2023-06-16, 18:57
Medlem
Lao Tzus avatar
Bra eller dåligt? Rätt eller fel av Japan?

Samtidigt skärps våldtäktsdefinitionen.

Citat:
Lawmakers in Japan on Friday changed legislation to raise the age of consent from 13 — the lowest among developed nations — to 16.

Under the stricter sex crime laws, lawmakers also broadened the definition of rape from "forcible sexual intercourse" to "non-consensual sexual intercourse."

The expanded definition includes acts committed using drugging and intoxication. It also criminalized the grooming of minors.

https://www.dw.com/en/japan-raises-age-of-consent-and-redefines-rape/a-65935226
Citera
2023-06-16, 19:03
Medlem
Det är väl bra? Både definitionen och åldersgränsen, 13 är löjligt lågt.
Citera
2023-06-16, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Det mest intressanta var länder som hade olika byxmyndighetsåldrar för olika läggningar, även om det säkert har ändrats idag eftersom det är över 25 år sedan en annan hade sexualkunskap i skolan.

I UK hade de tex 14 år för lesbianer, 16 år för heterosexuella och 21 år för bögar.
Citera
2023-06-16, 19:08
Medlem
Japan har pedofili problem
Citera
2023-06-16, 19:14
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STRANDVAGEN15
Japan har pedofili problem
Verkligen? Har du egen erfarenhet av Japanska pedofiliproblem, eller kan du länka till en källa?
Citera
2023-06-16, 19:20
Avstängd
Sagodjurs avatar
Bra att det sjuka skitlandet Japan vaknar upp lite.

Detta pissland fullt av våldtäktsmän, barnporr osv har kommit undan allt för länge för idioter i väst tycker att tv-spel och manga är roligt och därför kan man ha överseende.
Citera
2023-06-16, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Verkligen? Har du egen erfarenhet av Japanska pedofiliproblem, eller kan du länka till en källa?

Bodde i Japan

Små skolflickor var och är mycket populära

Riktigt knepigt

Och det är verkligen utbrett
Citera
2023-06-16, 19:24
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Det mest intressanta var länder som hade olika byxmyndighetsåldrar för olika läggningar, även om det säkert har ändrats idag eftersom det är över 25 år sedan en annan hade sexualkunskap i skolan.

I UK hade de tex 14 år för lesbianer, 16 år för heterosexuella och 21 år för bögar.
Kände faktiskt inte ens till detta. Det förvånar mig inte att det förekommer i vissa länder, men jag blev förvånad över att det var så i UK.

Hur länge sen var detta? Jag antar att det var någorlunda längesen? Innan 2000-talet iaf?

Så i UK var det alltså lagligt för en fullvuxen kvinna att ha sex med en 14-årig flicka, men det skulle ha varit straffbart för en fullvuxen kvinna att ha sex med en 15-årig pojke?

Angående TS så var det väl på tiden att japanerna tog tag i det här.
Citera
2023-06-16, 19:32
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Man skulle ju kunna hävda att globohomistisk västerländsk kulturimperialism inte bör få förstöra lokala seder i avlägsna länder (antingen det gäller detta, muslimska seder att äldre herrar följer Muhammed och gifta sig med 9-åringar eller tidelag). Från svensk synvinkel gör Japan rätt.

Märkligt att jag aldrig läst om Japan som ett turistparadis för pedofiler men de höll kanske detta inom folkgruppen.
Senast redigerad av Lao Tzu 2023-06-16 kl. 19:37.
Citera
2023-06-16, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Kände faktiskt inte ens till detta. Det förvånar mig inte att det förekommer i vissa länder, men jag blev förvånad över att det var så i UK.

Hur länge sen var detta? Jag antar att det var någorlunda längesen? Innan 2000-talet iaf?

Så i UK var det alltså lagligt för en fullvuxen kvinna att ha sex med en 14-årig flicka, men det skulle ha varit straffbart för en fullvuxen kvinna att ha sex med en 15-årig pojke?

Angående TS så var det väl på tiden att japanerna tog tag i det här.
Mmm de var det bästa och konstigaste exemplet jag kommer ihåg på rak arm när vi såg en tabell över olika länders byxmyndighetsåldrar under sexualkunskapen sent 90 tal.

Fanns även fler exempel där det diffade mellan heterosexuella och homosexuella med högre ålder för homosex men UK var det konstigaste landet med deras mer liberala syn på just tjejsex.

Sedan så hade vi ju de exemplen också där homosex var totalförbjudet.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2023-06-16 kl. 19:36.
Citera
2023-06-16, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Man skulle ju kunna hävda att globohomistisk västerländsk kulturimperialism inte bör få förstöra lokala seder i avlägsna länder (antingen det gäller detta, muslimska seder att äldre herrar följer Muhammed och gifta sig med 9-åringar eller tidelag). Från svensk synvinkel gör Japan rätt.

Märkligt att jag aldrig läst om Japan som ett turistparadis för pedofiler men de håller kanske detta inom folkgruppen.
Nu är det då Japans egna beslut, inte västvärldens?
Och i muslimska länder är oftast sex före äktenskapet eller utom äktenskapet olagligt, vissa länder kan dock jobba på sin giftasåldersgräns för flickebarn, tycker min kulturimperalistiska hjärna.
Citera
2023-06-16, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84

Vissa länder har ingen åldersgräns för homosex eftersom det är ett brott. Som Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in