2023-06-17, 09:27
Medlem
MittNyaSalivs avatar
https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/vikingasekten-gudalandet-har-byggt-avr%C3%A4ttningsplats-d%C3%A4r-de-vill-h%C3%A4nga-politiker-1.100 194577

En ambitiös vikingaklubb med namnet Gudalandet med tillhåll i historiskt relevanta Hova har byggt en avrättningsplats, vilket tydligen upprör både politiker och polis. Hova är även intressant så då bara några få kilometer bort återfinns Älgarås där organisationen Det Fria Sverige (FB) Det fria Sverige, allt om DFS (F.d. spekulationstråden) har lokal och där flera tongivande medlemmar är bosatta.
Någon som vet mer om Gudalandet, mer specifika brottsmisstankar, ev. samband med DFS osv?
Citera
2023-06-17, 09:27
Moderator
Parongatans avatar
Inlägg med länk till HR-domslutet:

Citat:
Ursprungligen postat av upplysa
Dom
Göta hovrätt
B 3658-24
https://files.catbox.moe/l0yh1j.pdf

/Moderator
Citera
2023-06-17, 09:34
Avstängd
Dr.skalmanskis avatar
De enda politikerna som är oroliga för det här är de med dåligt samvete för den politik de fört.
Citera
2023-06-17, 09:39
Medlem
godboys avatar
Min uppfattning är att politikerna och polisens slår på en lite allt för stor trumma i förhållande till det verkliga hotet. De sätter alldeles för stora resurser till att ha koll på dessa sannolikt helt ofarliga galningar. Dock är det ju naturligtvis inte okej att mordhota folk hur som helst.

Men om man jämför med hur lite samhället gör för att slå ner på den invandrarrelaterade gängkriminaliteten så blir det ju till synes detta rent löjligt med hur allvarligt de ser på denna tramsssekt.
Citera
2023-06-17, 10:02
Medlem
Men vad fan! Den här människan Ditta Rietuma är ju invandrad hit till Sverige och så har hon mage att "tacka" Sverige genom att mordhota landets politiker...snacka om otacksamhet!! I det här fallet borde hon åka hem igen, och trakassera politikerna där istället!!
Citera
2023-06-17, 10:14
Medlem
KillPus avatar
Vad är det för folk? Human garbage i still med nazister och AfS?
Citera
2023-06-17, 10:25
Bannlyst
Skolbarn idag får regelbundet höra saker som "jag ska knulla dig" alternativt "jag ska knulla din mamma". Om politikerna skiter på sig för att några lajvande vikingar skickar dödshot till dem, så lever de i en väldigt skyddad tillvaro.
Citera
2023-06-17, 10:31
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Vad är det för folk? Human garbage i still med nazister och AfS?

Den här facebook sidan ger en ganska bra bild om hur det är ställt.
Det är nog mest psykiatrisk tvångsvård som är aktuellt.

https://www.facebook.com/profile.php?id=100064691288498
Senast redigerad av Kiddieoxo 2023-06-17 kl. 10:35.
Citera
2023-06-17, 10:48
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosundberg
Skolbarn idag får regelbundet höra saker som "jag ska knulla dig" alternativt "jag ska knulla din mamma". Om politikerna skiter på sig för att några lajvande vikingar skickar dödshot till dem, så lever de i en väldigt skyddad tillvaro.
Det där var min första tanke när jag läste artikeln. Undrar om dessa politiker skulle överleva en dag i Tensta eller Rinkeby eller liknande slumförorter. Självklart är det inte okej jag hotar på politiker eller någon annan för den delen, men det känns som politiker och polis tar lite för allvarligt på dessa fjantar medan de jämförelsevis är något så hejdlöst tafatta mot den invandrarrelaterade gängkriminaliteten och övrig kriminalitet som är invandrarelaterad
Citera
2023-06-17, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
De enda politikerna som är oroliga för det här är de med dåligt samvete för den politik de fört.

Då blir 99% av dagens skitpolitiker förvånade, tror inte ens dom förstår hur jävla dåliga dom är.
Citera
2023-06-17, 11:29
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaSaliv
https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/vikingasekten-gudalandet-har-byggt-avr%C3%A4ttningsplats-d%C3%A4r-de-vill-h%C3%A4nga-politiker-1.100 194577

En ambitiös vikingaklubb med namnet Gudalandet med tillhåll i historiskt relevanta Hova har byggt en avrättningsplats, vilket tydligen upprör både politiker och polis. Hova är även intressant så då bara några få kilometer bort återfinns Älgarås där organisationen Det Fria Sverige (FB) Det fria Sverige, allt om DFS (F.d. spekulationstråden) har lokal och där flera tongivande medlemmar är bosatta.
Någon som vet mer om Gudalandet, mer specifika brottsmisstankar, ev. samband med DFS osv?
Låter bra, hur blir man medlem?
Citera
2023-06-17, 11:48
Medlem
sfrges avatar
Först trodde jag att denne Ditta var same men hon verkar vara ifrån Lettland.

Egentligen så är det ju inget konstigt att det dyker upp såna här galningar med tanke på hur less folk är på dom styrande politikerna.
Det påminner lite om USA där många ultrakristna har sina egna små sekter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in