2023-06-16, 22:51
Medlem
Ja annars får du byta lag.
Man får skratta en gång.
Vi som gör kontra de som dör.
Citera
2023-06-16, 22:59
Moderator
Carlboms avatar
Jag tycker det är skillnad på att försöka vara rolig bara för sakens skull och faktiskt skriva något som är roligt och samtidigt inom ämnet för tråden. Att spela allan ballan utan att tillföra tråden något som ryms inom regelverket kommer aldrig flyga.
Citera
2023-06-16, 23:45
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Grejen med trollande är att det sällan.tillför något. Ett inlägg som är on topici och med glimten i ögat kan lyfta en hel tråd.

Det kan ju göra det. Saken är ju den att många troll skriver saker för att provocera. De vill ha en reaktion och får dem det så blir många trådar tvärtom intressantare. Såklart måste det göras med finess och kring ämnet. Det är ju inte helt lätt alltid att vara helt alert med troll-radarn, men de gånger en diskussion dykt upp mellan någon gravallvarlig besserwisser och en mindre seriös aktör så åker popcornen fram.
Citera
2023-07-01, 19:11
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Jag tycker att nuvarande policy om detta är rätt så bra. Annars skulle många trådar utvecklas till att bestå av 90% interna skämt.
Citera
2023-07-01, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
Ibland får jag, antagligen likt många andra, en impuls/ingivelse att skriva något humoristiskt eller på annat sätt okonventionellt i en tråd där en mycket allvarlig diskussion pågår. Ska verkligen alla inlägg av den typen vara hänvisade till humorforumet? Det får mig att känna mig intellektuellt hämmad och det är väl inte en känsla man vill få på ett forum som säger sig stå för "yttrandefrihet på riktigt"? Varför har Flashback sådan nolltolerans för trams och humor? Etiketten "autistisk" tenderar att missbrukas en del i olika sammanhang men här tycker jag faktiskt den är relevant. Forumets själva struktur återspeglar helt enkelt inte hur en debatt, ett samtal eller en diskussion förs i verkliga livet. Kommentarer på det? Hur kan man göra Flashback mer mänskligt?
Det går alltid att vara varm och visa humor på Flashback så länge du inte är för OT. Sedan kanske du råkar svara på ett OT inlägg och bli raderad därför. Moderaterna gör oftast ett bra jobb.
Citera
2023-07-16, 15:47
Medlem
Humor på Flashback

En sak jag lagt märke till är att om man säger eller postar en länk till någonting roligt så försvinner det oftast. Folk kan vara hur fula i truten som helst och förolämpa varandra eller sprida hatiska budskap men skämt tolereras inte. Det är det sämsta med denna plattformen, att den är torr och humorbefriad. Verkar helt dominerad av folk som hatar.
Citera
2023-07-16, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gedaj
En sak jag lagt märke till är att om man säger eller postar en länk till någonting roligt så försvinner det oftast. Folk kan vara hur fula i truten som helst och förolämpa varandra eller sprida hatiska budskap men skämt tolereras inte. Det är det sämsta med denna plattformen, att den är torr och humorbefriad. Verkar helt dominerad av folk som hatar.

Ge ett exempel på typ av humor som inte uppskattas.
Citera
2023-07-16, 16:00
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gedaj

Du får ha hur mycket humor du vill men det måste vara inom topic.

Postar du bara en länk så raderas den om inte förklarande text skrivs. Man ska inte behöva klicka på en länk för att förstå vad det handlar om och även här måste det länken går till tillhöra topic.
Citera
2023-07-16, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GorillaGulleGull
Ge ett exempel på typ av humor som inte uppskattas.

"Det är lugnt, Renfield"

Den första kommentaren jag blev varnad för. En tråd som handlade om att äta insekter. Ett troll började spy galla på mig. Istället för att bli förbannad svarade jag på ett kul sätt.
Citera
2023-07-16, 16:08
Medlem
Room531s avatar
Det mesta tas bort nu som trams och offtopic. Forumet är ju mest skräp dessa dagar med övermoderering, censur och sida 1- opinionsbildning i populära trådar, "heta ämnen" som dödat resten av hela forumet,.avstängning av bra postare osv... så är det bara. snart blir det väl mer känt som Woke-forumet flashback istället för någon plats för yttrandefrihet
Senast redigerad av Room531 2023-07-16 kl. 16:10.
Citera
2023-07-16, 16:13
Medlem
AngieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt

Postar du bara en länk så raderas den om inte förklarande text skrivs. Man ska inte behöva klicka på en länk för att förstå vad det handlar om och även här måste det länken går till tillhöra topic.
Stämmer verkligen inte, det räknas ofta som "trams" när TS startar humortrådar och då är det ju ot.
Citera
2023-07-16, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt

Postade en länk i tråden "Random filmklipp" och gav en antydan om vad det handlade om. Men det var kanske inte tillräckligt roligt för att platsa där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in