2023-06-17, 12:33
Medlem
Det märkligaste måste ändå vara hur det lyckas gå 6 år innan detta kommer ut till allmän kännedom !

Näst märkligast är att en vänsterpartist ändå verkar vilja ha svindyra märkeskläder (även fast det var tänkt att de skulle vara "gratis" i just detta specifika exemplet) när de hatar "det kommersiella och vinstintressen" över allt annat. Att bara ta på sig dessa märkesplagg skulle ju i sig själv vara en "oren handling" för en sann vänsterpartist...men det kommersiella dilemmat kanske lindras om vetskapen att det inte betalades något för klädesplaggen finns.
Citera
2023-06-17, 12:45
Medlem
Stichys avatar
Känns spontant som att en Vänsterpartist som vill sprätta omkring i Calvin Klein är en Vänsterpartist av fel sort... garanterat tillhörande lägret som prioriterar Identitetspolitik och normalisering av synnerligen skeva uppfattningar kring kön och sexualitet... Förmodligen även den typ av Vänsterpartist som sällan förvärvsarbetar och har långt under medel i taxerad inkomst per år i snitt...

Dessa parasiter kan inte stava till klasskamp och skulle förmodligen inte kunna redogöra för varken vänsterns ideologiska ståndpunkter eller sina egna... Särskilt de erna blir svåra att redogöra för då dessa är minst sagt dynamiska och beror på vad närmsta omgivningen i just denna stund tycker...

Gött att han fick dryga böter
Citera
2023-06-17, 12:53
Medlem
Skönt att få det svart på vit att media har skyddat honom så länge. Att att det inte skrivs om det här i media, precis när valrörelsen inför 2018 sattes igång, vittnar om någonting trasigt i det här landet.

Samtidigt blir SD-kommunpolitiker uthängda för att de parkerat fel dagen efter det har hänt.

Man börjar ju undra hur mycket som begravs utav media egentligen? Hur mycket skit har fått passera genom åren? Och framförallt sen 90-talet när vänstercensuren slog in på riktigt i Sverige när även "fria medier" valde SVT's väg.

Förvånad, men samtidigt absolut inte.
Citera
2023-06-17, 13:01
Medlem
bl-gr-ns avatar
V(pk) har ju anamat Woke, HBQT och Feminism till hundra procent.
Antagligen köper Jonas Lindberg damtrosor för att visa upp sin feminina sida.

Efter som kommunister och liberaler är falska som vatten... Så när henen vill ha manskläder, måste henen smyga med det och stjäla dom.
Citera
2023-06-17, 13:39
Medlem
Iifyousaysos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Verkar som han blivit heltisdarvoderat regionråd i september 2022, efter valet.
Vad han gjorde innan har jag inte grovt fram än.

Jag förstår dig, Google kan vara lite tjurigt ibland.

https://sll.vansterpartiet.se/2022/0...or-valet-2022/

Citera
2023-06-17, 14:10
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iifyousayso
Jag förstår dig, Google kan vara lite tjurigt ibland.

https://sll.vansterpartiet.se/2022/0...or-valet-2022/

Det är den titel han gått under hela tiden. Inget nytt alltså. Frågan är.vilka.politiska uppdrag han haft för vänsterpartiet före 2022. Hint: man blir inte partiets toppkandidat på en förmiddag.
Citera
2023-06-17, 14:21
Moderator
Ruskigbusss avatar
Först - självklart var det fel, och troligen symptom på något att man väljer att knycka kalsonger.

Sedan - det ÄR lite anmärkningsvärt att media inte berättat om det förut, för visst fan har de vetat om det tidigare?

En misstanke som smyger sig på är att det är nån sorts intern positionering, han är ett hot eller hinder mot någon konkurrent inom partiet, som därför valt att avslöja honom publikt på ett sätt som gör att tidningarna måste skriva om det.

Jag skulle inte bli direkt förvånad om nuvarande partiledning antingen håller på att lämna, eller kanske ligger bakom.
Citera
2023-06-17, 14:25
Medlem
Denoms avatar
Vad blev det för konsekvenser då utöver dagsböter?
Citera
2023-06-17, 14:28
Medlem
Ratads avatar
Varför kommer Achtungbladet med det här nu? Jag gissar att det hållits hemligt och att nyheten till sist fick spridning.

Hoppas Åhléns portat tjuv-Jonas från alla butiker.

Att en vänsterpartist skulle försöka mygla och stjäla precis som andra politiker tycker jag mest är självklart. Gudrun Schyman "klarade inte av" att deklarera själv och skyllde alla felaktigheter på någon "ekonomisk rådgivare" hon anlitat.
Senast redigerad av Ratad 2023-06-17 kl. 14:30.
Citera
2023-06-17, 14:29
Medlem
Iifyousaysos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Det är den titel han gått under hela tiden. Inget nytt alltså. Frågan är.vilka.politiska uppdrag han haft för vänsterpartiet före 2022. Hint: man blir inte partiets toppkandidat på en förmiddag.

Det hade du också kunnat googla dig till på mindre än minuten.
Det gjorde jag då jag inte bor i STH och inte är insatt i politikerna där.
Han var ledamot av regionfullmäktige.
"Jonas Lindberg, sjukvårdspolitisk talesperson för Vänsterpartiet Region Stockholm"
https://www.qx.se/samhalle/213807/jo...l-transvarden/
Nu vet du i alla fall det.
Hint: han var inte toppkandidat i hela region Stockholm förra gången.
https://historik.val.se/val/val2018/...ar.html#id0005
De hade bara ett regionråd förra perioden och hon sitter ju kvar.
Citera
2023-06-17, 14:31
Medlem
pillifjongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Det är anmärkningsvärt att Aftonbladet publicerar en tre år gammal händelse som att det var första maj igår. Varför vill Såsseriet göra ner Vänstern just nu?

Det är väl en utomordentlig publicering, kommunist hyckleriet skall definitivt upp till ytterligare åskådning…
Citera
2023-06-17, 14:42
Medlem
Han stal för 3000 kr, så mera än 2 kalsonger som kostar runt 300.
Tror nog att det är för spänningen att stjäla som driver en del.
Han är fritidspolitiker, de har väl inte samma kontroll på sig som de högt avlönade i riksdagen har, kanske därför de dröjt 6 år
Senast redigerad av mangne 2023-06-17 kl. 14:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in