuder något bättre alternativ för män än vad vänstern gör men faktum är att fler män röstar höger vilket åtminstone skapar förutsättningar för att lyfta mäns utmaningar gemensamt. Vänstern, som texten antyder, utgörs idag i högre grad av elitistiska kvinnor som inte har något intresse av att driva pojkars- och mäns frågor utifrån dessas verklighetsbild.
Citera
2023-06-17, 10:51
Medlem
triptykens avatar
Håller inte med karlns analys alls.

Vet inte hur det är med andra men min manlighet står inte i konflikt med kvinnors rättigheter att leva sina egna liv, snarare tvärtom. Jag får vänner via arbete, hobbys och intressen - inte genom en sorts konservativ gemenskap.

Sen kan jag ju bara läsa det du kopierat och det lilla jag kan pilla fram från länken innan paywall så kanske kommer med nån otrolig historia där emellan. Vad vet jag? Men med det jag ser är det ju bara snömos skrivet av nån nyskild karl som inte la ner ett skit i sitt sociala liv och bara gav frun uppdrag att sköta det sociala.

För att vara ärlig: jag tycker det är fjolligt. Jag hajjar att det är tungt när inte kvinnorna i ens liv ska kånka omkring en som ett jävla vårdpaket genom ens sociala liv. Att män förväntar sig bli behandlade som femåringar som ska skickas runt på playdates med sina vänner av nån sommarklänningsbeklädd bullbakerska som sen ska jobba lika mycket som han. Men nån jävla måtta måste det finnas.

Du kommer sakna vänner om du inte lägger ner tid på att behålla kontakten med dom. Om du och dina polare inte pratar om känslor - och frun som var det enda du hade utlopp att snacka om det om lämnar dig - så kommer du känna dig socialt isolerad.

När var senast du sa till en kompis att du älskade honom som en bror? När var senaste gången du tröstade en polare? När var senaste gången du lyfte på luren och ringde nån och frågade om man skulle umgås?

Om man inte ens vet så är det ett gott tecken att ens emotionella liv är ett fetto i en soffa som lovar dyrt och heligt att träningen "den ska hända imorrn" medans han pressar in en till näve ostbågar i truten och sen är ledsen för att ingen annan gör honom mer vältränad.
Citera
2023-06-17, 11:18
Medlem
KSOEskribents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Håller inte med karlns analys alls.

Vet inte hur det är med andra men min manlighet står inte i konflikt med kvinnors rättigheter att leva sina egna liv, snarare tvärtom. Jag får vänner via arbete, hobbys och intressen - inte genom en sorts konservativ gemenskap.

Sen kan jag ju bara läsa det du kopierat och det lilla jag kan pilla fram från länken innan paywall så kanske kommer med nån otrolig historia där emellan. Vad vet jag? Men med det jag ser är det ju bara snömos skrivet av nån nyskild karl som inte la ner ett skit i sitt sociala liv och bara gav frun uppdrag att sköta det sociala.

För att vara ärlig: jag tycker det är fjolligt. Jag hajjar att det är tungt när inte kvinnorna i ens liv ska kånka omkring en som ett jävla vårdpaket genom ens sociala liv. Att män förväntar sig bli behandlade som femåringar som ska skickas runt på playdates med sina vänner av nån sommarklänningsbeklädd bullbakerska som sen ska jobba lika mycket som han. Men nån jävla måtta måste det finnas.

Du kommer sakna vänner om du inte lägger ner tid på att behålla kontakten med dom. Om du och dina polare inte pratar om känslor - och frun som var det enda du hade utlopp att snacka om det om lämnar dig - så kommer du känna dig socialt isolerad.

När var senast du sa till en kompis att du älskade honom som en bror? När var senaste gången du tröstade en polare? När var senaste gången du lyfte på luren och ringde nån och frågade om man skulle umgås?

Om man inte ens vet så är det ett gott tecken att ens emotionella liv är ett fetto i en soffa som lovar dyrt och heligt att träningen "den ska hända imorrn" medans han pressar in en till näve ostbågar i truten och sen är ledsen för att ingen annan gör honom mer vältränad.

