2023-07-16, 16:53
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngieD
Stämmer verkligen inte, det räknas ofta som "trams" när TS startar humortrådar och då är det ju ot.

Jag har inte pratat om trådstarter. Är det humoristiska trådar hör de hemma i (FB) Humor
Citera
2023-07-16, 17:01
Medlem
AngieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Jag har inte pratat om trådstarter. Är det humoristiska trådar hör de hemma i (FB) Humor
Men säg det då för fan! Ska vi gissa lite hur du tänker?
Citera
2023-07-16, 17:09
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngieD
Men säg det då för fan! Ska vi gissa lite hur du tänker?

TS sa inget om att det gällde trådstarter.
Citera
2023-07-16, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Var är konversationen med mod?

(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator

Det är kritik mot Flashback. Jag klagar inte på en moderator utan isåfall alla.
Citera
2023-07-16, 17:36
Medlem
F.Hansens avatar
Man är inte här för att ha kul, utan för att diskutera.
Kul får du ha på fritiden.
Citera
2023-07-16, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
I post 4 gjorde du det, du klagade på en varning.

Nej, jag har inte fått en varning. Vad jag försöker säga är att man blir alldeles för styrd att skriva och uttrycka sig på ett visst sätt på grund av det hårda regelverket. Vilket suddar ut individuell personlighet och ger forumet en jargong. Som att det var samma personer som skrev inläggen. Den som har sitt eget sätt att uttrycka sig åker ju på en massa varningar. Ironi och klämkäckhet är inte uppskattat. Visst kan det gå för långt. Ett skräckexempel är Börssnack där det mest är trams. Men jag tycker det hör till att man ska få vara kreativ och lurig med sina förolämpningar om man vill det.
Citera
2023-07-16, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Det mesta tas bort nu som trams och offtopic. Forumet är ju mest skräp dessa dagar med övermoderering, censur och sida 1- opinionsbildning i populära trådar, "heta ämnen" som dödat resten av hela forumet,.avstängning av bra postare osv... så är det bara. snart blir det väl mer känt som Woke-forumet flashback istället för någon plats för yttrandefrihet
Håller med om detta. Minsta lilla kan bli varnat för trams eller off-topic. Det är rå-woke i betydelsen "älska araber, annars är du emot rasblandning".

Humor och trams går ofta in i varandra och kan liksom belysa delar i diskussionen som inte går att uttrycka på andra sätt.
Citera
2023-07-16, 19:38
Medlem
NewDeers avatar
Sammanfogat ämnen /mod
Citera
2023-07-24, 04:45
Bannlyst
Det måste inte vara seriöst hela tiden, man får trolla, bara man håller sig inom ramen för regelverket.

Som admin brukar säga, ett inlägg med glimten i ögat förgyllar och lyfter alltid tråden.
Senast redigerad av NightLion 2023-07-24 kl. 04:53.
Citera
2023-07-24, 04:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Man är inte här för att ha kul, utan för att diskutera.
Kul får du ha på fritiden.

Man är här för att både diskutera och ha kul. Vissa skriver på internet för att ha kul.

Admin vill ha olika personer på forumet. Flashback är inte politiskt bundet. Därmed är vissa här för att diskutera, och andra för att ha det roligt, det är blandat.

Anledningen folk får sina inlägg raderade är för att de gör helt hjärndöda tramsinlägg ibland, moderatorerna är strikta med detta. Dessutom finns det många moderatorer i forumet.
Citera
2023-07-24, 05:36
Medlem
Ruskigbusss avatar
Lite självinsikt hade kanske varit klädsamt? Det som just du tycker är jättepätteskojigt är oftast inte det. Det är förmodligen en upprepning av samma gamla trötta skämt som redan förekommit tretton gånger i tråden, och som med allra största sannolikhet inte ens var roligt första gången.

Det är extremt sällan som riktigt spirituella och fyndiga svar kommer i trådarna.
Citera
2023-07-24, 11:55
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Det finns ju en humortråd. Uppenbart skojande är bättre att separera från seriösa diskussioner.

Om man öppnar den kranen så blir risken att de seriösa diskussionerna inte går att ha överhuvudtaget. Förr var det roligt (t.ex. den klassiska tråden om att jobba på gym vs. att bli läkare, där TS uteslutande fick oseriösa svar) men om varenda tråd blir nedlusad med OT så blir det svårt att vända sig till FB för t.ex. råd om seriösa frågor.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in