2023-06-15, 22:56
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synitize
Om du får en stegräknare på köpet då?

Har redan en i iFånen.
Citera
2023-06-15, 23:04
Medlem
Iifyousaysos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Låt mig gissa att "Villaägarna" samtidigt upplyser både om att dom tänker bekämpa vansinnet, och att dom rekommenderar oss att bli medlemmar...

Skulle det ändå finnas någon sustans i nyheten, så får vi väl vara glada så länge inte landet styrs av miljötalibaner, kommunister och Maggan. Dom är garanterat mer villiga att "lyda" EU i den frågan än sittande regering.

Den underbart vackra och stiliga kvinnan Alice är ju medlem av styrelsen för Greens/EFA i EU parlamentet och de ville förra året se henne som ordförande för EU parlamentet.
Tack Gode Gud för denna lysande stjärna!
Citera
2023-06-15, 23:11
Medlem
AlucardaLuciferas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esloveslov
Det tyska parlamentet, införde en "värmepumpslag", nu i veckan. Det Tyskland gör, gör EU. De menar allvar. Om man har bott mera än 20(?) år, så får man bo kvar. Annars så är det renovering eller rivning.

Ska inte vi iockså nföra nån sorts certifiering för värmepumpar? Som kommer att kosta företagare tio tusentals kronor.
Citera
2023-06-15, 23:55
Medlem
bandspelarens avatar
1 anser du att detta är rimliga krav att genomföra för svensken?

Det är helt orimligt. Man gör plötsligt om spelreglerna så att vem som helst plötsligt sitter i skiten. Eu är värre än Ryssland.

2 kommer du att drabbas av detta personligen om det går igenom?

Nej, inte som det verkar nu.

3 tror du att det kommer att gå igenom eller kommer andra länder att blocka det? (eller sverige i sig självt även om jag starkt betvivlar det)

Jag tror det finns tillräckligt med klimatreligionsutövare för att få igenom detta. Och även om det inte går igenom nu så har vi fått en liten insikt i vilken otrolig dårskap som finns hos en stor del av de styranden. Det kommer nya dumheter. Jag har aldrig känt mig så osäker. Eu är värre än Ryssland.

4 som artikeln frågar, "Vad blir konsekvenserna för hushållen som inte uppfyller kraven?"

De blir utsparkade på gatan. I klimatreligionens namn är inget offer för stort. Uppfyller man inte klimatlagarna skall ingen pardon visas.
Citera
2023-06-16, 00:08
Bannlyst
Vägrar bry om detta ,så perverst och sjukt.

Och kommer någon och försöker riva mitt hus, då river jag deras huvud.
ETT LÖFTE.

Nu får dom sluta jävlas, annars kommer blod rinna.
Det finns gränser faktiskt.
Citera
2023-06-16, 00:27
Medlem
SoCos avatar
Norrmannen Bjorn Andreas Hansen pratade om detta redan för 6 månader sen och hade såklart solklart rätt

https://www.youtube.com/watch?v=Y2sqV7alDz8 här är länk för den som är nyfiken.

Med sanktioner planerar EU att göra dig hemlös och beroende av deras judiska system.
Senast redigerad av SoCo 2023-06-16 kl. 00:37.
Citera
2023-06-16, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IcyHeart
Det låter helt och hållet sinnessjukt.. man kan ju inte helt plötsligt införa saker som ska få människor totalt ner på knä ekonomiskt och att tusentals ska behöva gå från hus och hem, för att de inte har råd att ofrivilligt ”uppgradera” sina hus…

Om det är något sådant som staten (eller EU-staten i detta fall), vill prompt införa, då får de väl klura ut hur det skall finansieras. Inte fan ska det finansieras till hundra procent av den enskilda lilla människan iaf…

Jag blir så fruktansvärt jävla less på EU, det enda de gör är att komma med en helsikes massa regler och påfund, många gånger rent idiotiska grejer. Och vad får vi för det hela? Jo vi får betala en svindyr medlemsavgift för att stå och niga och bocka och göra som de säger.

Fy fan, Swexit nu, säger jag bara…. 🤬

Tyvärr är våra politiker också en del av EU och är med att ta fram de här förslagen och besluten...
Senast redigerad av Wowbagger2000 2023-06-16 kl. 09:13.
Citera
2023-06-17, 00:45
Medlem
EU upphör inte att provocera med sina auktoritära idéer. Det är på tiden med en ny folkomröstning så att vi som var för unga 1994 men som tvingas stå ut med effekterna av medlemskapet får en chans att rösta för ett utträde.

Som libertarian tycker jag givetvis att staten och EU ska ge fan i vad villaägare har för fönster, isolering och uppvärmning av sina hus. Det är så äckligt när högavlönade politiker, som själva bor i nybyggda hus eller har en halv miljon att lägga på renoveringar, ska tvinga på vanligt folk krav som vanligt folk inte har råd att uppfylla.

Det finns en gräns för hur mycket folk tål innan det blir revolution. Bättre då om politiker låter bli att köra över folket.
Citera
2023-06-17, 04:00
Avstängd
Nej, det blir inget problem för svenskar, endast ett problem för Skåningar som bor i oisolerade hus som de värmer med direktverkande el
Citera
2023-06-17, 10:18
Medlem
Detta är helt sjukt. Hur kan folk bara se på medans EU blir som en egen stor stat där Sverige inte har mer makt än en kommun över sitt eget land. Självbestämmande håller på att minska drastiskt. Och till sakfrågan så är det ju bra att villor och byggnader har en så bra energiklass som möjligt.

Dock så är det ju helt orimligt om människor ska behöva betala hundratusentals kronor mer för detta.
Framförallt ifall man kommer behöva göra om äldre hus och radhus till höga kostnader.
Citera
2023-06-17, 11:16
Medlem
Sinnerstens avatar
I Sverige finns även 100 000-tals gamla hus som endel härstammar tillbaka 15-1600-talen.

Kanon att Bryssel verkligen gör ALLT för att knäcka Svensken.
Är det inte via invandring så är det via energi/vattenkraft och nu husrenoveringar.

Senaste som kronan på verket är att alla även kommer behöva ha ett globalt hälsopass.

Allt för planetens bästa *Obs ironi*.
Citera
2023-06-17, 11:53
Medlem
Den nya världsordningens krig mot medelklassen fortsätter. Målet är att alla ska bli fattiga. Förutom en liten elit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in