Nu är ju du en känd HBTQ-aktivist som är väldigt antihöger så du är inte så representativ för den tredjedel av alla män mellan 18 och 30 som känner meningslöshet i tillvaron. Den politik du förespråkar talar inte till dem. Jag tror inte heller att din beskrivning av deras livssituation är korrekt. "Mansbebisar" är ett uttryck som ofta används av just elitistiska vänsterkvinnor (och bögar också verkar det som) och det är lätt att skuldbelägga den här gruppen pojkar/män som känner meningslöshet och demonisera dem. Varför ska de rösta vänster menar du?
Citera
2023-06-17, 11:43
Medlem
AD-3sTrIpEss avatar
Homosexuella, beta cuckar, äldre trofasta röstare på 60+ som alltid varit röda och män med flyktingbakgrund. Att de med flyktingbakgrund gör det är rätt logiskt eftersom det främjar deras familjer. Men svennarna är helt enkelt tappade.
Citera
2023-06-17, 11:46
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSOEskribent
Nu är ju du en känd HBTQ-aktivist som är väldigt antihöger så du är inte så representativ för den tredjedel av alla män mellan 18 och 30 som känner meningslöshet i tillvaron. Den politik du förespråkar talar inte till dem. Jag tror inte heller att din beskrivning av deras livssituation är korrekt. "Mansbebisar" är ett uttryck som ofta används av just elitistiska vänsterkvinnor (och bögar också verkar det som) och det är lätt att skuldbelägga den här gruppen pojkar/män som känner meningslöshet och demonisera dem. Varför ska de rösta vänster menar du?

Du menar "du är bög"? Det kan jag inte säga emot och om det gör mig till HBTQ-aktivist, fair enkel titel att få. OCH jag är väldigt ointresserad av högerns ekonomiska politik utanför rent libertinska idébyggen och tycker att högerns sociala politik är humflum och mårunde-runkande mysticism.

Jag kallade ingen mansbebis, jag kallade er vårdpaket. Jag kallade er fjollor och jag tyckte det var patetiskt att gråta ut och inte kunna hantera sitt eget liv.
På samma sätt är jag trött på folk som är överviktiga och var och varannan dag ska skylla på skumma omständigheter, att dom är genetiskt feta (fuck off) eller att det är alla andras fel att dom är överviktiga. Ffs hur svårt ska det vara att kunna kolla ner på kulmagen och erkänna "jo det har blitt för mycket folköl och stillasittande" istället för att gnälla om alla andra som inte gör jobbet åt er! Gråta ut om hur taskiga kvinnor är för dom inte vill knulla era självömkande, low-effort arslen! Jävla låtsas-män är vad ni är. Bara ta litet satans ansvar och GÖR NÅT! Som resten av världen.

Det är ungefär så jag ser er.

Folk som helt saknar nån form av viljestyrka och vill skylla allt på alla andra. Helst folk så långt bort från er själva som möjligt. Jag menar herregud till och med NMR har vettigare inställning till sin manlighet och det säger en jävla massa att dom hemmarunkande svinen knäcker er.

Men visst sorry, gråt ut. Mamma vill inte köra dit feta 200kg's arsle till McDonalds ... taskiga mamma.

Vart fan är no-fappande träningshögern i det här? Att se upp till dom måste vara helt jävla sjukt men tydligen har ni vant er.
Senast redigerad av triptyken 2023-06-17 kl. 11:49.
Citera
2023-06-17, 12:09
Medlem
aquaman1s avatar
Högerpartier saknar empati. De har inget intresse av att förbättra tillvaron för någon utöver den som är rik.

Har man inte lärt sig det än så är det på tiden.
Citera
2023-06-17, 12:27
Medlem
Dziwnes avatar
Vänster igår = Arbetares Rättigheter.

Vänstern idag = Genusflum och transförsvar, multikulti-vurm, fEmInIsM, massinvandring till varje pris, förakt mot Sverige, svenskar och svensk kultur, köttskatt, flygskam och menskonst i det offentliga rummet.

