Citat:
Ursprungligen postat av
Jinton
Konstigt nog befann sig båda där på en kyrkogård när angreppet skedde, vad gjorde dom där? Vi behöver mer information, för det känns konstigt ändå.
Kvinnan var kanske där för att lägga blommor på en anhörigs grav, eller vad tror du?
Var det för sent på dygnet för det? Inte alls, klockan var inte ens åtta på kvällen och det skulle vara ljust i bortåt tre timmar till, och vädret var väldigt vackert. Varför skulle hon inte få gå till kyrkogården och lägga blommor till en anhörig? Eller, varför skulle hon inte bara få ta en promenad där? Kyrkogårdar är ofta vackra, särskilt skogskyrkogårdar.
Varför var grabben där? Min egen erfarenhet är att kyrkogårdar kan bli tillhåll för knarkare och gäng. Cyklade för ett par månader sen hem genom en kyrkogård i Malmö, och klockan var omkring åtta på kvällen och det var helt ljust. När jag hade kommit fram till slutet av kyrkogården, så stod det ett gäng invandrarbarn i 10-12-årsåldern, ungefär 10 stycken, framför utgången. De släppte ut mig, men en av dem kastade en sten efter mig.
Varför skulle inte en invandrarkille attackera en svensk kvinna på en kyrkogård, om han nu tyckte att det var roligt att göra det?
Om killen nu var invandrare och kvinnan var svensk. Vi vet ju inte det ännu.