2023-06-16, 15:40
Medlem
TheComebackKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Sälj din röv?

Dessutom har han en käft och två händer! Har ingen aning, men att "böga ihop" 200 spänn borde inte vara omöjligt??

Antagligen en trolltråd.

1) Vem lever under dylika ekonomiska villkor, men absolut NOLL i reserver..?

2) Vem har inte kompisar alt släkt att kunna låna ynka 200 spänn???
Citera
2023-06-16, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheComebackKid
Dessutom har han en käft och två händer! Har ingen aning, men att "böga ihop" 200 spänn borde inte vara omöjligt??

Antagligen en trolltråd.

1) Vem lever under dylika ekonomiska villkor, men absolut NOLL i reserver..?

2) Vem har inte kompisar alt släkt att kunna låna ynka 200 spänn???

1 -Ganska många i Sverige lever så.

2- Det är nog mer ovanligt.
Citera
2023-06-16, 15:49
Medlem
TheComebackKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
1 -Ganska många i Sverige lever så.

2- Det är nog mer ovanligt.

Det kan då fan inte vara vanligt, och det är under inga omständigheter oundvikligt. Ok - om det krisar och man behöver 20 lax snabbt (bör också iofs kunna klaras). Därför jag lutar åt trollande.
Citera
2023-06-16, 15:54
Ta en kniv och gå och råna någon vid en bankomat eller gå till kyrkan dom har hjälp för hemlösa som inte har råd med mat.
Citera
2023-06-16, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whenthelightsgoout
Haha och varför skulle du swisha en helt random människa bara så?
För att 200 är en struntsumma och du verkade behöva det mer än jag.
Citera
2023-06-16, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheComebackKid
Det kan då fan inte vara vanligt, och det är under inga omständigheter oundvikligt. Ok - om det krisar och man behöver 20 lax snabbt (bör också iofs kunna klaras). Därför jag lutar åt trollande.

90% av Sveriges befolkning har u.n.d.e.r 50K på sparkontot.

Du kan ju tänka dig hur många av dessa som har 0kr sparat, troligen fler än du tror.
Citera
2023-06-16, 17:22
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Gör tyvärr inte det, har frågat dem jag känner

Så alla i byn du känner har fått oväntade höga utgifter? Det är jävligt illa om ingen kan låna ut futtiga 200 kr. Eller beror det på något annat att dom inte vill låna ut 200 kr? Låter jävligt märkligt.
Citera
2023-06-16, 17:26
Medlem
Haha ojoj vilken diskussion detta blev, uppskattar alla tips och välmenande ord/tankar

Kan stolt säga att det har löst sig
Citera
2023-06-16, 17:32
Medlem
Leskovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urban.j
Ta en kniv och gå och råna någon vid en bankomat eller gå till kyrkan dom har hjälp för hemlösa som inte har råd med mat.
Han tog nog detta tips, jag blev nyss rånad vid bankomat. Rånaren sa: "Ge mig 200 kr!" fast jag tog ut mer än så verkade inte personen bry sig om det. Trollar ej. Nu är du skyldig till medbrott!!

Citat:
Haha ojoj vilken diskussion detta blev, uppskattar alla tips och välmenande ord/tankar

Kan stolt säga att det har löst sig
Tänk dig någon stackare som har samma fråga som dig i framtiden, som behöver 200 kronor snabbt. De hamnar på din tråd och läser igenom den, sedan försöker finna hur du löste det. Men istället hittar dom detta, att det har löst dig.
Men vad var lösningen då? Det bör du ju kunna nämna av alla som givit förslag och till den framtida personen som kanske hittar denna tråd.
Citera
2023-06-16, 17:53
Medlem
pannkakaegotts avatar
Beställ Hellofresh de har hemleverans ta det på klarna så har du mat i en vecka iallafall. Minsta tror jag är mat för 2 personer i en vecka är du själv blir ju mat för 2 veckor om du fryser in. Tada 🍾 Lycka till Ts
Citera
2023-06-16, 18:22
Medlem
S.W.I.Ms avatar
Såg att jag blev pucktvåa, men det går att beställa mat från foodora Market (eller restaurang) och betala med faktura som kommer i slutet av månaden (från Klarna)

Falukorv, pasta, köttbullar, ris, etc. Kommer man långt på.

Klarna tror inte på påminnelser, det är bäst att betala tillbaka i tid, men gör man det är allt lugnt
Citera
2023-06-16, 18:35
Medlem
Har inte läst alla sidor - men alla kan hamna i skit, skicka PM så får du 200 spänn av mig om du fortfarande behöver - kan skicka anonymt, behöver inte vara swish, vlll inte röja din identitet eller något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in