Varför skulle jag, eller någon annan man, rösta för det där äckleriet?
Citera
2023-06-17, 13:03
Medlem
Asb3rger1337s avatar
För att dom har ångest eller vill ligga. Top 2 orsaker. Nr 3 är låg IQ.

De finns bra saker med vänsterpartiet, tolka mig inte fel men de finns galna saker som skulle köra Sverige i grunden.
Citera
2023-06-17, 13:04
Medlem
Masingas avatar
För att de är veganer,feminister och använder ordet "Hen". Luffare hela bunten dvs
Citera
2023-06-17, 13:10
Avslutad
Jag är väldigt ekonomiskt vänster och värnar om miljön men vill ha ett vitt land.
Röstar inte på något parti.

Att förknippas med moderater och SDare gör mig illamående. "Höger" helt efterblivet.
Citera
2023-06-17, 13:22
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Du menar "du är bög"? Det kan jag inte säga emot och om det gör mig till HBTQ-aktivist, fair enkel titel att få. OCH jag är väldigt ointresserad av högerns ekonomiska politik utanför rent libertinska idébyggen och tycker att högerns sociala politik är humflum och mårunde-runkande mysticism.

Jag kallade ingen mansbebis, jag kallade er vårdpaket. Jag kallade er fjollor och jag tyckte det var patetiskt att gråta ut och inte kunna hantera sitt eget liv.
På samma sätt är jag trött på folk som är överviktiga och var och varannan dag ska skylla på skumma omständigheter, att dom är genetiskt feta (fuck off) eller att det är alla andras fel att dom är överviktiga. Ffs hur svårt ska det vara att kunna kolla ner på kulmagen och erkänna "jo det har blitt för mycket folköl och stillasittande" istället för att gnälla om alla andra som inte gör jobbet åt er! Gråta ut om hur taskiga kvinnor är för dom inte vill knulla era självömkande, low-effort arslen! Jävla låtsas-män är vad ni är. Bara ta litet satans ansvar och GÖR NÅT! Som resten av världen.

Det är ungefär så jag ser er.

Folk som helt saknar nån form av viljestyrka och vill skylla allt på alla andra. Helst folk så långt bort från er själva som möjligt. Jag menar herregud till och med NMR har vettigare inställning till sin manlighet och det säger en jävla massa att dom hemmarunkande svinen knäcker er.

Men visst sorry, gråt ut. Mamma vill inte köra dit feta 200kg's arsle till McDonalds ... taskiga mamma.

Vart fan är no-fappande träningshögern i det här? Att se upp till dom måste vara helt jävla sjukt men tydligen har ni vant er.
Nu är det väl inte så att vänstermänniskor kan ses som drivna. Det är extremt få vänsterpartister bland företagare.
Själv gnäller du på alla andra och blir då den största gnällaren av alla. Sluta gnälla, gnäller du.

Istället gnäller vänstern på andra att de inte är som de vill att de ska vara, men klarar inte själva av att leva som de lär.
Så man försöker ändra världen genom att gnälla på andra och säga att det är deras fel.

Det är andras fel att de inte är känslosamma bögar, som mansidealet inom vänstern. Det är andras fel att de själva har valt att leva i en kapitalistisk verklighet, när de har valet att visa att vänsterns idéer fungerar, genom att skapa kollektiv och leva där. Inte heller lever de i förorterna som de vill att andra ska göra. Så det enda de gör är att gnäller på andra.
Senast redigerad av EnCarte 2023-06-17 kl. 13:24.
Citera
2023-06-17, 13:24
Bannlyst
Vänstern har en bra socialförsäkring, och bra socialsystem, där man kan få lägenheter och bidrag både svenskar och invandrare.

Högerpartierna är känslokalla, och vill inte ha ett helt svenskt land, dom vill ha sina löner. Vänsterpartiet kanske får min röst av denna anledning att vi behöver ett bra land.

Däremot har vi tagit för många invandrare så SD eller Afs behövs med också i regeringsmakten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in